W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Administracyjne

Anna Orłowska
dyrektor

Krzysztof Piotrowski
zastępca dyrektora

sekretariat: (22) 63 49 247
e-mail: biuro-ba@mz.gov.pl

Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa

Do podstawowych zadań Biura Administracyjnego należy:

  1. koordynacja i monitorowanie spraw związanych z zapewnieniem prawidłowej organizacji i funkcjonowania Ministerstwa;
  2. prowadzenie spraw dotyczących sprawowania przez Dyrektora Generalnego bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego wykonywania zadań, z wyłączeniem Gabinetu Politycznego Ministra, w tym monitorowanie wykonania decyzji i poleceń Dyrektora Generalnego;
  3. inicjowanie i opracowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora Generalnego oraz procesów ujętych w Księdze procesów;
  4. opiniowanie pod kątem zgodności z realizowanymi przez komórki organizacyjne zadaniami projektów pełnomocnictw i upoważnień Ministra i Dyrektora Generalnego, z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych Ministra oraz upoważnień z zakresu kontroli zewnętrznej;
  5. prowadzenie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie;
  6. koordynacja procesu analizy ryzyka w Ministerstwie oraz koordynowanie wykonywania przez komórki organizacyjne zadań z zakresu kontroli zarządczej;
  7. współpraca z Centrum e-Zdrowia w zakresie obsługi informatycznej Ministerstwa;
  8. zapewnienie ładu i porządku, ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie;
  9. prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników Ministerstwa;
  10. obsługa techniczna organizowanych w Ministerstwie posiedzeń, narad i konferencji;
  11. zapewnienie łączności, transportu oraz obsługi poligraficznej Ministerstwa;
  12. zarządzanie majątkiem ruchomym Ministerstwa i prowadzenie gospodarki materiałowej;
  13. prowadzenie ewidencji mienia;
  14. prowadzenie inwentaryzacji majątku Ministerstwa;
  15. wykonywanie zadań urzędu jako jednostki budżetowej, dysponenta środków budżetowych III stopnia;
  16. opracowywanie planów finansowych urzędu i przedstawianie ich do zatwierdzenia, a także wnioskowanie o dokonanie zmian w zatwierdzonych planach;
  17. dokonywanie przeniesień pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej, w ramach zatwierdzonego na dany rok planu finansowego wydatków na podstawie i w granicach upoważnienia udzielonego przez Ministra;
  18. wykonywanie funkcji głównego księgowego urzędu i prowadzenie rachunkowości urzędu;
  19. koordynacja realizacji oraz obsługa środków pomocy technicznej we właściwych programach finansowanych ze środków polityki spójności, a także kosztów zarządzania w ramach innych programów i inicjatyw finansowanych ze źródeł zagranicznych;
  20. rozliczanie projektów realizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
  21. sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
  22. planowanie i realizacja wydatków remontowych oraz inwestycyjnych na rzecz Ministerstwa;
  23. opiniowanie wniosków o zawarcie umów cywilnoprawnych, sporządzanie umów cywilnoprawnych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
  24. prowadzenie spraw i koordynacja działań dotyczących postępowań o udzielenie zamówień publicznych realizowanych na rzecz Ministerstwa;
  25. prowadzenie archiwum Ministerstwa oraz koordynowanie terminowego przekazywania dokumentacji archiwalnej z komórek organizacyjnych do archiwum Ministerstwa;
  26. wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Ministerstwa;
  27. obsługa kancelaryjna korespondencji;
  28. aktywne wspieranie strategii i działań Ministerstwa w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi;
  29. przygotowywanie i wdrażanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;
  30. tworzenie i realizacja polityki szkoleń i rozwoju pracowników;
  31. tworzenie i realizacja polityki zatrudniania, w tym między innymi rekrutacji i selekcji awansów, przeniesień wewnętrznych i zewnętrznych;
  32. monitorowanie środowiska pracy w celu realizacji przeciwdziałania dyskryminacji w zatrudnieniu, a także przeciwdziałaniu mobbingowi w miejscu pracy;
  33. tworzenie i wdrażanie systemów motywacyjnych, w tym planowanie i realizacja zadań w zakresie ocen pracowniczych, opisów stanowisk pracy oraz wartościowania stanowisk pracy;
  34. planowanie i realizacja zadań związanych ze służbą przygotowawczą;
  35. planowanie i prowadzenie działań na rzecz komunikacji wewnętrznej pracowników we współpracy z Biurem Komunikacji;
  36. prowadzenie spraw administracyjnych z zakresu zasobów ludzkich w tym wynikających z nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, uprawnień pracowniczych, czasu pracy, zakładanie i prowadzenie akt osobowych pracowników Ministerstwa;
  37. planowanie i realizacja zadań z zakresu badań profilaktycznych;
  38. przygotowywanie i koordynowanie zadań z zakresu staży i praktyk;
  39. planowanie i koordynowanie zadań wynikających z administrowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych;
  40. sporządzanie wymaganej sprawozdawczości;
  41. obsługa biurowa komisji dyscyplinarnej, Rzecznika Dyscyplinarnego Ministerstwa oraz Komisji Antymobbingowej;
  42. planowanie i realizacja zadań związanych z administrowaniem budżetem osobowym finansowanym ze środków budżetu państwa oraz środków europejskich, w tym między innymi kontrola wydatków i bieżąca analiza kosztów osobowych;
  43. prowadzenie spraw dotyczących obliczania i wypłaty wynagrodzeń pracowników Ministerstwa, wynagrodzeń z tytułu zawartych umów zleceń, umów o dzieło oraz naliczanie i odprowadzanie podatków, składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Pracownicze Plany Kapitałowe oraz składanie sprawozdań w tym zakresie, w szczególności dotyczących projektów programów pomocy technicznej w ramach programów finansowanych ze środków polityki spójności oraz innych programów i inicjatyw finansowanych ze źródeł zagranicznych;
  44. obsługa spraw dotyczących wypłaty należności zasądzonych wyrokami sądowymi, od Skarbu Państwa reprezentowanego przez Ministra na rzecz osób fizycznych poszkodowanych w procesie leczenia w publicznych zakładach opieki zdrowotnej po przekształceniu tych zakładów w samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;
  45. organizowanie obsługi sekretarskiej w Ministerstwie oraz realizowanie zadań organizacji pracy biurowej Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
  46. koordynacja spotkań Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;
  47. uzgadnianie terminarzy wyjazdów i spotkań Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
  48. realizacja zadań w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie obsługi technicznej, kadrowej, płacowej i księgowej komórek organizacyjnych Ministerstwa zaangażowanych w realizację reform i inwestycji.

