W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny odcinek drogi ekspresowej S5 oddany do ruchu

31.12.2020

Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S5 Opławiec - Białe Błota, będącego fragmentem obwodnicy Bydgoszczy. To inwestycja, która poprawi warunki przejazdu tranzytowego, a także zwiększy bezpieczeństwo ruchu i skróci czas podróży. Jej realizacja była możliwa dzięki finansowaniu ze środków krajowych i funduszy unijnych.

Szeroka droga z dwoma pasami ruchu biegnąca przez las

Droga ekspresowa S5 to jedna z najważniejszych dróg w Polsce, która łączy  cztery miasta: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Gdańsk. Dzięki udostępnieniu kolejnego odcinka drogi skorzystają nie tylko duże miasta, ale także małe miejscowości, przez które przebiega obecnie ruch tranzytowy. Każdy kolejny kilometr nowoczesnej drogi to większe bezpieczeństwo i krótszy czas przejazdu. Korzystają na tym wszyscy – mieszkańcy, przedsiębiorcy i podróżni

– mówi wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.

W ramach projektu „Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Nowe Marzy – Bydgoszcz” powstało około 13,5 kilometrów drogi szybkiego ruchu. Trasa stanowi fragment korytarza transeuropejskiej sieci TEN-T.

Kierowcy będą korzystać z drogi o wysokim standardzie, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnym. W ramach przedsięwzięcia powstały obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowano istniejącą sieć dróg publicznych oraz zbudowano chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

Budowa S5, wpisująca się w transeuropejską sieć transportową TEN-T, od dawna była jedną z priorytetowych inwestycji Unii Europejskiej w Polsce. Część tej trasy, na odcinkach wielkopolskim i dolnośląskim, zbudowano w poprzedniej perspektywie finansowej 2007-2013 z unijnym dofinansowaniem wynoszącym prawie 2 mld złotych. Kolejnych pięć odcinków, włączając dzisiaj otwierany, jest także realizowanych przy współudziale środków europejskich w kwocie ponad 4 mld złotych

- mówi Dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej, Christopher Todd.

Całkowita wartość projektu „Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Nowe Marzy – Bydgoszcz” wyniosła prawie 2,8 miliarda złotych, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko to blisko 1,1 miliarda złotych. Przedsięwzięcie zrealizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

{"register":{"columns":[]}}