W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie

Projekt „WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie” to projekt edukacyjny, wpisujący się w realizację tzw. trzeciej misji uczelni

Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Trzecia Misja Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

889 675,00 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

858 475,00 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.11.2018 r. do 30.11.2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Uczestnicy kursu Architecting on AWS (szkolenie w siedzibie WWSI)
Uczestnicy kursu Architecting on AWS (szkolenie w siedzibie WWSI)

 

Uczniowie podczas kursu z tworzenia stron www w pracowni.
Uczniowie podczas kursu z tworzenia stron www w pracowni.

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt „WWSI – uczelnia odpowiedzialna społecznie” to projekt edukacyjny, wpisujący się w realizację tzw. trzeciej misji uczelni. Nadrzędnym celem było podniesienie kompetencji ICT uczestników projektu – osób z niestandardowych dla szkolnictwa wyższego grup odbiorców: uczniów szkół ponadgimnazjalnych, osób dorosłych, które nie posiadają wykształcenia IT i osób 50+ zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

Tematyka szkoleń i warsztatów została dostosowana do potrzeb poszczególnych grup. I tak osoby nie posiadające wykształcenia IT, chcące się przekwalifikować miały możliwość nabycia kompetencji z zakresu metodyk zarządzania projektami IT oraz podstaw chmury obliczeniowej. Dla uczniów przygotowano ofertę z zakresu programowania, technologii internetowych oraz grafiki. Osoby zagrożone wykluczeniem cyfrowym mogły podnieść swoje kompetencje w tym obszarze.

Równocześnie realizacja projektu przyczyniła się do zwiększenia kompetencji kadry dydaktycznej uczelni, która zyskała doświadczenia w pracy z uczestnikami szkoleń spoza środowiska akademickiego. Z osobami w różnym wieku i ze zróżnicowanym warsztatem uczenia się.

Projekt wpisywał się w cel szczegółowy PO WER jakim było: Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym odpowiadającym potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?


Beneficjentami projektu byli:

  • uczniowie szkół ponadpodstawowych (licea lub technika), którzy uczestniczyli w kursach, kołach naukowych oraz kursach z elementami preorientacji zawodowej. Tematyka kursów oscylowała wokół programowania (języki Python i C#) oraz grafiki i technologii internetowych.
    Ostatecznie udział w projekcie rozpoczęło 715 uczniów i uczennic.
  • osoby dorosłe, nie posiadające wykształcenia IT, które pracują w zawodach wykorzystujących kwalifikacje IT lub chcą się przekwalifikować w tym kierunku, które wzięły udział w certyfikowanych szkoleniach branżowych z zakresu chmury obliczeniowej (AWS), zarządzania ryzykiem (M_o_R) oraz metodyki Agile.
    W projekcie w kursach specjalistycznych zakończonych egzaminem umożliwiającym zdobycie certyfikatu branżowego wzięło udział 190 osób dorosłych.
  • osoby, które w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie miały ukończone 50 lat oraz które chciały zwiększyć swoje kompetencje cyfrowe w związku z realizowaną pracą oraz funkcjonowaniem w społeczeństwie cyfrowym. Osoby te mogły uczestniczyć w dwóch formach wsparcia – 32 godzinnych warsztatach lub indywidualnych konsultacjach służących rozwiązaniu konkretnych problemów związanych z zastosowaniem kompetencji IT w codziennym życiu i pracy.

Łącznie w tych formach wzięło udział 38 osób powyżej 50 roku życia.

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Okres realizacji projektu częściowo przypadł w czasie pandemii COVID19. Spowodowało to konieczność dostosowania lub zmiany form wsparcia przewidzianych do realizacji. W głównej mierze zmiany dotyczyły zmiany organizacji szkoleń i kursów na formy zdalne. Dzięki zaangażowaniu prowadzących zajęcia a także dobrej woli i otwartości beneficjentów udało się dość sprawnie dostosować do nowej formuły spotkań. Dodatkowo w wyniku oszczędności związanych z ograniczeniem kosztów towarzyszących spotkaniom stacjonarnym udało się wygospodarować środki na kilka dodatkowych szkoleń zdalnych. Dzięki temu udało się objąć wsparciem większą niż zakładano grupę osób.

{"register":{"columns":[]}}