W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Programu wymiany 48 silników i 19 przekładni głównych w latach 2021-2025 w śmigłowcach Śmigłowcowej Służbie Ratownictwa Medycznego (HEMS) w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"ID98","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","value":"projekty innych dokumentów rządowych","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","value":"D – pozostałe projekty","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Spośród 27 śmigłowców EC 135 użytkowanych przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR) w służbie HEMS w ramach systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, 23 śmigłowce zostały dostarczone w latach 2009 – 2010 i wkrótce będą kolejno osiągać nieprzekraczalne limity użytkowania w stosunku do silników i przekładni głównych. Proces będzie dotyczył wszystkich 48 silników użytkowanych w tej grupie śmigłowców oraz 19 przekładni głównych. LPR w omawianej części floty posiada 48 silników typu Pratt Whitney Canada PW206 w wariantach: B2 (36 szt.) oraz B3 (12 szt.), z których 46 jest zainstalowanych w latających śmigłowcach, a 2 (po jednym w każdym wariancie) stanowią rezerwę magazynową na wypadek awarii. Śmigłowce, w których silniki osiągną nieprzekraczalne limity użytkowania, nie mogą podlegać dalszej eksploatacji. W każdym śmigłowcu jest zamontowana jedna przekładnia główna oraz dwa silniki.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"1. Zakup 48 silników typu Pratt Whitney PW206 w wariantach: B2 (35 szt.) oraz B3 (13 szt.) do śmigłowców EC 135.\n2. Zakup 19 przekładni głównych do śmigłowców EC 135.","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","value":"MZ","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Waldemar Kraska Sekretarz Stanu","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","value":"MZ","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"IV kwartał 2020 r. - ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 18 grudnia 2020 r. w trybie obiegowym","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","value":"zrealizowany","registerId":20476989,"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
ID98
Rodzaj dokumentu:
projekty innych dokumentów rządowych
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
Spośród 27 śmigłowców EC 135 użytkowanych przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR) w służbie HEMS w ramach systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, 23 śmigłowce zostały dostarczone w latach 2009 – 2010 i wkrótce będą kolejno osiągać nieprzekraczalne limity użytkowania w stosunku do silników i przekładni głównych. Proces będzie dotyczył wszystkich 48 silników użytkowanych w tej grupie śmigłowców oraz 19 przekładni głównych. LPR w omawianej części floty posiada 48 silników typu Pratt Whitney Canada PW206 w wariantach: B2 (36 szt.) oraz B3 (12 szt.), z których 46 jest zainstalowanych w latających śmigłowcach, a 2 (po jednym w każdym wariancie) stanowią rezerwę magazynową na wypadek awarii. Śmigłowce, w których silniki osiągną nieprzekraczalne limity użytkowania, nie mogą podlegać dalszej eksploatacji. W każdym śmigłowcu jest zamontowana jedna przekładnia główna oraz dwa silniki.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
1. Zakup 48 silników typu Pratt Whitney PW206 w wariantach: B2 (35 szt.) oraz B3 (13 szt.) do śmigłowców EC 135.
2. Zakup 19 przekładni głównych do śmigłowców EC 135.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MZ
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Waldemar Kraska Sekretarz Stanu
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MZ
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
IV kwartał 2020 r. - ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 18 grudnia 2020 r. w trybie obiegowym
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji:
zrealizowany