W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia

11.05.2018

Termin składania dokumentów określonych w ust. 5 i 6 ogłoszenia upływa z dniem 25 maja 2018 r.

Ogłoszenie w sprawie naboru na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Na podstawie art. 102a ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1938, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", Minister Zdrowia ogłasza nabór na stanowisko Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej "Prezesem Funduszu".

1. Nazwa i adres:

Narodowy Fundusz Zdrowia; 02 - 390 Warszawa, ul. Grójecka 186 (Centrala).

2. Miejsce wykonywania pracy:

Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala.

3. Wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa:

Kandydat przystępujący do naboru na stanowisko Prezesa Funduszu powinien spełniać warunki określone w art. 102a ust. 1 ustawy, tj. być osobą, która:

1) posiada wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne w zakresie prawa, medycyny, ekonomii, organizacji ochrony zdrowia lub zarządzania;

2) jest obywatelem polskim;

3) korzysta z pełni praw publicznych;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5) posiada kompetencje kierownicze;

6) posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;

7) posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej „Funduszem”.

 

Ponadto, zgodnie z art. 103 ust. 6 ustawy, Prezes Funduszu nie może być jednocześnie:

1) członkiem Rady Funduszu i rady oddziału wojewódzkiego Funduszu;

2) pracownikiem oddziałów wojewódzkich Funduszu;

3) świadczeniodawcą;

4) właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne;

5) posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty będące świadczeniodawcami oraz podmiotami, o których mowa w pkt 4;

6) osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2-8 ustawy, tj.:

  1. właścicielem, pracownikiem lub osobą współpracującą ze świadczeniodawcami, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub ubiegają się o zawarcie takich umów;
  2. członkiem organów lub pracownikiem podmiotów tworzących w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej;
  3. członkiem organów lub pracownikiem jednostek samorządu terytorialnego;
  4. członkiem organów zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność ubezpieczeniową na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej
    i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1170, z późn. zm.);
  5. właścicielem akcji lub udziałów w spółkach handlowych prowadzących podmioty, o których mowa w lit. a;
  6. właścicielem w spółkach handlowych więcej niż 10% akcji lub udziałów przedstawiających więcej niż 10% kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek, w przypadku spółek innych niż określone w lit. e;
  7. posłem, posłem do Parlamentu Europejskiego albo senatorem.

Zgodnie z art. 103 ust. 7 ustawy, Prezes Funduszu nie może wykonywać działalności gospodarczej.

4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Zgodnie z art. 102 ust. 5 ustawy do zakresu zadań Prezesa Funduszu należy w szczególności:

1) prowadzenie gospodarki finansowej Funduszu;

2) efektywne i bezpieczne zarządzanie funduszami i mieniem Funduszu, w tym gospodarowanie rezerwą ogólną, o której mowa w art. 118 ust. 5 ustawy;

3) zaciąganie, w imieniu Funduszu, zobowiązań, w tym pożyczek i kredytów, z zastrzeżeniem art. 100 ust. 1 pkt 5 ustawy;

4) przygotowywanie i przedstawianie Radzie Funduszu corocznych prognoz, o których mowa w art. 120 ust. 1 i 3 ustawy;

5) opracowywanie projektu planu finansowego Funduszu na podstawie projektów planów finansowych oddziałów wojewódzkich Funduszu, prognoz, o których mowa w art. 120 ust. 1 i 2 ustawy;

6) sporządzanie rocznego planu finansowego Funduszu po otrzymaniu opinii Rady Funduszu, komisji właściwej do spraw finansów publicznych oraz komisji właściwej do spraw zdrowia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej;

7) sporządzanie projektu planu pracy Funduszu;

8) realizacja rocznego planu finansowego i planu pracy Funduszu;

9) sporządzanie projektu rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych na następny rok;

10) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu finansowego Funduszu za dany rok oraz niezwłocznie przedkładanie go ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;

11) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Funduszu, zawierających w szczególności informację o dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków Funduszu;

12) nadzorowanie rozliczeń dokonywanych w ramach wykonywania przepisów o koordynacji;

13) sporządzanie analiz i ocen na podstawie informacji, o których mowa w art. 106 ust. 10 pkt 5 ustawy, przekazanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu;

14) przedstawianie Radzie Funduszu projektu systemu wynagradzania pracowników Funduszu;

15) pełnienie funkcji pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy w stosunku do osób zatrudnionych w centrali Funduszu;

16) występowanie z wnioskiem do ministra właściwego do spraw zdrowia o odwoływanie dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu;

17) wykonywanie uchwał Rady Funduszu;

18) przedstawianie Radzie Funduszu innych informacji o pracy Funduszu - w formie, zakresie i terminach określonych przez Radę Funduszu;

19) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia uchwał Rady Funduszu podlegających badaniu w trybie art. 163 ustawy, w terminie 3 dni roboczych od dnia ich uchwalenia;

20) nadzór nad realizacją zadań oddziałów wojewódzkich Funduszu;

21) przeprowadzanie kontroli, o której mowa w art. 64 ustawy, jeżeli z uzyskanych informacji wynika konieczność przeprowadzenia takiej kontroli;

