W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie opłaty koncesyjnej

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"RD402","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","value":"projekty rozporządzeń","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","value":"D – pozostałe projekty","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie opłaty koncesyjnej,\nzwany dalej „projektem” stanowi wykonanie delegacji ustawowej zawartej w art. 34 ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, zwanej dalej „ustawą”, w zw. z art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz.1093), zgodnie z którym dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 34 ust. 6, a więc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2018 r. w sprawie opłaty koncesyjnej (Dz. U. 2018 poz. 2277), zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów niniejszej regulacji, jednak nie dłużej niż przez 4 miesiące od dnia wejścia w życie ww. ustawy zmieniającej.\nNależy podkreślić, że w niniejszym projekcie nie zmienia się współczynników opłaty koncesyjnej zawartych w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu. Jedyne istotne zmiany merytoryczne, odróżniające projektowaną regulację od obowiązującej dotychczas, to określenie w załączniku nr 2 współczynników dla:\n1) magazynowania energii elektrycznej - jako rodzaju działalności, od której należy pobierać opłatę koncesyjną,\n2) wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych,\noraz uzupełnienie formularza opłaty koncesyjnej o rubryki dotyczące danych do obliczenia opłaty koncesyjnej od działalności polegającej na wytwarzaniu energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych.\nMagazynowanie energii elektrycznej jest nowym rodzajem działalności objętej opłatą koncesyjną. Ustawa z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw stworzyła ramy prawne dla rozwoju magazynów energii elektrycznej w Polsce, m.in. znosząc istniejące bariery w tym zakresie, takie jak podwójne naliczanie opłat sieciowych. Dodatkowo, uwzględniono magazynowanie energii elektrycznej w systemach wsparcia OZE, kogeneracji, przy naliczaniu opłaty mocowej, a także w wyliczaniu stawki podatku akcyzowego, jak również wyłączono magazynowanie energii elektrycznej z konieczności przedkładania taryf do zatwierdzenia. Korzystniejsze środowisko prawne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie magazynowania energii elektrycznej w porównaniu z wytwarzaniem tej energii, może skłonić zarządców elektrowni szczytowo - pompowych (traktowanych obecnie jak wytwórcy energii elektrycznej) do ubiegania się o uzyskanie statusu magazynów energii elektrycznej. Taką podstawę daje art. 15 ww. ustawy, zgodnie z którym podmiot prowadzący w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy działalność gospodarczą w zakresie magazynowania energii elektrycznej w magazynach energii elektrycznej o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 10 MW, może po dniu wejścia w życie niniejszej ustawy prowadzić tę działalność, pod warunkiem złożenia wniosku o udzielenie przez Prezesa Urzędu Regulacji, zwanego dalej „Prezesem URE”, koncesji na magazynowanie energii elektrycznej, w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy. W związku z tym, zaistniała potrzeba określenia współczynnika do obliczenia opłaty koncesyjnej dla działalności polegającej na magazynowaniu energii elektrycznej.\nWarto podkreślić, że obowiązek wnoszenia opłaty koncesyjnej do Prezesa URE obejmuje już w obecnym stanie prawnym przedsiębiorstwa energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2020 r. o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 234, z późn. zm.), dalej: „ustawa offshore”. Ustawa offshore wprowadziła jedynie zmiany do ustawy, zgodnie z którymi opłata koncesyjna dla takiego wytwórcy została uzupełniona o dodatkowy składnik. Art. 34 ust. 2a ustawy określa sposób obliczenia wysokości opłaty dla tego rodzaju działalności. Do jej wyliczenia konieczne jest zastosowanie dodatkowo dedykowanego współczynnika, którego maksymalną wysokość określa ustawa. W związku z tym, zaistniała potrzeba określenia w rozporządzeniu ww. współczynnika niezbędnego do obliczenia opłaty koncesyjnej również dla tej działalności.\nReasumując, uzupełnienie sposobu obliczenia opłaty koncesyjnej o dodatkowe zmienne w przypadku wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej oraz rozszerzenie zakresu przedmiotowego opłaty koncesyjnej o magazynowanie energii elektrycznej, implikuje konieczność uchylenia poprzednio obowiązującego rozporządzenia w sprawie opłaty koncesyjnej i wydania nowego aktu normatywnego w tym zakresie.\nW związku z powyższym, jedynym możliwym do zastosowania w omawianym przypadku rozwiązaniem jest podjęcie prac legislacyjnych nad niniejszym rozporządzeniem.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"W § 1 projektu określony został zakres przedmiotowy rozporządzenia. § 2 projektu określa szczegółowy zakres informacji dotyczących podstaw oraz prawidłowości obliczenia opłaty koncesyjnej, których może żądać Prezes URE, od przedsiębiorstw energetycznych, w tym od przedsiębiorstwa energetycznego prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych, jak również sposób ich przekazywania. § 3 – 5 projektu regulują sposób pobierania przez Prezesa URE opłaty koncesyjnej, w tym termin jej zapłaty. W § 6 rozporządzenia określono termin jego wejścia w życie. Załącznik nr 1 określa wzór formularza opłaty, wnoszonej przez przedsiębiorstwo energetyczne.