W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Rozwoju Kadr Medycznych

Mariusz Klencki
dyrektor

Magdalena Przydatek
zastępca dyrektora

Edyta Gadomska 
zastępca dyrektora

sekretariat: (22) 634 98 58
e-mail: dep-rkm@mz.gov.pl

Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa

Do podstawowych zadań Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Rad Naukowych instytutów badawczych;
  2. prowadzenie prac w zakresie finansowania lub dofinansowania działalności upowszechniającej badania w ramach corocznie przydzielanych Ministrowi przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki ze środków finansowych ustalonych w budżecie państwa na naukę;
  3. współpraca z ministrem właściwym do spraw szkolnictwa wyższego i nauki w zakresie nadzoru nad wykonaniem i finansowaniem prac badawczych oraz prowadzenie spraw dotyczących zadań realizowanych w ramach działalności upowszechniającej naukę;
  4. współpraca z uczelniami prowadzącymi działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych;
  5. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Ministra dla nauczycieli akademickich;
  6. prowadzenie spraw dotyczących finansowania wyższego szkolnictwa medycznego we współpracy z Departamentem Budżetu i Finansów;
  7. prowadzenie spraw dotyczących kształcenia przeddyplomowego kadr medycznych na poziomie średnim i wyższym obywateli polskich i cudzoziemców;
  8. prowadzenie spraw dotyczących kształcenia podyplomowego kadr medycznych obywateli polskich i cudzoziemców;
  9. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem limitów przyjęć na kierunek lekarski i lekarsko-dentystyczny;
  10. współpraca z ministrami właściwymi w zakresie opracowywania podstaw programowych i standardów kształcenia, krajowych ram kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego oraz wzorcowych efektów kształcenia w zawodach medycznych;
  11. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem konsultantów krajowych w danej dziedzinie medycyny, farmacji, diagnostyki laboratoryjnej, pielęgniarstwa i położnictwa i innych dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia oraz współpraca z wojewodami w zakresie powoływania konsultantów wojewódzkich oraz nadzoru nad kształceniem kadr medycznych;
  12. prowadzenie spraw związanych uwierzytelnieniem dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, przeznaczonych do obrotu prawnego za granicą;
  13. prowadzenie spraw związanych z uznawaniem kwalifikacji obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej do wykonywania medycznych zawodów regulowanych;
  14. koordynowanie i monitorowanie uznawania kwalifikacji obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej do wykonywania zawodów medycznych w ramach systemu sektorowego;
  15. prowadzenie spraw związanych z uznawaniem stażu podyplomowego lekarza i lekarza dentysty, odbyte za granicą;
  16. prowadzenie spraw związanych z uznawaniem tytułu specjalisty lekarza, lekarza dentysty, pielęgniarki, położnej, farmaceuty, diagnosty laboratoryjnego, oraz w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia uzyskanego za granicą;
  17. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów Ministra cudzoziemcom polskiego pochodzenia na kształcenie przeddyplomowe w języku polskim;
  18. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem studentom stypendiów Ministra za wybitne osiągnięcia;
  19. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem zagranicznych stypendiów naukowych wynikających z umów międzynarodowych;
  20. nadzór merytoryczny w zakresie spraw dotyczących szpitali klinicznych i instytutów;
  21. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami osób zatrudnionych na stanowisku dyspozytora medycznego;
  22. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy oraz zajęć edukacyjnych w zakresie pierwszej pomocy medycznej;
  23. realizowanie zadań wspierających działania Odwoławczej Komisji Bioetycznej i jej obsługa administracyjna;
  24. prowadzenie spraw związanych z badaniami genetycznymi do celów zdrowotnych;
  25. realizacja zadań w systemie Internal Market Information (IMI) w zakresie należącym do właściwości Ministra, w zakresie właściwości merytorycznej departamentu;
  26. koordynacja i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań nałożonych na Ministra Zdrowia ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226);
  27. koordynacja spraw dotyczących badań klinicznych;
  28. prowadzenie spraw związanych z realizacją specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów odbywanych w trybie rezydentury oraz specjalizacji pielęgniarek i położnych;
  29. gromadzenie i analiza danych dotyczących zawodów medycznych;
  30. współpraca z Krajową Radą Akredytacyjną Szkół Pielęgniarek i Położnych dotycząca nadzoru merytorycznego nad systemem kształcenia przeddyplomowego pielęgniarek i położnych, w tym monitoringu uczelni uprawnionych do kształcenia na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo w zakresie spełniania przez uczelnie standardów kształcenia, jakości i organizacji procesu kształcenia oraz obsługa administracyjna jej posiedzeń;
  31. pełnienie funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze źródeł krajowych lub zagranicznych w zakresie zdefiniowanym w dokumentach programowych;
  32. nadzór nad działalnością naukową instytutów;
  33. współpraca z samorządami zawodowymi zawodów medycznych w zakresie przyznawania praw wykonywania zawodu, w tym inicjowanie i prowadzenie prac legislacyjnych we współpracy z komórkami organizacyjnymi;
  34. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zawodów medycznych;
  35. realizowanie zadań wynikających ze sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad:

a) Centrum Egzaminów Medycznych w Łodzi,
b) Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w Warszawie,
c) Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie,
d) Instytutem Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w likwidacji w Sosnowcu,
e) Domem Lekarza Seniora im. dr Kazimierza Fritza w Warszawie,
f) Domem Pracownika Służby Zdrowia w Warszawie,
g) Główną Biblioteką Lekarską im. Stanisława Konopki w Warszawie,
h) uczelniami medycznymi.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.10.2020 16:02 Bartłomiej Celejewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Bartłomiej Celejewski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 9.0 07.03.2024 15:59 Jarosław Rybarczyk
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 8.0 29.02.2024 09:12 Joanna Koc
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 7.0 05.08.2022 10:14 Maria Kuźniar
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 6.0 28.12.2021 08:41 Bartłomiej Celejewski
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 5.0 09.03.2021 16:37 Bartłomiej Celejewski
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 4.0 02.03.2021 09:09 Bartłomiej Celejewski
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 3.0 09.11.2020 12:12 Bartłomiej Celejewski
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 2.0 21.10.2020 13:24 Bartłomiej Celejewski
Departament Rozwoju Kadr Medycznych 1.0 16.10.2020 16:02 Bartłomiej Celejewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}