W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Radca prawny w Wydziale Organizacyjno-Prawnym w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg

31.07.2018

Dokumenty należy składać lub przesłać do dnia 10.08.2018 r.

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko: radca prawny w Wydziale Organizacyjno-Prawnym w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg
Liczba stanowisk – 1; wymiar etatu – 0,25

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
•    Przygotowywanie projektów uchwał lub protokołów Walnych Zgromadzeń (Zgromadzeń Wspólników) spółek z udziałem Skarbu Państwa, których prawa z akcji lub udziałów wykonuje Minister Zdrowia;
•    Opiniowanie pod względem prawnym dokumentów przekazywanych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa, w których prawa z akcji lub udziałów wykonuje Minister Zdrowia oraz przygotowywaniem projektów odpowiedzi, w zakresie właściwości Wydziału (Departamentu);
•    Dokonywanie analizy obowiązujących przepisów prawa, dotyczących w szczególności funkcjonowania spółek z udziałem Skarbu Państwa, wyjaśnianie wątpliwości interpretacyjnych dotyczących ww. przepisów prawa, sporządzanie opinii prawnych, udzielanie porad i konsultacji prawnych;
•    Wykonywanie innych zadań związanych ze świadczeniem pomocy prawnej w zakresie właściwości Wydziału (Departamentu), w tym opiniowanie projektów aktów prawnych, decyzji administracyjnych lub umów, parafowanie projektów pism lub dokumentów, jak również sporządzanie poświadczeń odpisów dokumentów za zgodność z okazanym oryginałem w zakresie określonym odrębnymi przepisami.

Warunki pracy:
praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze,; urząd mieści się w budynku zabytkowym w Warszawie przy ul. Długiej 38/40; pokój znajduje się na II piętrze; budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podjazd dla wózków inwalidzkich istnieje jedynie na parter;

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
niezbędne:
•    wykształcenie wyższe prawnicze,
•    uprawnienia radcy prawnego,
•    2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku radcy prawnego lub analogicznym stanowisku o samodzielnym charakterze,
•    bardzo dobra znajomość przepisów prawa, w tym w szczególności dotyczących funkcjonowania spółek z udziałem Skarbu Państwa;
•    znajomość Kodeksu spółek handlowego,
•    znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym;
•    znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami;
•    znajomość ustawy o działalności leczniczej,
•    znajomość Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego,
•    znajomość przepisów prawa z zakresu prawa publicznego,
•    znajomość Konstytucji RP,
•    znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej,
•    umiejętność samodzielnego i analitycznego myślenia,
•    komunikatywność,
•    umiejętność pracy w zespole.

Wymagania dodatkowe:
•    znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
•    1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia pomocy prawnej związanej z wykonywaniem praw właścicielskich w spółkach z udziałem Skarbu Państwa lub w obsłudze prawnej spółek kapitałowych lub w administracji publicznej na podobnym stanowisku,
•    znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, w tym ustawy o publicznej służbie krwi,
•    znajomość ustawy o instytutach badawczych;
•    znajomość ustawy o finansach publicznych;
•    znajomość ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym;
•    szczegółowa znajomość Kodeksu cywilnego;
•    znajomość zasad reprezentacji Skarbu Państwa.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:
•    życiorys i list motywacyjny,
•    oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
•    oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
•    oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
•    kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
•    kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
•    kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
•    kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień radcy prawnego,
•    kopie innych dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności.

Dokumenty należy składać lub przesłać do dnia 10.08.2018 r. pod adresem:

Ministerstwo Zdrowia, Biuro Kadr, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa
z dopiskiem: „ radca prawny w Wydziale Organizacyjno-Prawnym w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg - poz. 1982”

DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku 
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
•    Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem danych osobowych kandydatek/kandydatów jest Minister Zdrowia z siedzibą w Warszawie, ul. Miodowa 15.
•    Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@mz.gov.pl.
•    Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej
•    Informacje o odbiorcach danych: członkowie Komisji naborowej.
•    Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska).
•    Uprawnienia:
o    prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podanych powyżej,
o    prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
•    Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast.. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o ustawy o służbie cywilnej w zw. Z art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
•    Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ; nie będą też profilowane.

Inne informacje:
W ofercie prosimy o podanie numeru telefonu oraz adresu e- mail.
Wzory oświadczeń zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia:www.mz.gov.pl; Ministerstwo/ Praca, wolontariat, praktyki i staże.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Prosimy o rzetelne przygotowanie aplikacji. Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. 
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) nie będą rozpatrywane.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Po zakończeniu procesu naboru oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty z wyjątkiem oferty wybranego kandydata podlegają zniszczeniu po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia tego stanowiska.
Do stanowiska mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393 tj.)

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu w Biurze Kadr: 22 63 49 521.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Informacje o metodach i technikach naboru:
Proces naboru składa się z następujących etapów:
etap 1: weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne,
etap 2: test wiedzy merytorycznej,
etap 3: rozmowa kwalifikacyjna.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.07.2018 08:08 Mateusz Klimczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Klimczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Radca prawny w Wydziale Organizacyjno-Prawnym w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Skarg 1.0 31.07.2018 08:08 Mateusz Klimczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}