W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak uzyskać zaświadczenie o samodzielności dla lokali użytkowych?

22.01.2019

Jesteś deweloperem i sprzedajesz lokale użytkowe? Jeśli tak, to musisz wiedzieć, jakie wymagania musi spełnić lokal użytkowy, aby mógł być uznany za samodzielny i aby można uzyskać zaświadczenie o samodzielności lokalu. Organ wydający zaświadczenie o samodzielności lokalu to starosta. Sprawdzi on, czy:

  • ustanowienie odrębnej własności lokalu jest zgodne z dokumentami z zakresu planowania przestrzennego i budownictwa oraz
  • czy lokal spełnia wymagania techniczno-budowlane zgodne z jego przeznaczeniem, które zostało określone w decyzji o pozwoleniu na budowę albo skutecznie dokonanym zgłoszeniem

Jeśli warunki te będą spełnione, starosta wyda zaświadczenie o samodzielności lokalu użytkowego. Zaświadczenie potwierdza, że dany lokal może być wydzielony z budynku jako odrębna nieruchomość. Zaświadczenie to jest potrzebne do:

  • ustanowienia dla lokalu prawa odrębnej własności
  • założenia księgi wieczystej

Odrębna własność lokalu oznacza, że dany lokal stanowi odrębny od gruntu i budynku przedmiot własności. Właściciel może dysponować swoją własnością bez względu na innych właścicieli lokali. Dodatkowo posiada on udziały w gruncie i części wspólnej budynku, w którym jest jego lokal.

Szczegółowe informacje na temat wydawania zaświadczeń o samodzielności dla lokali użytkowych znajdują się w załączniku.

Materiały

Zaświadczenie
zaswiadczenie.docx 0.02MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
30.01.2019 14:55 Emilia Chmiel
Pierwsza publikacja:
30.01.2019 14:55 Emilia Chmiel
{"register":{"columns":[]}}