W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Porzućcie samochody! Warszawskie metro jeszcze dłuższe

15.09.2019

Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka – z tych stacji II linii metra możecie już korzystać. Budowa została dofinansowana z funduszy unijnych Programu Infrastruktura i Środowisko.

na tel przystanku metra Trocka minister Jerzy Kwieciński robi zdjęcie z wiceministrem infrastruktury Andrzejem Bittelem

Obecny na inauguracji nowego odcinka minister Jerzy Kwieciński przyznał, że to jeden z największych projektów, jakie realizujemy w tej perspektywie finansowej.

Jeśli połączymy dwa projekty metra, bo w tej chwili oddajemy odcinek w kierunku wschodnio-północnym, ale jeszcze jest realizowany odcinek metra w kierunku zachodnim, to razem jest to projekt na prawie 8 mld złotych z dofinansowaniem UE – powiedział Kwieciński. - Metro warszawskie jest jednym z największych beneficjentów wsparcia unijnego w Polsce. Nie ma drugiego takiego beneficjenta na poziomie samorządów w Polsce z wartością dofinansowania jak metro warszawskie – ocenił.

Otwarty dziś odcinek II linii metra ma ponad 3 km długości. Jest częścią większego projektu "Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II", na który Warszawa otrzymała prawie 1,83 mld zł unijnego dofinansowania. Poza otwartymi dziś stacjami po prawej stronie Wisły, powstają też 3 stacje odcinka zachodniego (Płocka, Młynów, Księcia Janusza). Prace mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Cała inwestycja, obejmująca budowę 6 stacji oraz zakup 13 sztuk taboru metra, to koszt 3,16 mld zł.

Ale to nie koniec. Rozpędu nabiera kolejny etap wydłużania warszawskiego metra – zarówno na wschód, jak i na zachód. Etap III budowy II linii metra otrzymał dofinansowanie unijne w wysokości ponad 1,92 mld zł. Powstają więc następne 3 stacje w prawobrzeżnej Warszawie – Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno, a 2 w części zachodniej miasta – Ulrychów i Powstańców Śląskich.

Oferta transportu publicznego w stolicy staje się coraz ciekawsza i bardziej przyjazna. Te zmiany od lat wspierają fundusze europejskie i Program Infrastruktura i Środowisko. Wpływają one nie tylko na wygodę mieszkańców czy turystów, ale mają również pozytywny wpływ na jakość warszawskiego powietrza.

{"register":{"columns":[]}}