W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

E75 Rail Baltica - podróż koleją po nowym moście na Bugu w ramach szlaku Rail Baltica

24.01.2020

Budowa drugiego toru oraz drugiego mostu na Bugu zakończona!

Od 30 grudnia 2019 r. kursują pociągi po drugim torze i nowym moście na Bugu. Oznacza to istotne zwiększenie przepustowości i usunięcie wąskiego gardła w postaci odcinka jednotorowego między Prostyniem a Małkinią.

24 stycznia 2020 r. w Małkini i na mostach nad Bugiem odbyła się wizyta techniczna i prezentacja efektów prac z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Komisji Europejskiej.

Projekt o wartości 235,17 mln EUR otrzymał dofinansowanie ze środków Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości 179,2 mln EUR.

Linia kolejowa E75 jest elementem składowym priorytetowego projektu Unii Europejskiej, jakim jest Rail Baltica. Projekt wpisujący się w korytarz TEN-T Morze Północne - Morze Bałtyckie ma na celu utworzenie jednolitego i szybkiego połączenia kolejowego łączącego Warszawę przez Kowno i Rygę z Tallinnem.

Prace objęte projektem przewidują modernizację odcinka linii kolejowej E75 Sadowne – Czyżew o długości 35 km. Projekt obejmuje wymianę torów oraz przebudowę obiektów inżynieryjnych, budowę 4 skrzyżowań dwupoziomowych, 5 wiaduktów drogowych, 2 przejść pod torami, nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem w Małkini, a także modernizację systemu sygnalizacji i wdrożenie systemu ERTMS/ETCS na linii Warszawa Rembertów – Czyżew. Prace te w znacznej mierze zostały już zrealizowane.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Pozwoli to skrócić czas i zwiększyć atrakcyjność podróży koleją.

{"register":{"columns":[]}}