W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przeprowadzenie analizy metodyk przeprowadzania audytu dostępności i kontroli dostępności, list sprawdzających, które są aktualnie wykorzystywanych przez podmioty dokonujące certyfikacji dostępności i wypracowanie na ich podstawie wzorcowych wytycznych do przygotowania metodyk przeprowadzania audytu dostępności i kontroli dostępności

30.04.2025

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej planuje uruchomienie zamówienia na przeprowadzenie analizy metodyk (przeprowadzania audytu dostępności i kontroli dostępności) aktualnie wykorzystywanych przez podmioty dokonujące certyfikacji dostępności o których mowa w art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (dalej: ustawa). Podmioty dokonujące certyfikacji dostępności zostały wybrane w naborze, o którym mowa w art. 16 ustawy i umieszczone w wykazie, o którym mowa w art. 17 tej ustawy. Wykaz ten jest dostępnym na stronie internetowej (link do strony z wykazem). Są to podmioty uprawnione do certyfikacji dostępności, o której mowa w art. 15 ust 1 ustawy. Dokonując certyfikacji, a następnie realizując inne opisane w ustawie obowiązki, podmioty dokonujące certyfikacji dostępności powinny wykorzystywać metodyki, które przedstawiły podczas ww. naboru.

Metodyki będące przedmiotem analizy były wymagane od ww. podmiotów zgodnie paragrafem 3 ust. 2 i 3 z rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie szczegółowych wymogów, jakie muszą spełniać podmioty dokonujące certyfikacji dostępności, wzoru wniosku o wydanie certyfikatu dostępności oraz wzoru certyfikatu dostępności(link do rozporządzenia).

Celem analizy już funkcjonujących metodyk jest wypracowanie na ich podstawie wzorcowych wytycznych do przygotowania takich dokumentów. Wzorcowe metodyki będą następnie wykorzystane przy organizacji kolejnych naborów podmiotów ubiegających się o status podmiotów dokonujących certyfikacji dostępności.

Zamówienie obejmuje następujące zadania:

  1. Analizę 23 metodyk przeprowadzania audytu dostępności i 23 metodyk przeprowadzania kontroli w podmiotach, którym wydano certyfikat dostępności stosowanych przez podmioty dokonujące certyfikacji dostępności, wskazane przez Zamawiającego.
  2. Analizę listy sprawdzających zamieszczonych na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego (link do list sprawdzających) będących obligatoryjnym elementem metodyki audytu dostępności stosowanych przez ww. podmioty, a także ewentualnie innych dokumentów, które wykonawca uzna za zasadne do analizy, metodyk czy standardów – wskazanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego.
  3. Przygotowanie szczegółowych wytycznych do przygotowania wzorcowych metodyk, o których mowa w pkt 1. Wykonawca powinien w nich zaproponować konkretne zapisy, jakie powinny zawierać przedmiotowe metodyki.
  4. Przygotowanie trzech list sprawdzających osobno dla każdego rodzaju dostępności: architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej, bazujących na listach sprawdzających wymaganych podczas organizacji pierwszego naboru podmiotów certyfikujących (link do list).

Wszystkie produkty powstałe w wyniku realizacji zamówienia powinny zostać przygotowane w oparciu o:

  1. Standardy dostępności stanowiące załącznik nr 2 do Wytycznych dotyczących zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. Wykonawca powinien zastosować się w szczególności do standardu informacyjno-promocyjnego oraz cyfrowego.
  2. Ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  3. Ustawę z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  4. Najbardziej aktualny standard WCAG na moment opracowywania raportu końcowego.

Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia profesjonalnej korekty językowej, jego opracowania graficznego wszystkich produktów analizy; zachowania logiki wywodu i kolejności formułowanych tez, spójności poszczególnych wątków, poprawności gramatycznej, stylistycznej, ortograficznej, interpunkcyjnej; zachowania poprawności dokumentowania tez (umożliwiającej weryfikację danych, twierdzeń, cytatów lub przestudiowanie tekstów źródłowych).

Całościową kwotę realizacji zamówienia (brutto i netto) należy przedstawić przy wykorzystaniu załączonego do ogłoszenia Formularza szacunkowej wyceny.

Powyższy opis usługi nie stanowi oferty i został Państwu przekazany jedynie w celu oszacowania wartości usługi.

Propozycje prosimy przesyłać do 09.05.2025 r., na adres e-mail: alicja.glab@mfipr.gov.pl.

Materiały

SOPZ​_szacowanie​_wartości​_300425
SOPZ​_szacowanie​_wartości​_300425.doc 1.13MB
Formularz​_szacunkowej​_wyceny
Formularz​_szacunkowej​_wyceny.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}