prof. dr hab. Urszula Gawlik-Dziki

Profesor nauk rolniczych, absolwentka Uniwersytety Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, kierunek biologia, obecnie profesor Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Autorka 95 prac oryginalnych opublikowanych w czasopismach znajdujących się na Liście Filadelfijskiej związanych z szeroko pojętą biochemią i chemią żywności, recenzent 110 publikacji naukowych w renomowanych czasopismach z zakresu biochemii, chemii żywności i biotechnologii. Członek Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności,  Komitetu Nauk o Żywności PAN oraz Polskiego Towarzystwa Magnezologicznego.

Główną tematyką prowadzonych badań jest występowanie, rodzaj i rola interakcji związków fenolowych z matrycą żywności w kreowaniu potencjału nutraceutycznego produktów fortyfikowanych, aplikacja analizy izobolograficznej do określania interakcji składników żywności oraz badania nad inhibicją wybranych enzymów prooksydacyjnych.