W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej – inwestycja w formule PPP

07.10.2019

Wokół Trójmiasta ma powstać nowy odcinek drogi ekspresowej S6. Rząd planuje sfinansować go w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Zakończenie budowy ma nastąpić w 2024 rok.

Na zdjęciu stoi pięć osób, wiceminister Waldemar Buda trzeci z lewej, skrajnie po lewej stronie widać tablicę z harmonogramem budowy.

To ważna inwestycja dla mieszkańców Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolicznych miejscowości, która pozwoli na szybsze połączenie pomiędzy skrajnie oddalonymi od siebie punktami rozległego trójmiejskiego kompleksu – mówi wiceminister inwestycji i rozwoju Waldemar Buda. – W 2017 roku rząd przyjął politykę dotyczącą rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego. Dziś jeszcze bardziej chcemy rozwijać współpracę tych dwóch sektorów, czego przykładem jest obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S6 – podkreśla wiceminister i pełnomocnik rządu ds. PPP.

Długość planowanej obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej to 31,7 kilometra, a koszt jej budowy wyniesie około 1,3 miliarda złotych netto. Trasa ma łączyć węzeł Chwaszczyno z węzłem Gdańsk Południe. Na tym odcinku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa.

Przedsięwzięcie ma zostać sfinansowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego typu DBFO, co oznacza, że fundusze będą przeznaczone na projektowanie, sfinansowanie, budowę, eksploatację i utrzymacie obwodnicy.

Obecnie Ministerstwo Infrastruktury prowadzi konsultacje projektu umowy PPP z Eurostatem. Chodzi o to, by wynikające z umowy zobowiązania strony publicznej nie zwiększały długu publicznego. Wcześniej wstępną pozytywną opinię w tej sprawie wydał Główny Urząd Statystyczny. Ogłoszenie przetargu jest planowane na przełomie 2019 i 2020 roku, pod warunkiem że Eurostat również wyda pozytywną opinię. Na rok 2020 jest planowany wybór partnera prywatnego i zawarcie z nim umowy. Projektowanie i budowa obwodnicy są przewidziane na lata 2021-2024.

Konferecja z udziałem wiceministra Waldemara Budy odbyła się 4 października.

{"register":{"columns":[]}}