W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Główny specjalista ds. polityki narkotykowej w Wydziale Zdrowia Psychicznego w Departamencie Zdrowia Publicznego

24.04.2018

Dokumenty należy składać lub przesłać do dnia 07.05.2018 r.

nr ogłoszenia: 26097, poz. 1933                  
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:

główny specjalista ds. polityki narkotykowej w Wydziale Zdrowia Psychicznego w Departamencie Zdrowia Publicznego

Liczba lub wymiar etatu: 1

„umowa na zastępstwo”

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Określanie i promowanie działań mających na celu ochronę zdrowia przed następstwami używania substancji psychotropowych, środków odurzających, środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych oraz przygotowywanie stosownych w tym zakresie dokumentów we współpracy z właściwymi organami administracji publicznej.
  • Współpraca z organami administracji publicznej przez przygotowywanie informacji i wyjaśnień dotyczących rozwiązań prawnych i programowych z zakresu polityki narkotykowej, udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarne oraz pytania przedstawicieli mediów.
  • Realizacja zadań związanych z nadzorem merytorycznym nad Krajowym Biurem do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, w tym w szczególności: w ramach realizacji przepisów o zdrowiu publicznym (w tym NPZ), przygotowywanie projektów opinii o gospodarce finansowej jednostki, opiniowanie wniosków o nagrody dla dyrektora jednostki i rozpatrywanie skarg na działalność jednostki – w celu zapewnienia zgodnego z prawem działania jednostki.
  • Przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz prowadzenie procedury legislacyjnej dotyczącej polityki narkotykowej we współpracy z Krajowym Biurem do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, Głównym Inspektoratem Sanitarnym, Głównym Inspektoratem Farmaceutycznym, Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
  • Przygotowywanie i analiza merytoryczna projektów dokumentów rządowych w zakresie polityki narkotykowej (programy, sprawozdania z realizacji programów i stanowiska rządu) – w celu opracowania, realizacji i oceny skutków wykonywania polityki państwa przedmiotowym zakresie.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów rządowych (przekazywanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i zewnętrznych) w zakresie przeciwdziałania narkomanii i ograniczania szkód zdrowotnych wynikających z używania narkotyków – w celu zapewnienia spójności działań ministra właściwego do spraw zdrowia w tym zakresie, a także w celu zapewniania zgodności z tymi działaniami aktywności innych podmiotów, a przez to spójności systemu prawnego i polityki państwa w przedmiotowym obszarze.
  • Realizacja zadań związanych z członkostwem Polski w organizacjach i gremiach międzynarodowych (w szczególności w Unii Europejskiej, Radzie Europy) w zakresie polityki narkotykowej (w tym m.in. przygotowywanie informacji do instrukcji przedstawicieli Polski uczestniczących w spotkaniach, konferencjach itp.) – w celu zapewnienia aktywnego uczestnictwa w kreowaniu działań podejmowanych na forum międzynarodowym oraz zapewniania spójności z nimi działań realizowanych w kraju.
  • Organizowanie i uczestniczenie w spotkaniach, konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji prawniczych Rządowego Centrum Legislacji, komisjach parlamentarnych prezentując na nich stanowisko Ministra.

Warunki pracy:

praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie; urząd mieści się w budynku zabytkowym w Warszawie przy ul. Długiej 38/40; pokój znajduje się na parterze; w budynku brak windy, drzwi odpowiedniej szerokości przystosowanych dla osób niepełnosprawnych; istnieje podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich jedynie na parter

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

niezbędne:

  • wykształcenie wyższe magisterskie,
  • 1 rok doświadczenia zawodowego,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym,
  • znajomość problematyki z zakresu:
    • narkotyków i narkomanii, w tym w tym zdrowotnych, społecznych i ekonomicznych następstw używania narkotyków,
    • organizacji administracji publicznej,
    • procedur legislacyjnych i postępowania administracyjnego,
    • organizacji systemu ochrony zdrowia,
  • umiejętność przygotowywania analiz,
  • umiejętność argumentacji.

Wymagania dodatkowe:

  • wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu zdrowia publicznego lub nauk społecznych lub prawa lub administracji,
  • 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie ochrony zdrowia i ograniczania zdrowotnych następstw używania środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych,
  • przeszkolenie z zakresu:
    • leczenia uzależnień, zdrowia publicznego, polityki zdrowotnej, techniki legislacyjnej,
  • znajomość zagadnień z zakresu:
    • międzynarodowych regulacji z zakresu polityki narkotykowej,
    • ekonomii – finansowania świadczeń zdrowotnych,
    • praw człowieka i praw pacjenta,
  • umiejętność organizacji pracy własnej i niewielkich zespołów oraz pracy w zespole.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

    • życiorys i list motywacyjny,
    • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
    • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
    • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
    • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
    • kopie innych dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności.

Dokumenty należy składać lub przesłać do dnia 07.05.2018 r. pod adresem:

Ministerstwo Zdrowia,  Biuro Kadr, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa

z dopiskiem: „główny specjalista ds. polityki narkotykowej w Wydziale Zdrowia Psychicznego w Departamencie Zdrowia Publicznego - umowa na zastępstwo – poz. 1933”.

Inne informacje:

W ofercie prosimy o podanie numeru telefonu oraz adresu e- mail.

Wzory oświadczeń zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia:www.mz.gov.pl; Ministerstwo/ Urząd/ Praca.

Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Po zakończeniu procesu naboru oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty  z wyjątkiem oferty wybranego kandydata podlegają zniszczeniu po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia tego stanowiska.

Do stanowiska mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393 tj).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu:

  • w Biurze Kadr – 22 63 49 521.

Administratorem danych osobowych kandydatek/kandydatów w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) jest Minister  Zdrowia z siedzibą w Warszawie, ul. Miodowa 15. Dane będą przetwarzane w celach związanych z zatrudnieniem. Kandydat ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Informacje o metodach i technikach naboru:

Proces naboru składa się z następujących etapów:

etap 1: weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne,

etap 2: test wiedzy merytorycznej,

etap 3: rozmowa kwalifikacyjna, w tym sprawdzenie znajomości języka angielskiego.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.04.2018 06:40 Rafał Babraj
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Rafał Babraj
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Główny specjalista ds. polityki narkotykowej w Wydziale Zdrowia Psychicznego w Departamencie Zdrowia Publicznego 1.0 24.04.2018 06:40 Rafał Babraj

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}