22) koordynowanie współpracy Funduszu z organami administracji rządowej, instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia, instytucjami ubezpieczeń społecznych, samorządami zawodów medycznych, związkami zawodowymi, organizacjami pracodawców, organizacjami świadczeniodawców oraz ubezpieczonych;

23) przekazywanie oddziałom wojewódzkim Funduszu do realizacji programów polityki zdrowotnej zleconych przez właściwego ministra;

24) podejmowanie decyzji w sprawach określonych w ustawie;

25) rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 50 ust. 18 ustawy;

26) rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 53 ust. 2a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1844, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o refundacji”;

27) ustalanie jednolitych sposobów realizacji ustawowych zadań realizowanych przez oddziały wojewódzkie Funduszu;

28) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia zestawień kwot, o których mowa w art. 4 i art. 34 ustawy o refundacji;

29) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia comiesięcznych zestawień ilości zrefundowanych opakowań jednostkowych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EAN, wydawanych na podstawie art. 43a ust. 1 ustawy, w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy zestawienie;

30) podawanie co miesiąc do publicznej wiadomości informacji o wielkości kwoty refundacji wraz z procentowym wykonaniem całkowitego budżetu na refundację, o którym mowa w ustawie o refundacji;

31) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących prawomocnych orzeczeń sądów, o których mowa w ustawie o refundacji;

32) gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących umów, o których mowa w art. 41 ustawy o refundacji;

33) podawanie co miesiąc do publicznej wiadomości informacji o wielkości kwoty refundacji i ilości zrefundowanych opakowań jednostkowych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz jednostkowych wyrobów medycznych wraz z podaniem kodu identyfikacyjnego EAN lub innego kodu odpowiadającego kodowi EAN;

34) monitorowanie, nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zawartych w decyzji o objęciu refundacją instrumentów dzielenia ryzyka, o których mowa w art. 11 ust. 5 ustawy o refundacji, oraz informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie wypełnienia przez wnioskodawcę postanowień zawartych w tej decyzji;

35) realizacja zadań, o których mowa w art. 22 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. poz. 1203, z późn. zm.);

36) prowadzenie i utrzymywanie elektronicznego systemu monitorowania programów lekowych, o którym mowa w art. 188c ustawy.

5. Wymagane dokumenty:

1) CV;

2) list motywacyjny;

3) kopia dokumentów potwierdzających wymagane w ogłoszeniu wykształcenie;

4) kopia dokumentów potwierdzających co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;

5) kopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;

6) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;

7) oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

8) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru;

9) oświadczenie kandydata o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;

10) oświadczenie kandydata, czy zachodzą przesłanki wykluczające do zajmowania stanowiska Prezesa Funduszu, o których mowa w art. 103 ust. 6 i 7 ustawy.

Dokumenty w postaci CV i listu motywacyjnego, a także ww. oświadczenia należy własnoręcznie podpisać. 

6. Dodatkowe dokumenty:

Kopia dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności.

7. Termin i miejsce składania dokumentów (ofert):

Elementy oferty kandydata, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, powinny stanowić odrębne dokumenty.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Dokumenty, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:

"NABÓR NA STANOWISKO PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA”, bezpośrednio w siedzibie Ministerstwa Zdrowia albo przesyłać (decyduje data wpływu do Ministerstwa Zdrowia) na następujący adres:

Ministerstwo Zdrowia

ul. Miodowa 15

00-952 Warszawa
 

Termin składania dokumentów określonych w ust. 5 i 6 ogłoszenia upływa z dniem 25 maja 2018 r.

Oferty przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania w sprawie naboru.

Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z wymaganych dokumentów, o których mowa w ust. 5 ogłoszenia, będzie skutkował tym, iż takie oferty nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania w sprawie naboru.

Oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, nie podlegają uzupełnieniu.

8. Informacja o metodach i technikach naboru:

1) Metodą naboru jest postępowanie prowadzone przez Zespół, o którym mowa w art. 102a ust. 4 ustawy.

2) Technika naboru będzie polegała na:

  1. formalnej weryfikacji dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
  2. analizie merytorycznej dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
  3. rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy kandydatów z tematyki dotyczącej zakresu spraw należących do właściwości Funduszu oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych.

W przypadku, gdy do niniejszego konkursu przystąpi więcej niż 10 kandydatów, weryfikacja wiedzy kandydatów odbędzie się w formie pisemnej (test wiedzy lub pytania otwarte),
a rozmowa kwalifikacyjna, o której mowa w pkt 2 lit. c, zostanie przeprowadzona z 4 kandydatami, którzy z części pisemnej uzyskają najwyższą liczbę punktów.

9. Informacje dodatkowe dotyczące naboru:

Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru.

O terminie i miejscu przeprowadzenia kolejnego etapu naboru kandydaci będą powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.

Kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowani.
 

Osoba wyłoniona w drodze naboru na kandydata na stanowisko Prezesa Funduszu podlega obowiązkowi złożenia oświadczenia lustracyjnego albo informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2186, z późn. zm.) - dotyczy osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.


Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu Ministerstwa Zdrowia: (22) 860 11 45.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.05.2018 16:00 Rafał Babraj
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Rafał Babraj
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia 1.0 11.05.2018 16:00 Rafał Babraj

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}