W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia

23.09.2019

OGŁOSZENIE

MINISTRA ZDROWIA

w sprawie naboru na stanowisko

Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia

Na podstawie art. 102a ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1373, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, Minister Zdrowia ogłasza nabór na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej „Prezesem Funduszu”.

 

  1. Nazwa i adres:

Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala, zwany dalej „Funduszem”, 02-390 Warszawa, ul. Grójecka 186.

 

  1. Miejsce wykonywania pracy:

Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala w Warszawie.

 

  1. Wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa:

Kandydat przystępujący do naboru na stanowisko Prezesa Funduszu winien spełniać warunki określone w art. 102a ust. 1 ustawy, tj. być osobą, która:

  1. posiada wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne w zakresie prawa, ekonomii, medycyny, organizacji ochrony zdrowia lub zarządzania;
  2. jest obywatelem polskim;
  3. korzysta z pełni praw publicznych;
  4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. posiada kompetencje kierownicze;
  6. posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy
    na stanowisku kierowniczym;
  7. posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Funduszu.

 

Ponadto zgodnie z art. 103 ust. 6 ustawy, Prezes Funduszu nie może być jednocześnie:

  1. członkiem Rady Funduszu i rady oddziału wojewódzkiego Funduszu;
  2. pracownikiem oddziałów wojewódzkich Funduszu;
  3. świadczeniodawcą;
  4. właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne;
  5. posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty będące świadczeniodawcami oraz podmiotami, o których mowa w pkt 4;
  6. osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2-8 ustawy, tj.:
  1. właścicielem lub pracownikiem aptek związanych z Funduszem umową na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę, właścicielem lub pracownikiem świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub ubiegają się o zawarcie takich umów lub osobą współpracującą z tymi podmiotami;
  2. członkiem organów lub pracownikiem podmiotów tworzących w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, z wyłączeniem urzędu obsługującego organ sprawujący nadzór nad Funduszem;
  3. członkiem organów lub pracownikiem jednostek samorządu terytorialnego;
  4. członkiem organów zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność ubezpieczeniową na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381 i 730);
  5. właścicielem akcji lub udziałów w spółkach handlowych prowadzących podmioty, o których mowa w lit. a;
  6. właścicielem w spółkach handlowych więcej niż 10% akcji lub udziałów przedstawiających więcej niż 10% kapitału zakładowego – w każdej z tych spółek, w przypadku spółek innych niż określone w lit. e;
  7. posłem, posłem do Parlamentu Europejskiego albo senatorem.

 

Ponadto zgodnie z art. 103 ust. 7 ustawy, Prezes Funduszu nie może wykonywać działalności gospodarczej.

 

4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Zgodnie z art. 102 ust. 5 ustawy do zakresu zadań Prezesa Funduszu należy w szczególności:

