W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt rozporządzenia Rady Ministrów uchylającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"RD544","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{"regex":"RD{#RD_1}"},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty rozporządzeń","value":"Projekty rozporządzeń"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"D – pozostałe projekty","value":"D – pozostałe projekty"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"W dniu 25 kwietnia 2022 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej pod poz. 894 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym. Data wejścia w życie rozporządzenia co do zasady określona została na dzień 1 maja 2022 r., z wyjątkiem przepisu, który nakładał na Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego obowiązek ogłoszenia w drodze obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego wykazu przewoźników lotniczych i obsługiwanych przez nich tras, o których mowa w § 4 ww. rozporządzenia, co było podyktowane potrzebą niezwłocznego podania do publicznej wiadomości powyższego wykazu, tak aby stworzyć minimalne szanse dla podmiotów (zwłaszcza przewoźników lotniczych) do przygotowania się do nowej sytuacji.\nWydanie rozporządzenia determinowane było koniecznością podjęcia działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu lotniczego, przy jednoczesnym zagwarantowaniu jak największej dostępności regularnych połączeń lotniczych, w związku z przewidywanym od dnia 1 maja 2022 r. brakiem ciągłości zapewnienia służb żeglugi powietrznej w rejonie kontrolowanym TMA Warszawa, obejmującym lotnisko Chopina w Warszawie (EPWA) i lotnisko Warszawa/Modlin (EPMO), i obniżeniem deklarowanej pojemności tego rejonu.\nPonieważ ryzyko wystąpienia ww. zagrożeń, w związku z osiągnięciem porozumienia między kontrolerami ruchu lotniczego a kierownictwem Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej zostało zniwelowane, brak jest merytorycznych przesłanek obowiązywania przedmiotowego rozporządzenia. \n","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"Uchylenie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"MI","value":"MI"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"MI","value":"MI"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"II kwartał 2022 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 29 kwietnia 2022 r. w trybie obiegowym","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"Zrealizowany","value":"Zrealizowany"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
RD544
Rodzaj dokumentu:
Projekty rozporządzeń
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
W dniu 25 kwietnia 2022 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej pod poz. 894 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym. Data wejścia w życie rozporządzenia co do zasady określona została na dzień 1 maja 2022 r., z wyjątkiem przepisu, który nakładał na Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego obowiązek ogłoszenia w drodze obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego wykazu przewoźników lotniczych i obsługiwanych przez nich tras, o których mowa w § 4 ww. rozporządzenia, co było podyktowane potrzebą niezwłocznego podania do publicznej wiadomości powyższego wykazu, tak aby stworzyć minimalne szanse dla podmiotów (zwłaszcza przewoźników lotniczych) do przygotowania się do nowej sytuacji.
Wydanie rozporządzenia determinowane było koniecznością podjęcia działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu lotniczego, przy jednoczesnym zagwarantowaniu jak największej dostępności regularnych połączeń lotniczych, w związku z przewidywanym od dnia 1 maja 2022 r. brakiem ciągłości zapewnienia służb żeglugi powietrznej w rejonie kontrolowanym TMA Warszawa, obejmującym lotnisko Chopina w Warszawie (EPWA) i lotnisko Warszawa/Modlin (EPMO), i obniżeniem deklarowanej pojemności tego rejonu.
Ponieważ ryzyko wystąpienia ww. zagrożeń, w związku z osiągnięciem porozumienia między kontrolerami ruchu lotniczego a kierownictwem Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej zostało zniwelowane, brak jest merytorycznych przesłanek obowiązywania przedmiotowego rozporządzenia.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
Uchylenie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MI
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MI
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
II kwartał 2022 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 29 kwietnia 2022 r. w trybie obiegowym
Status realizacji:
Zrealizowany