Posiedzenie Rady Powiatowej Dolnośląskiej Izby Rolniczej Powiatu Kłodzkiego

12.12.2025

W dniu 12 grudnia 2025 r. w świetlicy wiejskiej w Różance odbyło się posiedzenie Rady Powiatowej Dolnośląskiej Izby Rolniczej Powiatu Kłodzkiego.

Zdjęcie przedstawia posiedzenie rady w jasnej, przestronnej sali. Kilkanaście osób siedzi przy długich stołach ustawionych w kształcie podkowy, nakrytych białymi obrusami. Na stołach znajdują się filiżanki, talerze z poczęstunkiem, szklanki z napojami oraz świąteczne dekoracje z gałązek i świec. W centralnej części sali jedna osoba stoi i przemawia do uczestników. W tle widoczny jest baner Dolnośląskiej Izby Rolniczej oraz duże okna wpuszczające światło dzienne. Sufit ozdobiony jest balonami i dekoracjami, a uczestnicy spotkania są ubrani w stroje formalne.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele instytucji działających na rzecz rolnictwa oraz władz samorządowych, w tym m.in.: Burmistrz Międzylesia Pan Tomasz Korczak, Przewodnicząca RP DIR Powiatu Kłodzkiego Pani Elżbieta Ulatowska, Członek Zarządu Dolnośląskiej Izby Rolniczej Pan Mariusz Hydzik, Zastępca Dyrektora Dolnośląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Pan Jacek Sołtys, Zastępca Dyrektora Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa we Wrocławiu Pan Paweł Mazur, Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w Kłodzku Pan Jarosław Ubik, przedstawicielki KRUS – Pani Agata Sikora-Grabowska i Pani Elżbieta Wybraniec, a także Powiatowy Lekarz Weterynarii Pan Grzegorz Chmielowiec.

Posiedzenie poświęcone było podsumowaniu działalności instytucji działających na rzecz rolnictwa w 2025 roku. Podczas wystąpień omówiono, m.in. zmiany w przepisach prawnych dotyczących działalności rolniczej, zagadnienia związane z przeprowadzanymi kontrolami oraz bieżącą działalność Zarządu DIR.

W trakcie swojego wystąpienia p. Zbigniew Ryba kierownik Oddziału w Kłodzku WIORiN we Wrocławiu przedstawił informacje dotyczące:

  • aktualnego stanu fitosanitarnego powiatu kłodzkiego,
  • liczby i wyników przeprowadzonych kontroli, ze wskazaniem najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości,
  • liczby, powierzchni oraz rodzajów plantacji nasiennych objętych oceną polową,
  • zasad wprowadzania do obrotu materiału siewnego,
  • wymagań związanych z nabywaniem i stosowaniem środków ochrony roślin zawierających fosforek glinu lub fosforek magnezu, mechanizmu ich działania oraz zagrożeń wynikających z ich stosowania,
  • obowiązujących przepisów w zakresie szkoleń dotyczących środków ochrony roślin oraz badań sprawności technicznej sprzętu do ich stosowania, wraz z informacją o liczbie urządzeń niespełniających wymagań technicznych,
  • obowiązku rejestracji,
  • obowiązku rejestracji podmiotów w urzędowym rejestrze podmiotów profesjonalnych, w tym producentów ziemniaków i podmiotów zajmujących się importem i eksportem maszyn rolniczych

Spotkanie było także okazją do złożenia uczestnikom życzeń świątecznych i noworocznych.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}