W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Koordynator dostępności

Koordynator dostępności odpowiada między innymi za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz monitorowanie zapewnienia przez ten resort dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w MFIPR. Z koordynatorem można kontaktować się w wyżej wymienionych sprawach.

Koordynator dostępności

Do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej wyznaczona została Paulina Tarsa.

Dane kontaktowe do koordynatora:

Paulina Tarsa

  • tel. 22 273 79 76
  • telefon komórkowy (m.in. kontakt sms, mms) 662 252 227
  • e-mail koordynator.dostepnosci@mfipr.gov.pl
  • faks 22 273 89 19 (w treści proszę podać nazwę komórki organizacyjnej Ministerstwa, której sprawa dotyczy)

Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności

Informacja o dostępności

Gdy widzisz, że w naszym Ministerstwie brakuje jakiś rozwiązań w zakresie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej, poinformuj nas o tym.

Wyjaśnienie jak należy rozumieć dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną znajdziesz na stronie Programu Dostępność

Informację zawierającą opis ww. braków w dostępności możesz przekazać nam różnymi kanałami:

  • drogą mailową: koordynator.dostępnosci@mfipr.gov.pl
  • telefonicznie: 22 273 27 76 (stacjonarny)  lub 662 252 227 (komórkowy)
  • za pomocą poczty: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
  • przez ePUAP lub portal gov.pl.

Dla ułatwienia możesz skorzystać z formularza

Wniosek o zapewnienie dostępności
Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami (np. posiadasz orzeczenie o niepełnosprawności lub w momencie, gdy przyszedłeś do Ministerstwa, aby załatwić swoją sprawę, miałeś np. kontuzję nogi, która utrudniała swobodne poruszanie się) i chcesz załatwić sprawę w naszym Ministerstwie (mówimy wtedy, że masz interes faktyczny), ale napotkałeś na jakieś bariery architektoniczne lub informacyjno-komunikacyjne  - możesz złożyć do nas wniosek o zapewnienie dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. Dane kontaktowe wnioskodawcy.
  2. Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
  3. Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
  4. Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wzór wniosku o zapewnienie dostępności

Jako Ministerstwo powinniśmy zrealizować Twój wniosek niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym, wskazując kiedy realizacja wniosku będzie możliwa. Termin ten nie może być jednak dłuższy niż 2 miesiące od dnia Twojego wystąpienia z wnioskiem.

Wnioski o zapewnienia dostępności możesz składać:

  • osobiście lub drogą pocztową na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
  • drogą elektroniczną na adres: kancelaria@mfipr.gov.pl
  • przez ePUAP lub portal gov.pl

Więcej szczegółów na temat informacji i wniosku o zapewnienie dostępności znajdują się pod tym linkiem.

Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wprowadza obowiązek sporządzenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez te podmioty publiczne, które zgodnie ustawą wyznaczyły koordynatora do spraw dostępności.
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, jako organ władzy  publicznej, o którym mowa w art .14 ww. ustawy realizując obowiązek ujęty w art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy przygotowało w 2021 roku plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w latach 2021 – 2022 a w 2023 kolejny Plan na lata 2023-2024.
W 2025 roku Ministerstwo przygotowało kontynuacje Planu wyznaczając kolejne działania jakie resort planuje podjąć, aby w większym stopniu dostosować swoje funkcjonowanie do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Działania te będą realizowane w latach 2025-2027.
W Planie na rzecz poprawy zapewniania dostępności Ministerstwa na lata 2025-2027  zostały zaproponowane kierunki działań w trzech obszarach: architektonicznym, cyfrowym oraz informacyjno-komunikacyjnym, o których jest mowa w art. 6 Ustawy. Dodatkowo w planie został dodany obszar zatytułowany „Pozostałe działania prowadzone w Ministerstwie zmierzające do poprawy dostępności resortu”, w którym wyszczególniono inne działania wspierające budowanie otwartego i dostępnego urzędu.
 

Materiały

Plan Działania na lata 2021-2022
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_w​_MFiPR-1.pdf 0.21MB
Plan​_działania​_MFiPR​_2023-2024​_ost
Plan​_działania​_MFiPR​_2023-2024​_ost.pdf 0.27MB
Plan​_działania​_MFiPR​_2025-2027​_ost
Plan​_działania​_MFiPR​_2025-2027​_ost.pdf 0.28MB
{"register":{"columns":[]}}