W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego

Adres:

Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa

Dyrekcja:

  • dyrektor, sekretarz Stałego Komitetu Rady Ministrów - Mariusz Skowroński
  • zastępca dyrektora - Mikołaj Miącz
  • zastępca dyrektora - Renata Halota

Kontakt:

telefon do sekretariatu (+48) 22 694 75 00
faks (+48) 22 694 64 81
e-mail do sekretariatu: dkpl@kprm.gov.pl

Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego realizuje zadania w zakresie:o

1.  pracowywania, na potrzeby Prezesa Rady Ministrów, Szefa Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Przewodniczącego Stałego Komitetu Rady Ministrów i Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów, informacji, analiz, opinii i innych dokumentów o takim charakterze – w odniesieniu do projektów dokumentów rządowych przedkładanych, odpowiednio, Radzie Ministrów lub Stałemu Komitetowi Rady Ministrów;

2.  zapewnienia merytorycznej, organizacyjnej, kancelaryjnej i biurowej obsługi prac Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Sekretarza Rady Ministrów, Przewodniczącego Stałego Komitetu Rady Ministrów i Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów, w tym:

a)     prowadzenia ewidencji dokumentów i zapewnienia ich prawidłowego obiegu,

b)     oceny formalnej wnoszonych dokumentów,

c)     organizacji i koordynacji posiedzeń Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów,

d)     zapewnienia obsługi dokumentacji posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów, w tym zapisów przebiegu posiedzeń;

3.  zapewnienia merytorycznej i redakcyjnej obsługi niejawnych dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów, w tym:

a)     oceny formalnej wnoszonych dokumentów,

b)     przygotowywania ostatecznej redakcji, w tym korekty edytorskiej: projektów uchwał Rady Ministrów, projektów zarządzeń Prezesa Rady Ministrów, projektów zarządzeń Szefa Kancelarii oraz innych dokumentów rządowych;

4.  przygotowywania ostatecznej redakcji, w tym korekty edytorskiej:

a)     projektów ustaw i aktów normatywnych,

b)     projektów uchwał Rady Ministrów i innych dokumentów przyjętych przez Radę Ministrów,

c)     projektów rozporządzeń i zarządzeń Prezesa Rady Ministrów oraz innych dokumentów Prezesa Rady Ministrów wskazanych przez Sekretarza Rady Ministrów;

 5.  opracowywania protokołów ustaleń posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów i ich przekazywania Sekretarzowi Stałego Komitetu Rady Ministrów w celu przedłożenia do podpisu Przewodniczącemu Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz ich rozpowszechniania;

6.  opracowywania protokołów ustaleń posiedzeń Rady Ministrów i ich rozpowszechniania;

7.  przekazywania Sekretarzowi Rady Ministrów dokumentów, o których mowa w pkt 3 i pkt 4 oraz w pkt 6, w celu ich przedłożenia do podpisu Prezesa Rady Ministrów;

8.  przekazywania podpisanych przez Prezesa Rady Ministrów:

a)     projektów ustaw – do Sejmu,

b)     publikowanych aktów prawnych – do ogłoszenia,

c)     niepublikowanych aktów prawnych – według właściwości;

9.  pełnienia roli koordynacyjnej działań realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności przez Kancelarię oraz podmioty zewnętrzne, związanych z reformą usprawnienia procesu stanowienia prawa;

10.  wykonywania prac edytorskich, w tym sporządzania stenogramów na podstawie zapisów dźwięku posiedzeń Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz sporządzania stenogramów na potrzeby komitetów utworzonych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów, których obsługę zapewnia Kancelaria, oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych;

11.  obsługi stanowisk Komputerowego Systemu Zastrzeżonego w zakresie przetwarzania dokumentów, o których mowa w pkt 2 lit. d i pkt 3 lit. b, oraz w zakresie prac edytorskich, o których mowa w pkt 10;

12.  obsługi sekretarskiej Sekretarza Rady Ministrów.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
05.08.2020 15:25 Agnieszka Kowalska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jolanta Przybył Biuro Dyrektora Generalnego KPRM
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 12.0 27.03.2024 12:55 Anna Sadłocha
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 11.0 01.03.2024 12:11 Michał Smolnik
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 10.0 15.01.2024 16:32 Anna Sadłocha
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 9.0 22.12.2023 10:04 Anna Sadłocha
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 8.0 17.08.2023 10:52 Anna Sadłocha
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 7.0 24.11.2022 10:56 Anna Sadłocha
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 6.0 24.08.2021 11:31 Beata Żmijewska
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 5.0 17.08.2021 12:28 Jolanta Przybył
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 4.0 26.11.2020 10:20 Adam Nowakowski
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 3.0 18.11.2020 15:45 Jolanta Przybył
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 2.0 06.08.2020 08:13 Agnieszka Kowalska
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego 1.0 05.08.2020 15:25 Agnieszka Kowalska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}