  1. prowadzenie gospodarki finansowej Funduszu;
  2. efektywne i bezpieczne zarządzanie funduszami i mieniem Funduszu, w tym gospodarowanie rezerwą ogólną, o której mowa w art. 118 ust. 5 ustawy;
  3. zaciąganie, w imieniu Funduszu, zobowiązań, w tym pożyczek i kredytów, z zastrzeżeniem art. 100 ust. 1 pkt 5 ustawy;
  4. przygotowywanie i przedstawianie Radzie Funduszu corocznych prognoz, o których mowa w art. 120 ust. 1 i 3 ustawy;
  5. opracowywanie projektu planu finansowego Funduszu na podstawie projektów planów finansowych oddziałów wojewódzkich Funduszu, prognoz, o których mowa w art. 120 ust. 1 i 2 ustawy;
  6. sporządzanie rocznego planu finansowego Funduszu po otrzymaniu opinii Rady Funduszu, komisji właściwej do spraw finansów publicznych oraz komisji właściwej do spraw zdrowia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej;
  7. sporządzanie projektu planu pracy Funduszu;
  8. realizacja rocznego planu finansowego i planu pracy Funduszu;
  9. sporządzanie projektu rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych na następny rok;
  10. sporządzanie sprawozdania z wykonania planu finansowego Funduszu za dany rok oraz niezwłocznie przedkładanie go ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;
  11. sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Funduszu, zawierających w szczególności informację o dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków Funduszu;
  12. nadzorowanie rozliczeń dokonywanych w ramach wykonywania przepisów o koordynacji;
  13. sporządzanie analiz i ocen na podstawie informacji, o których mowa w art. 106 ust. 10 pkt 5 ustawy, przekazanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu;
  14. przedstawianie Radzie Funduszu projektu systemu wynagradzania pracowników Funduszu;
  15. pełnienie funkcji pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy w stosunku do osób zatrudnionych w centrali Funduszu;
  16. występowanie z wnioskiem do ministra właściwego do spraw zdrowia o odwoływanie dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu;
  17. wykonywanie uchwał Rady Funduszu;
  18. przedstawianie Radzie Funduszu innych informacji o pracy Funduszu – w formie, zakresie i terminach określonych przez Radę Funduszu;
  19. przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia uchwał Rady Funduszu podlegających badaniu w trybie art. 163 ustawy, w terminie 3 dni roboczych od dnia ich uchwalenia;
  20. nadzór nad realizacją zadań oddziałów wojewódzkich Funduszu;
  21. przeprowadzanie kontroli, o której mowa w dziale IIIA ustawy;
  22. koordynowanie współpracy Funduszu z organami administracji rządowej, instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia, instytucjami ubezpieczeń społecznych, samorządami zawodów medycznych, związkami zawodowymi, organizacjami pracodawców, organizacjami świadczeniodawców oraz ubezpieczonych;
  23. przekazywanie oddziałom wojewódzkim Funduszu do realizacji programów polityki zdrowotnej zleconych przez właściwego ministra;
  24. podejmowanie decyzji w sprawach określonych w ustawie;
  25. rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 50 ust. 18 ustawy;
  26. wydawanie decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 53 ust. 2a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 784, z późn. zm), zwanej dalej „ustawą o refundacji”;
  27. ustalanie jednolitych sposobów realizacji ustawowych zadań realizowanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu z uwzględnieniem konieczności stosowania ułatwień w obiegu dokumentacji, w tym ich elektronizacji;
  28. przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia zestawień kwot, o których mowa w art. 4 i art. 34 ustawy o refundacji;
  29. przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia comiesięcznych zestawień ilości zrefundowanych opakowań jednostkowych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EAN, wydawanych na podstawie art. 43a ust. 1 ustawy, w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy zestawienie;
  30. podawanie co miesiąc do publicznej wiadomości informacji o wielkości kwoty refundacji wraz z procentowym wykonaniem całkowitego budżetu na refundację, o którym mowa w ustawie o refundacji;
  31. gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących prawomocnych orzeczeń sądów, o których mowa w ustawie o refundacji; informacje te nie podlegają udostępnieniu;
  32. gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących umów, o których mowa w art. 41 ustawy o refundacji;
  33. podawanie co miesiąc do publicznej wiadomości informacji o wielkości kwoty refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych, wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EAN;
  34. monitorowanie, nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zawartych w decyzji o objęciu refundacją instrumentów dzielenia ryzyka, o których mowa w art. 11 ust. 5 ustawy o refundacji, oraz informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie wypełnienia przez wnioskodawcę postanowień zawartych w tej decyzji;
  35. realizacja zadań, o których mowa w art. 22 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1569);
  36. prowadzenie i utrzymywanie elektronicznego systemu monitorowania programów lekowych, o którym mowa w art. 188c ustawy.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. CV lub życiorys;
  2. list motywacyjny;
  3. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  4. kopia dokumentów potwierdzających wymagane w ogłoszeniu wykształcenie;
  5. kopia dokumentów jednoznacznie potwierdzających co najmniej 6-letni staż pracy,
    w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
  6. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  7. informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, z datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed dniem złożenia oferty;
  8. oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
  9. kopia aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” albo oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742);
  10. oświadczenie lustracyjne lub informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji
    o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 430, z późn. zm.) – dotyczy kandydatów urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
  11. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach przekazanych przez kandydata w ramach oferty złożonej
    w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1
    oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2).