\nZałącznik nr 1 do projektu rozporządzenia – w stosunku do obecnie obowiązującego rozporządzenia - został uzupełniony o pozycje potrzebne do obliczenia opłaty koncesyjnej dla wytwórców energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych.\nZałącznik nr 2 określa współczynniki opłaty koncesyjnej. Obowiązujący dotychczas załącznik nr 2 został podzielony na część A i B; w części A znajduje się 20 rodzajów działalności objętych opłatą koncesyjną, pozycje od 1 do 14 są objęte współczynnikiem 0,0005 i zostały uzupełnione o pozycję numer 5 - magazynowanie energii elektrycznej, natomiast współczynnik wynoszący 0,0003 przypisany jest do pozycji od 15 do 20. Część B załącznika 2 ustala współczynnik do wyliczenia opłaty koncesyjnej wnoszonej przez przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej. Pozostałe pozycje załącznika, jak również wartości współczynników, nie uległy zmianie.\nWspółczynnik opłaty koncesyjnej dla magazynowania energii elektrycznej, proponuje się ustalić na takim samym poziomie jak dla wytwarzania tej energii, przesyłania lub dystrybucji, czyli na poziomie 0,0005. W związku z powyższym, określenie współczynnika na wskazanym poziomie pozwoli na zachowanie spójnego środowiska prawnego w opisywanym zakresie. W celu potwierdzenia stanowiska w sprawie właściwego określenia wysokości tego współczynnika Ministerstwo Klimatu i Środowiska wystąpiło do Prezesa URE z prośbą o opinię w sprawie. W odpowiedzi, Prezes URE przyjął stanowisko zbieżne z opisanym wyżej wskazując, że współczynnik ten powinien wynosić 0,0005, podobnie jak współczynnik dla pozostałych rodzajów działalności koncesjonowanej związanych z energią elektryczną, również z uwagi na fakt zastosowania jednakowego współczynnika obliczania opłat koncesyjnych wobec pozostałych rodzajów działalności objętych obowiązkiem uzyskania koncesji w odniesieniu do rynku ciepłowniczego, rynku paliw gazowych czy też rynku paliw ciekłych.\nPonadto, jak wskazano wyżej, w załączniku nr 2 ustalono współczynnik do obliczenia opłaty koncesyjnej dla działalności polegającej na wytwarzaniu energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych. Współczynnik ten został określony na poziomie 23 000 zł, czyli maksymalnym dozwolonym przez ustawę. Zgodnie z art. 34 ust. 2a ustawy przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej, o której mowa w ustawie offshore, wnosi opłatę koncesyjną będącą sumą opłaty koncesyjnej dla wytwarzania energii elektrycznej oraz kwoty stanowiącej iloczyn mocy zainstalowanej elektrycznej morskiej farmy wiatrowej w MW, wynikającej z koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej, oraz ww. współczynnika.\nWysokość współczynnika ustalona w rozporządzeniu jest konsekwencją dyskusji nad kształtem obciążeń w zakresie danin publicznych nakładanych na morskie farmy wiatrowe, prowadzonych w trakcie prac nad ustawą offshore, w trakcie których zrezygnowano z podatku uzależnionego od wysokości mocy zainstalowanej w morskiej farmie wiatrowej.\nWartość współczynnika, tj. 23 000 zł, była komunikowana w trakcie prac nad projektem ustawy offshore i uwzględnia równoważenie obciążeń fiskalnych morskich i lądowych technologii wiatrowych. Wysokość współczynnika została ustalona biorąc pod uwagę przeciętną wysokość podatku od nieruchomości dla lądowych farm wiatrowych, wynoszącą 36 tys. PLN/MW na rok, pomniejszoną o:\na) średnią opłatę za wydanie pozwolenia na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich dla morskich farm wiatrowych na mocy ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej przeliczoną na jeden rok eksploatacji projektu, wynoszącą 5 tys. PLN/MW/rok oraz\nb) średni podatek od nieruchomości wynikający z zastosowania 2% podatku od nieruchomości do oszacowanej wartości lądowej części infrastruktury morskiej farmy wiatrowej, wynoszący 8 tys. PLN/MW/rok.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","value":"MKiŚ","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Ireneusz Zyska Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Odnawialnych Źródeł Energii","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","value":"MKiŚ","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"III kwartał 2021 r. - ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 12 października 2021 r. w trybie obiegowym","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","value":"zrealizowany","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
RD402
Rodzaj dokumentu:
projekty rozporządzeń
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie opłaty koncesyjnej,
zwany dalej „projektem” stanowi wykonanie delegacji ustawowej zawartej w art. 34 ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, zwanej dalej „ustawą”, w zw. z art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz.1093), zgodnie z którym dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 34 ust. 6, a więc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2018 r. w sprawie opłaty koncesyjnej (Dz. U. 2018 poz. 2277), zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów niniejszej regulacji, jednak nie dłużej niż przez 4 miesiące od dnia wejścia w życie ww. ustawy zmieniającej.
