W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

XXXVII posiedzenie Komitetu Monitorującego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 – czas na bilans

24.05.2023

Łącznie w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) realizowano ponad 7,5 tysiąca projektów, których wartość stanowi 101% alokacji programu. Ogłoszono blisko 830 naborów, z czego ponad połowa to konkursy. To pokazuje jak wielką pracę włożyły w realizację Programu nasze instytucje pośredniczące – mówiła podczas 37. posiedzenia Komitetu Monitorującego wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

XXXVII posiedzenie Komitetu Monitorującego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 – czas na bilans

Głównym celem posiedzenia było omówienie i przyjęcie sprawozdania z realizacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 -2020 w 2022 roku oraz zaprezentowanie aktualnego stanu wdrażania Programu.

Wsparcie do końca 2022 roku otrzymało już 2,6 mln osób, z czego blisko 60% stanowią kobiety. Najwięcej uczestników PO WER, bo prawie połowa, to osoby młode – poniżej 25 r. życia oraz z wykształceniem co najwyżej ponadgimnazjalnym lub policealnym

– mówiła sekretarz stanu.

Dzięki PO WER ponad 600 tys. osób wcześniej niepracujących podjęło zatrudnienie, a prawie 300 tys. uzyskało dodatkowe kwalifikacje zakończone uzyskaniem certyfikatu.

Jednym z tematów poruszanych podczas posiedzenia była kwestia pomocy PO WER w czasie pandemii oraz działania podejmowane przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w celu przeciwdziałania jej skutkom i pomocy uchodźcom napływającym z Ukrainy.

Dzięki Programowi ponad 200 tys. osób i blisko 40 tys. podmiotów uzyskało pomoc na łagodzenie skutków pandemii. Na działania antypandemiczne wydaliśmy prawie 2 mld zł

– zaznaczyła wiceszefowa MFiPR Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Podczas posiedzenia sekretarz stanu, mówiąc o przeciwdziałaniu skutkom wojny w Ukrainie, wspomniała również m.in. o działaniach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, które ułatwiają ukraińskim uczniom i uczennicom podejście do egzaminu ósmoklasisty lub maturalnego.

Dzięki środkom z PO WER w 2022 r., wydano ponad 6 tysięcy dokumentów egzaminacyjnych przetłumaczonych na język ukraiński. W 2023 r. przystąpienie do egzaminów zadeklarowało 15 818 uczniów i uczennic, dla których także przygotowane zostały arkusze egzaminacyjne w języku ukraińskim

– zaznaczyła wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak

Podczas spotkania komitet monitorujący zatwierdził sprawozdanie z realizacji programu Wiedza Edukacja Rozwój za 2022 rok.

Przedstawicielka Komisji Europejskiej, pani Urszula Romańska, oceniła przedstawiony na posiedzeniu Komitetu stan wdrażania i osiągnięte rezultaty PO WER jako imponujące.

 

{"register":{"columns":[]}}