6. Termin i miejsce składania dokumentów (ofert):

Elementy oferty kandydata, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, powinny stanowić odrębne dokumenty. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oświadczenie lustracyjne, o którym mowa w pkt 5 ppkt 10 ogłoszenia, należy dołączyć w zamkniętej i opisanej kopercie.

W ofercie należy podać dane kontaktowe kandydata: adres do korespondencji,
adres e-mail, numer telefonu.

Dokumenty w postaci CV lub życiorysu i listu motywacyjnego, a także wskazane w pkt 5 ogłoszenia oświadczenia (ppkt 3, 6, 8, 10 i 11) należy własnoręcznie podpisać.

Dokumenty, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, w oryginale albo kopii uwierzytelnionej notarialnie należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:

„NABÓR NA STANOWISKO PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA”

bezpośrednio w Ministerstwie Zdrowia, w Sekretariacie Departamentu Nadzoru i Kontroli, ul. Długa 38/40 w pok.126 albo przesłać (decyduje data wpływu do Ministerstwa Zdrowia) na następujący adres:

Ministerstwo Zdrowia

Departament Nadzoru i Kontroli

ul. Miodowa 15

00-952 Warszawa

 

Termin składania dokumentów określonych w pkt 5 ogłoszenia upływa w dniu 3 października 2019 r.

Oferty przesłane lub złożone po terminie nie podlegają rozpatrzeniu.

 

Oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, nie podlegają uzupełnieniu. Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z wymaganych dokumentów, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, będzie skutkował tym, iż takie oferty nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania w sprawie naboru.

 

7. Informacja o metodach i technikach naboru:

  1. metodą naboru jest postępowanie prowadzone przez Zespół, o którym mowa
    w art. 102a ust. 4 ustawy;
  2. technika naboru będzie polegała na:
  1. formalnej weryfikacji dokumentów, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia;
  2. analizie merytorycznej dokumentów, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia;
  3. rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy kandydatów z tematyki dotyczącej zakresu spraw należących do właściwości Funduszu oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych.

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 4.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), przedstawiam następujące informacje: 

 

Administratorem danych osobowych osób aplikujących na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia jest Minister Zdrowia, mający siedzibę w Warszawie przy ul. Miodowej 15, kod pocztowy: 00-952, z którym można kontaktować się listownie lub za pomocą e-mail: kancelaria@mz.gov.pl.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@mz.gov.pl lub listownie na adres siedziby administratora, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.

Celem przetwarzania danych osobowych jest wybór kandydata na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych związane jest z wymogiem ustawowym wynikającym z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1373, z późn. zm.), a także ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). 

Dane osobowe wskazane w Kodeksie pracy lub w innych ustawach szczegółowych (według wymogów ogłoszenia), przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa. Podanie danych wymaganych przepisami prawa jest niezbędne
do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Niepodanie tych danych spowoduje brak Pani/Pana udziału w procesie rekrutacji. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzamy na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody, którą Pani/Pan wyraziła/wyraził wysyłając nam swoje zgłoszenie rekrutacyjne i ich podanie nie ma wpływu
na możliwość udziału w rekrutacji. 

Odbiorcami danych będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa oraz podmioty działające na zlecenie administratora.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetworzenia, prawo do przenoszenia danych (o ile w danym przypadku przysługuje), prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), której dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Dane będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia,  a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

 

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych mającego siedzibę w Warszawie przy ul. Stawki 2, kod pocztowy: 00-193.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.09.2019 20:13 Kinga Łuszczyńska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kinga Łuszczyńska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia 1.0 23.09.2019 20:13 Kinga Łuszczyńska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}