Należy podkreślić, że w niniejszym projekcie nie zmienia się współczynników opłaty koncesyjnej zawartych w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu. Jedyne istotne zmiany merytoryczne, odróżniające projektowaną regulację od obowiązującej dotychczas, to określenie w załączniku nr 2 współczynników dla:
1) magazynowania energii elektrycznej - jako rodzaju działalności, od której należy pobierać opłatę koncesyjną,
2) wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych,
oraz uzupełnienie formularza opłaty koncesyjnej o rubryki dotyczące danych do obliczenia opłaty koncesyjnej od działalności polegającej na wytwarzaniu energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych.
Magazynowanie energii elektrycznej jest nowym rodzajem działalności objętej opłatą koncesyjną. Ustawa z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw stworzyła ramy prawne dla rozwoju magazynów energii elektrycznej w Polsce, m.in. znosząc istniejące bariery w tym zakresie, takie jak podwójne naliczanie opłat sieciowych. Dodatkowo, uwzględniono magazynowanie energii elektrycznej w systemach wsparcia OZE, kogeneracji, przy naliczaniu opłaty mocowej, a także w wyliczaniu stawki podatku akcyzowego, jak również wyłączono magazynowanie energii elektrycznej z konieczności przedkładania taryf do zatwierdzenia. Korzystniejsze środowisko prawne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie magazynowania energii elektrycznej w porównaniu z wytwarzaniem tej energii, może skłonić zarządców elektrowni szczytowo - pompowych (traktowanych obecnie jak wytwórcy energii elektrycznej) do ubiegania się o uzyskanie statusu magazynów energii elektrycznej. Taką podstawę daje art. 15 ww. ustawy, zgodnie z którym podmiot prowadzący w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy działalność gospodarczą w zakresie magazynowania energii elektrycznej w magazynach energii elektrycznej o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 10 MW, może po dniu wejścia w życie niniejszej ustawy prowadzić tę działalność, pod warunkiem złożenia wniosku o udzielenie przez Prezesa Urzędu Regulacji, zwanego dalej „Prezesem URE”, koncesji na magazynowanie energii elektrycznej, w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy. W związku z tym, zaistniała potrzeba określenia współczynnika do obliczenia opłaty koncesyjnej dla działalności polegającej na magazynowaniu energii elektrycznej.
Warto podkreślić, że obowiązek wnoszenia opłaty koncesyjnej do Prezesa URE obejmuje już w obecnym stanie prawnym przedsiębiorstwa energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2020 r. o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 234, z późn. zm.), dalej: „ustawa offshore”. Ustawa offshore wprowadziła jedynie zmiany do ustawy, zgodnie z którymi opłata koncesyjna dla takiego wytwórcy została uzupełniona o dodatkowy składnik. Art. 34 ust. 2a ustawy określa sposób obliczenia wysokości opłaty dla tego rodzaju działalności. Do jej wyliczenia konieczne jest zastosowanie dodatkowo dedykowanego współczynnika, którego maksymalną wysokość określa ustawa. W związku z tym, zaistniała potrzeba określenia w rozporządzeniu ww. współczynnika niezbędnego do obliczenia opłaty koncesyjnej również dla tej działalności.
Reasumując, uzupełnienie sposobu obliczenia opłaty koncesyjnej o dodatkowe zmienne w przypadku wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej oraz rozszerzenie zakresu przedmiotowego opłaty koncesyjnej o magazynowanie energii elektrycznej, implikuje konieczność uchylenia poprzednio obowiązującego rozporządzenia w sprawie opłaty koncesyjnej i wydania nowego aktu normatywnego w tym zakresie.
W związku z powyższym, jedynym możliwym do zastosowania w omawianym przypadku rozwiązaniem jest podjęcie prac legislacyjnych nad niniejszym rozporządzeniem.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
W § 1 projektu określony został zakres przedmiotowy rozporządzenia. § 2 projektu określa szczegółowy zakres informacji dotyczących podstaw oraz prawidłowości obliczenia opłaty koncesyjnej, których może żądać Prezes URE, od przedsiębiorstw energetycznych, w tym od przedsiębiorstwa energetycznego prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych, jak również sposób ich przekazywania. § 3 – 5 projektu regulują sposób pobierania przez Prezesa URE opłaty koncesyjnej, w tym termin jej zapłaty. W § 6 rozporządzenia określono termin jego wejścia w życie. Załącznik nr 1 określa wzór formularza opłaty, wnoszonej przez przedsiębiorstwo energetyczne.