W strukturze organizacyjnej Biura funkcjonuje Stanowisko do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, realizujące zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 9. W zakresie wykonywania zadań merytorycznych Samodzielne Stanowisko podlega bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.02.2019 14:14 Kinga Łuszczyńska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kinga Łuszczyńska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Biuro Administracyjne 9.0 11.08.2023 12:53 Joanna Sędek
Biuro Administracyjne 8.0 17.02.2023 14:37 Jarosław Rybarczyk
Biuro Administracyjne 7.0 06.10.2021 08:34 Bartłomiej Celejewski
Biuro Administracyjne 6.0 19.04.2021 15:08 Bartłomiej Celejewski
Biuro Administracyjne 5.0 09.12.2020 09:02 Bartłomiej Celejewski
Biuro Administracyjne 4.0 23.11.2020 14:55 Bartłomiej Celejewski
Biuro Administracyjne 3.0 05.11.2020 09:36 Bartłomiej Celejewski
Biuro Administracyjne 2.0 04.06.2020 15:04 Mateusz Klimczak
Biuro Administracyjne 1.7 02.08.2019 10:05 Mateusz Klimczak
Biuro Administracyjne 1.6 22.07.2019 10:45 Mateusz Klimczak
Biuro Administracyjne 1.5 07.06.2019 07:56 Mateusz Klimczak
Biuro Administracyjne 1.4 16.05.2019 16:24 Mateusz Klimczak
Biuro Administracyjne 1.3 15.03.2019 11:35 Mateusz Klimczak
Biuro Administracyjne 1.2 10.02.2019 20:34 Kinga Łuszczyńska
Biuro Administracyjne 1.1 08.02.2019 14:31 Kinga Łuszczyńska
Biuro Administracyjne 1.0 08.02.2019 14:14 Kinga Łuszczyńska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}