W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny kolejowy projekt CEF zakończony!

17.01.2020

W grudniu do ruchu został przywrócony ruch pasażerski na 27 kilometrowym odcinku od Węglińca do Zgorzelca. Inwestycja powstała przy wsparciu środków z Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Dziś w Zgorzelcu odbyła się konferencja prasowa poświęcona realizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tej inwestycji.

Zdjęcie, przedstawiające pociąg wjeżdżający na stację "Zgorzelec".

Projekt CEF  "Elektryfikacja linii kolejowych nr 278, 274 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec" stanowił ostatni niezelektryfikowany fragment linii kolejowej łączącej Niemcy z Ukrainą.

Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Instrumentu „Łącząc Europę” w wysokości 10,9 milionów euro. Koszt całkowity inwestycji to 12,8 milionów euro, oznacza to, że w 85% inwestycje sfinansowała Unia Europejska - powiedziała minister Jarosińska-Jedynak.  

W ramach inwestycji opracowano projekty wykonawcze, pozyskano pozwolenia na budowę, przeprowadzono niezbędne prace budowlane związane z elektryfikacją sieci trakcyjnej oraz pozyskano certyfikaty energetyczne w zakresie TSI ENERGIA. W wyniku realizacji projektu wybudowano dwie podstacje trakcyjne w Pieńsku i Zgorzelcu oraz zmodernizowano podstację trakcyjną w Węglińcu. Zelektryfikowany odcinek został przyłączony do sieci elektroenergetycznej.  

Ukończenie elektryfikacji oznacza usunięcie wąskiego gardła na tym odcinku, a w konsekwencji zwiększenie przepustowości linii oraz szybsze i wygodniejsze podróże dla pasażerów.

Inwestycja została zrealizowana przed planowym oddaniem. Zakres robót został w całości zrealizowany, a założone cele projektu osiągnięte.

 

{"register":{"columns":[]}}