W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Znakowanie nieopakowanego mięsa flagą kraju pochodzenia

30 września 2020 r. wchodzą w życie przepisy nakładające obowiązek prezentowana (na etapie sprzedaży detalicznej) flagi kraju pochodzenia w odniesieniu do nieopakowanego mięsa.

Z lewej strony na talerzy znajdują się pęta surowej kiełbasy, na środku na talerzu są świeże polędwiczki wieprzowe i żeberka. W tle sklep mięsny i dwóch sprzedawców.

W nowelizacji rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych wprowadzono dodatkowy wymóg prezentowania grafiki przedstawiającej flagę państwa pochodzenia w przypadku nieopakowanego świeżego, schłodzonego i zamrożonego mięsa ze świń, owiec, kóz i drobiu (oprócz informacji słownej o pochodzeniu zgodnie z rozporządzeniem nr 1337/2013). Obowiązek ten nie dotyczy mięsa sprzedawanego luzem, w odniesieniu do którego podano znak „Produkt polski”.
Deklarację kraju pochodzenia mięsa wskazuje się na wywieszce umieszczonej w widocznym miejscu, towarzyszącej bezpośrednio jego prezentacji. Jej rozmiar (tj. wielkość czcionki dla informacji słownej oraz wysokość flagi) nie może być mniejszy niż wysokość czcionki użytej do prezentacji nazwy mięsa. Grafika flagi może mieć uproszczoną formę, o ile pozwala to na właściwą identyfikację państwa pochodzenia.

{"register":{"columns":[]}}