W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa mostu w Sanoku weszła w kolejny etap realizacji

14.09.2021

Dzisiaj, w obecności wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzaty Jarosińskiej-Jedynak, podpisana została umowa z wykonawcą na opracowanie dokumentacji projektowej dla przeprawy przez San w Sanoku. Wartość wsparcia z rządowego programu Mosty dla Regionów to ponad milion złotych.

Trzy osoby stoją obok siebie. Pośrodku wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak przezentuje dokument.

Aby zapewnić wszystkim obszarom Polski zrównoważony rozwój, potrzebna jest nowoczesna infrastruktura drogowa. Nowy most na Sanie przyczyni się do wzrostu konkurencyjności regionu poprzez uwolnienie potencjału gospodarczego prawobrzeżnej części Sanoka

- mówiła wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Budowa przeprawy w Sanoku udrożnieni „wąskie gardło”, jakim jest blisko 40-letni most tymczasowy, którego stan techniczny i konstrukcja nie pozwalają użytkownikom na wygodne i bezpiecznie przemieszczanie się.

Mieszkańcy prawobrzeżnej części Sanoka oraz Międzybrodzia będą mogli bez problemu dostać się do ważnych dla nich instytucji czy punktów handlowych i usługowych

– dodała wiceminister.

Z inwestycji skorzystają również goście regionu. Znajduje się tu Muzeum Budownictwa Ludowego – największy skansen w Polsce i jeden z czołowych tego typu obiektów w Europie. We wsi Międzybrodzie usytuowana z kolei jest zabytkowa cerkiew. Na prawym brzegu Sanu zlokalizowane jest również wejście do Parku Krajobrazowego Gór Słonnych.

Szacowany koszt budowy nowej przeprawy na Sanie wraz z budową dróg dojazdowych oraz skrzyżowania z drogą krajową nr 886 wynosi 63,9 mln zł. Koszt przygotowania dokumentacji to 1,3 mln zł, a dotacja z budżetu państwa na jej przygotowanie to ponad 1 mln zł.

16 czerwca 2021 r. podpisana została umowa pomiędzy Wojewodą Podkarpackim a Gminą Miasta Sanoka o przekazanie dotacji celowej z budżetu państwa na opracowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji przedmiotowej inwestycji.

Most zostanie zaprojektowany na najwyższą klasę obciążenia taborem samochodowym, a także na obciążenie pojazdami specjalnymi.