W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Użytkownik czy interesariusz? Czym się różnią? Co to jest UX? Dlaczego warto tworzyć prototypy? Zajrzyj do naszego poradnika!

13.01.2020

Projekty IT w działaniu 2.1 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa wymagają współpracy z użytkownikami i interesariuszami systemu już od najwcześniejszych etapów. Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie przygotował poradnik o User Experience (UX). Znajdziesz w nim rekomendacje, które pomogą Ci zaplanować angażowanie użytkowników i interesariuszy w tworzenie i ocenę rozwiązań.

Baner z napisem: User Experience! Zajrzyj do poradnika! Obok napisu kolorowe sylwetki kobiet i mężczyzn.

Dobra praktyka mówi: projektowanie nowych usług zawsze zaczynaj od poznania ludzi, którzy będą z nich korzystać. Pisaliśmy już o tym w innym miejscu.

Tylko współpraca z użytkownikami, zrozumienie ich potrzeb, predyspozycji i ograniczeń pozwoli zbudować rozwiązanie, z którego będą chcieli korzystać.

Rozpoznanie interesariuszy, zbadania ich nastawienia i wpływu, który mogą wywrzeć na projekt, może z kolei zwiększyć szansę na sukces projektu, pod warunkiem, że sprawnie zarządzimy interesariuszami.

Współpraca z użytkownikami i interesariuszami nie może odbywać się tylko na początku projektu ani tylko na jego końcu. Zwiększamy szansę zbudowania dobrego systemu, kiedy często sprawdzamy i badamy doświadczenia użytkownika (ang. User Experience), kiedy wyciągamy z nich wnioski, planujemy rozwiązania, które się na nich opierają i wprowadzamy je w życie. To niejedyna korzyść!

Więcej o zasadach współpracy z użytkownikami i interesariuszami dowiesz się z naszego poradnika Jak angażować użytkowników? O User Experience (UX) w projektach IT.

Polecamy go wszystkim, którzy realizują projekt IT, a zwłaszcza kierownikom projektów. Poradnik pokazuje, jak ważne jest uwzględnienie w harmonogramie projektu takich działań, jak:

  • tworzenie mapy potrzeb użytkowników i interesariuszy
  • badanie doświadczeń użytkowników podczas spotkań, warsztatów, testów użyteczności
  • zbieranie feedbacku na potrzeby dalszego rozwoju produktu IT

Uświadamia też, że równie ważne jest zabezpieczenie zasobów projektowych, czasu pracy i budżetu na angażowanie użytkowników i wprowadzania w życie wniosków z badań UX. 

Zapraszamy do lektury.

Materiały

Jak angażować użytkowników? O User Experience (UX) w projektach IT. Poradnik
Jak​_angażować​_użytkowników​_O​_User​_Experience​_v1.2​_20200324.pdf 1.62MB
{"register":{"columns":[]}}