W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowoczesna Warszawa Zachodnia. Rusza przebudowa stacji

07.07.2020

Poszerzony tunel podziemny dla pieszych, nowe perony, zadaszenie, schody ruchome, windy i kładka. Takie udogodnienia dla pasażerów powstaną na dworcu Warszawa Zachodnia. W ramach gruntownej przebudowy stacji, finansowanej z programu Infrastruktura i Środowisko, planowana jest także budowa tunelu tramwajowego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację stacji Warszawa Zachodnia.

Na peronie stacji Dworca Warszawa Zachodnia stoi grupa mężczyzna wśród nichwiceminister Grzegorz Puda.

Polska od lat realizuje inwestycje kolejowe dofinansowane ze środków unijnych. Tylko w perspektywie 2014-2020 na rozbudowę i modernizację linii i obiektów kolejowych w naszym kraju zarezerwowaliśmy w budżecie unijnym ponad 40 mld złotych. Kolej będzie również ważnym obszarem inwestowania pieniędzy europejskich w nowej perspektywie – mówi wiceminister Grzegorz Puda.

Wartość projektu modernizacji całej linii średnicowej wynosi 606 mln zł, zaś zarezerwowane dofinansowanie unijne to 210 mln zł.

Stacja Warszawa Zachodnia, to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. To jeden z najbardziej uczęszczanych warszawskich dworców kolejowych. Jego przebudowa jest kolejnym etapem modernizacji linii średnicowej. Wyposażenie stacji w najnowocześniejsze systemy pozwoli zapewnić podróżnym najwyższy poziom bezpieczeństwa i wysoki standard obsługi, a także sprawne zarządzenie ruchem kolejowym.

Inwestycja zapewni komfort podróżnym. Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei.

Ponadto, w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej powstanie również tunel tramwajowy będący częścią projektu pn. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”. Wspólna realizacja z Tramwajami Warszawskimi nowego przystanku tramwajowego stworzy intermodalny węzeł przesiadkowy usprawniający komunikację pasażerską, która połączy różne środki transportu.