W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Ministra

Agnieszka Sanojca
dyrektor

sekretariat: (22) 63 49 460
e-mail: biuro-bm@mz.gov.pl

Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa

Do podstawowych zadań Biura Ministra należy:

  1. realizowanie zadań organizacji pracy merytorycznej i biurowej Ministra;
  2. obsługa pracy Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
  3. prowadzenie spraw związanych z zaproszeniami Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu i patronatami Ministra;
  4. koordynacja spotkań Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;
  5. uzgadnianie terminarzy wyjazdów i spotkań Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
  6. przygotowywanie wyjazdów krajowych Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
  7. przekazywanie Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu oraz zainteresowanym komórkom organizacyjnym informacji o planowanym porządku obrad Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów, Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów, Komitetu do Spraw Europejskich, Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, a także Komisji Sejmowych i Senackich;
  8. opracowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z upoważnieniami Prezesa Rady Ministrów dla osób, zastępujących Ministra w pracach parlamentarnych;
  9. prowadzenie spraw dotyczących interpelacji i zapytań poselskich, oświadczeń senatorskich, dezyderatów, opinii, interwencji poselskich i senackich, w tym ich przyjmowanie, prowadzenie ewidencji odpowiedzi przygotowywanych przez właściwe komórki organizacyjne oraz ich sprawdzenie pod względem formalnym oraz wysyłanie podpisanych odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie za pośrednictwem platformy e-PUAP do Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów; 
  10. wykonywanie zadań wynikających z przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa oraz wewnętrznych regulacji w tym zakresie;
  11. koordynowanie i nadzorowanie terminowej realizacji zadań wynikających z programów, planów prac komisji sejmowych i senackich oraz wniosków i postulatów z posiedzeń Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej;
  12. prowadzenie spraw związanych z wystawianiem przepustek do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, dla Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu i pracowników komórek organizacyjnych;
  13. koordynowanie spraw związanych z przygotowywaniem dla Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu materiałów na posiedzenia Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i pozostałych organów pomocniczych Rady Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów, a także prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań ujętych w planach pracy Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i pozostałych organów pomocniczych Rady Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów;
  14. prowadzenie rejestru protokołów ustaleń z posiedzeń Rady Ministrów i jej organów, przekazywanie członkom Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu, oraz komórkom organizacyjnym, zgodnie z właściwością, informacji o ujętych w nich zadaniach;
  15. prowadzenie rejestru projektów dokumentów rządowych niemających charakteru aktów prawnych, w szczególności strategii, programów, sprawozdań, informacji, stanowisk innych niż stanowiska Rządu do pozarządowych projektów ustaw oraz przygotowywanie, na podstawie zebranych opinii komórek organizacyjnych, stanowiska Ministra do tych dokumentów;
  16. prowadzenie ewidencji rad, komisji i zespołów międzyresortowych, do których składów osobowych zostali powołani przedstawiciele Ministra i ewidencji zgłoszeń do udziału w pracach wymienionych podmiotów oraz prowadzenie ewidencji zespołów Ministra i okresowej analizy celowości ich funkcjonowania;
  17. przedkładanie Ministrowi projektów dokumentów, zastrzeżonych do podpisu Ministra;
  18. monitorowanie terminowej realizacji decyzji i poleceń Ministra;
  19. organizowanie obsługi sekretarskiej w Ministerstwie;
  20. przedkładanie korespondencji Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu;
  21. rozdzielanie korespondencji przychodzącej do Ministra i przekazywanie jej, zgodnie z właściwością merytoryczną, do poszczególnych komórek organizacyjnych lub organów oraz jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
  22. prowadzenie spraw dotyczących przyznawania odznaczeń państwowych oraz odznaki honorowej Ministra za zasługi dla ochrony zdrowia;
  23. monitorowanie prac oraz analiza zasadności funkcjonowania zespołów powoływanych przez Ministra.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.02.2019 20:36 Kinga Łuszczyńska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kinga Łuszczyńska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Biuro Ministra 8.0 14.12.2023 09:36 Jarosław Rybarczyk
Biuro Ministra 7.0 22.08.2023 10:39 Joanna Koc
Biuro Ministra 6.0 21.08.2023 21:22 Joanna Koc
Biuro Ministra 5.0 19.11.2020 13:20 Bartłomiej Celejewski
Biuro Ministra 4.0 17.11.2020 13:55 Bartłomiej Celejewski
Biuro Ministra 3.0 20.10.2020 12:40 Bartłomiej Celejewski
Biuro Ministra 2.0 12.05.2020 10:55 Mateusz Klimczak
Biuro Ministra 1.2 02.08.2019 10:07 Mateusz Klimczak
Biuro Ministra 1.1 16.05.2019 16:27 Mateusz Klimczak
Biuro Ministra 1.0 10.02.2019 20:36 Kinga Łuszczyńska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}