W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

W stolicy przez Wisłę pojedziemy nowym mostem

22.12.2020

Kolejny fragment Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) w ciągu drogi ekspresowej S2 wraz z nową przeprawą przez Wisłę został oddany do użytku. Kierowcy od dziś pojadą nowym 15-kilometrowym odcinkiem drogi między węzłami Lubelska i Przyczółkowa. Budowa trasy była możliwa dzięki pieniądzom krajowym i funduszom unijnym.

Na grafice dwa zdjęcia Południowej Obwodnicy Warszawy. Poniżej logotypy MFiPR i Funduszy Europejskich.

Południowa Obwodnica Warszawy przyczyni się do odciążenia centrum miasta od nadmiernego ruchu i tym samym  usprawni funkcjonowanie transportu w stolicy  i okolicach. Inwestycja ma nie tyko wymiar regionalny i krajowy, ale również międzynarodowy

– mówi wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.

W ramach projektu „Budowa drogi ekspresowej S2 odc. w. Puławska – w. Lubelska (bez węzła)” powstanie trasa dwujezdniowa z trzema pasami ruchu. Zostaną wykonane obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Inwestycja zakłada także budowę  kanalizacji deszczowej i sanitarnej, ścieżki rowerowe oraz zatoki autobusowe.

Wartość całkowita projektu wynosi ponad 4 mld zł, w tym prawie 1,7 mld zł to dofinansowanie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki to pieniądze krajowe.

Budowa drogi ekspresowej S2 Południowa Obwodnica Warszawy jest realizowana z podziałem na trzy zadania. Według założeń ostatni ursynowski odcinek POW z tunelem zostanie udostępniony kierowcom w przyszłym roku.

POW to fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T. Trasa poprawi dostępność komunikacyjną Polski oraz zapewni  bezpieczeństwo i wysoki komfort podróży w ruchu krajowym i międzynarodowym.

{"register":{"columns":[]}}