W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"RD30","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{"regex":"RD{#RD_1}"},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty rozporządzeń","value":"Projekty rozporządzeń"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"D – pozostałe projekty","value":"D – pozostałe projekty"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Konieczność przygotowania projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2013 r. w sprawie Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości (Dz. U. z 2023 r. poz. 2518), dalej ,,rozporządzenie KTPCz”, wynika przede wszystkim z postanowień podjętych na Światowej Konferencji Radiokomunikacyjnej WRC-19, \ndalej ,,WRC-19”, która odbyła się w dniach 28 października – 22 listopada 2019 r. w Egipcie i stanowi implementację zmienionej wersji Regulaminu Radiokomunikacyjnego, dalej: ,,RR”, który jest podstawowym aktem prawa międzynarodowego, regulującym użytkowanie całego widma częstotliwości radiowych przez wszystkich operatorów sieci, systemy i urządzenia radiowe, a także przez innych użytkowników wykorzystujących częstotliwości radiowe dla różnych potrzeb i zastosowań. Najpilniejsze redakcyjno-edycyjne zmiany odnoszą się do zakresu częstotliwości 470–876 MHz. \nPonadto, projektowane zmiany rozporządzenia KTPCz, wynikają z potrzeby dostosowania przeznaczeń częstotliwości w zakresie 470–862 MHz do wymagań i regulacji europejskich, wynikających z decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, decyzji wykonawczych Komisji Unii Europejskiej oraz są zgodne z Krajowymi Planami Działań\ndotyczącymi zmiany przeznaczenia pasm 700 MHz i 800 MHz w RP, a także decyzjami reshufflingowymi zmieniającymi decyzje rezerwacyjne dla nadawców poprzez wycofanie Naziemnej Telewizji Cyfrowej (NTC) w pasmach 700 MHz i 800 MHz.\nDodatkowo projektowana zmiana ma związek z intensywnym procesem modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP. \nProjektowana zmiana pozwoli także realizować zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa państwa poprzez umożliwienie korzystania przez wojskowe systemy radioelektroniczne z zakresów częstotliwości 2025–2110 MHz, 2200–2300 MHz oraz 21,2-21,4 GHz.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji","value":"Nowelizacja rozporządzenia KTPCz polega na zmianie brzmienia załącznika nr 1 w zakresie: lp. 324–330, 379–380, 384–388, 405, 504, 521a oraz 522, a także na dodaniu lp. 326a. W załączniku nr 2 w pkt 1 uchyla się uwagi polskich organów właściwych w sprawach telekomunikacji, które szczegółowo określają warunki wykorzystywania częstotliwości na terenie RP: POL.42 i POL.45, zmienia się także brzmienie uwag: POL.47 i POL.51 oraz dodaje się uwagę POL.53. W załączniku nr 2 w pkt 2 uchyla się uwagi międzynarodowe wynikające ze zmian w RR, informujących o warunkach, możliwościach \ni terminach wykorzystywania zakresów w skali globalnej lub przez poszczególne kraje, wymienione w uwadze: 5.311A, 5.312 i 5.323. Szczegółowe rozwiązania planowane w projekcie zostały przedstawione poniżej.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MC","value":"MC"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Michał Gramatyka Sekretarz Stanu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MC","value":"MC"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"II/III kwartał 2024 r.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
RD30
Rodzaj dokumentu:
Projekty rozporządzeń
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie:
Konieczność przygotowania projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2013 r. w sprawie Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości (Dz. U. z 2023 r. poz. 2518), dalej ,,rozporządzenie KTPCz”, wynika przede wszystkim z postanowień podjętych na Światowej Konferencji Radiokomunikacyjnej WRC-19,
dalej ,,WRC-19”, która odbyła się w dniach 28 października – 22 listopada 2019 r. w Egipcie i stanowi implementację zmienionej wersji Regulaminu Radiokomunikacyjnego, dalej: ,,RR”, który jest podstawowym aktem prawa międzynarodowego, regulującym użytkowanie całego widma częstotliwości radiowych przez wszystkich operatorów sieci, systemy i urządzenia radiowe, a także przez innych użytkowników wykorzystujących częstotliwości radiowe dla różnych potrzeb i zastosowań. Najpilniejsze redakcyjno-edycyjne zmiany odnoszą się do zakresu częstotliwości 470–876 MHz.
Ponadto, projektowane zmiany rozporządzenia KTPCz, wynikają z potrzeby dostosowania przeznaczeń częstotliwości w zakresie 470–862 MHz do wymagań i regulacji europejskich, wynikających z decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, decyzji wykonawczych Komisji Unii Europejskiej oraz są zgodne z Krajowymi Planami Działań
dotyczącymi zmiany przeznaczenia pasm 700 MHz i 800 MHz w RP, a także decyzjami reshufflingowymi zmieniającymi decyzje rezerwacyjne dla nadawców poprzez wycofanie Naziemnej Telewizji Cyfrowej (NTC) w pasmach 700 MHz i 800 MHz.
Dodatkowo projektowana zmiana ma związek z intensywnym procesem modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP.
Projektowana zmiana pozwoli także realizować zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa państwa poprzez umożliwienie korzystania przez wojskowe systemy radioelektroniczne z zakresów częstotliwości 2025–2110 MHz, 2200–2300 MHz oraz 21,2-21,4 GHz.
Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji:
Nowelizacja rozporządzenia KTPCz polega na zmianie brzmienia załącznika nr 1 w zakresie: lp. 324–330, 379–380, 384–388, 405, 504, 521a oraz 522, a także na dodaniu lp. 326a. W załączniku nr 2 w pkt 1 uchyla się uwagi polskich organów właściwych w sprawach telekomunikacji, które szczegółowo określają warunki wykorzystywania częstotliwości na terenie RP: POL.42 i POL.45, zmienia się także brzmienie uwag: POL.47 i POL.51 oraz dodaje się uwagę POL.53. W załączniku nr 2 w pkt 2 uchyla się uwagi międzynarodowe wynikające ze zmian w RR, informujących o warunkach, możliwościach
i terminach wykorzystywania zakresów w skali globalnej lub przez poszczególne kraje, wymienione w uwadze: 5.311A, 5.312 i 5.323. Szczegółowe rozwiązania planowane w projekcie zostały przedstawione poniżej.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MC
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Michał Gramatyka Sekretarz Stanu
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MC
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
II/III kwartał 2024 r.