Załącznik nr 1 do projektu rozporządzenia – w stosunku do obecnie obowiązującego rozporządzenia - został uzupełniony o pozycje potrzebne do obliczenia opłaty koncesyjnej dla wytwórców energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych.
Załącznik nr 2 określa współczynniki opłaty koncesyjnej. Obowiązujący dotychczas załącznik nr 2 został podzielony na część A i B; w części A znajduje się 20 rodzajów działalności objętych opłatą koncesyjną, pozycje od 1 do 14 są objęte współczynnikiem 0,0005 i zostały uzupełnione o pozycję numer 5 - magazynowanie energii elektrycznej, natomiast współczynnik wynoszący 0,0003 przypisany jest do pozycji od 15 do 20. Część B załącznika 2 ustala współczynnik do wyliczenia opłaty koncesyjnej wnoszonej przez przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej. Pozostałe pozycje załącznika, jak również wartości współczynników, nie uległy zmianie.
Współczynnik opłaty koncesyjnej dla magazynowania energii elektrycznej, proponuje się ustalić na takim samym poziomie jak dla wytwarzania tej energii, przesyłania lub dystrybucji, czyli na poziomie 0,0005. W związku z powyższym, określenie współczynnika na wskazanym poziomie pozwoli na zachowanie spójnego środowiska prawnego w opisywanym zakresie. W celu potwierdzenia stanowiska w sprawie właściwego określenia wysokości tego współczynnika Ministerstwo Klimatu i Środowiska wystąpiło do Prezesa URE z prośbą o opinię w sprawie. W odpowiedzi, Prezes URE przyjął stanowisko zbieżne z opisanym wyżej wskazując, że współczynnik ten powinien wynosić 0,0005, podobnie jak współczynnik dla pozostałych rodzajów działalności koncesjonowanej związanych z energią elektryczną, również z uwagi na fakt zastosowania jednakowego współczynnika obliczania opłat koncesyjnych wobec pozostałych rodzajów działalności objętych obowiązkiem uzyskania koncesji w odniesieniu do rynku ciepłowniczego, rynku paliw gazowych czy też rynku paliw ciekłych.
Ponadto, jak wskazano wyżej, w załączniku nr 2 ustalono współczynnik do obliczenia opłaty koncesyjnej dla działalności polegającej na wytwarzaniu energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych. Współczynnik ten został określony na poziomie 23 000 zł, czyli maksymalnym dozwolonym przez ustawę. Zgodnie z art. 34 ust. 2a ustawy przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii elektrycznej w morskiej farmie wiatrowej, o której mowa w ustawie offshore, wnosi opłatę koncesyjną będącą sumą opłaty koncesyjnej dla wytwarzania energii elektrycznej oraz kwoty stanowiącej iloczyn mocy zainstalowanej elektrycznej morskiej farmy wiatrowej w MW, wynikającej z koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej, oraz ww. współczynnika.
Wysokość współczynnika ustalona w rozporządzeniu jest konsekwencją dyskusji nad kształtem obciążeń w zakresie danin publicznych nakładanych na morskie farmy wiatrowe, prowadzonych w trakcie prac nad ustawą offshore, w trakcie których zrezygnowano z podatku uzależnionego od wysokości mocy zainstalowanej w morskiej farmie wiatrowej.
Wartość współczynnika, tj. 23 000 zł, była komunikowana w trakcie prac nad projektem ustawy offshore i uwzględnia równoważenie obciążeń fiskalnych morskich i lądowych technologii wiatrowych. Wysokość współczynnika została ustalona biorąc pod uwagę przeciętną wysokość podatku od nieruchomości dla lądowych farm wiatrowych, wynoszącą 36 tys. PLN/MW na rok, pomniejszoną o:
a) średnią opłatę za wydanie pozwolenia na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich dla morskich farm wiatrowych na mocy ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej przeliczoną na jeden rok eksploatacji projektu, wynoszącą 5 tys. PLN/MW/rok oraz
b) średni podatek od nieruchomości wynikający z zastosowania 2% podatku od nieruchomości do oszacowanej wartości lądowej części infrastruktury morskiej farmy wiatrowej, wynoszący 8 tys. PLN/MW/rok.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MKiŚ
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Ireneusz Zyska Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Odnawialnych Źródeł Energii
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MKiŚ
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
III kwartał 2021 r. - ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 12 października 2021 r. w trybie obiegowym
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji:
zrealizowany