Powrót

Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu wsparcia przedsiębiorstw żeglugowych oraz stworzenia warunków ich funkcjonowania pod polską banderą POPRZEDNI TYTUŁ: Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu wsparcia przedsiębiorstw żeglugowych

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"UD79","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{"regex":"UD{#UD_1}"},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty ustaw","value":"Projekty ustaw"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"D – pozostałe projekty","value":"D – pozostałe projekty"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja dodatkowa","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Projektowana regulacja przewiduje nowelizację ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 985). U przyczyn tej nowelizacji leży potrzeba zapewnienia przedsiębiorcom żeglugowym możliwości wyboru opodatkowania podatkiem tonażowym, zamiast opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, co będzie miało pozytywny wpływ na konkurencyjność polskiego rynku żeglugowego. Należy bowiem wskazać, że decyzja Komisji Europejskiej z dnia 18 grudnia 2009 r. w sprawie Pomocy Państwa nr C 34/2007 (ex N 93/2006) w sprawie wprowadzenia systemu podatku tonażowego w międzynarodowym transporcie morskim w Polsce ograniczała czas stosowania systemu podatku tonażowego do 10 lat. Obecnie istnieje konieczność wprowadzenia zmian w ustawie z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym, uwzględniających najnowszą praktykę decyzyjną Komisji Europejskiej, co pozwoli na uzyskanie akceptacji kontynuacji stosowania podatku tonażowego w Rzeczypospolitej Polskiej. Podatek tonażowy jest to zryczałtowana forma opodatkowania podatkiem dochodowym w zakresie działalności polegającej na eksploatacji morskich statków handlowych w żegludze międzynarodowej. Jest on alternatywą dla podatku dochodowego od osób prawnych. Możliwość stosowania podatku tonażowego przez państwa członkowskie Unii Europejskiej wynika z komunikatu Komisji C(2004) 43 Wytyczne Wspólnoty w sprawie pomocy publicznej dla transportu morskiego (2004/C 13/03). Podatek tonażowy wpłynie na obniżenie kosztów działalności prowadzonej przez przedsiębiorców żeglugowych i ich konkurencyjność na arenie międzynarodowej. Podatek tonażowy funkcjonuje w takich państwach członkowskich Unii Europejskiej, jak Malta, Cypr, Belgia, Niemcy, Dania, Francja, Estonia, Szwecja. \n\nPonadto, projekt ustawy zawiera propozycje zmian do ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (Dz. U. z 2023 r. poz. 2257), będących wynikiem prac Trójstronnego Zespołu do spraw Żeglugi i Rybołówstwa Morskiego, przygotowane w oparciu o doświadczenia kilkuletniego funkcjonowania jej przepisów w praktyce.\nCelem projektu ustawy w zakresie nowelizacji ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu jest przede wszystkim wdrożenie do prawa krajowego Poprawek z 2022 r. do Konwencji o pracy na morzu z 2006 r., które mają wejść w życie w dniu 23 grudnia 2024 r., oraz wyeliminowanie problemów, które armatorzy mają z zakupem produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, stanowiących obowiązkowe wyposażenie apteczek okrętowych. Problemy armatorów z zakupem leków na statki wynikają ze zmian wprowadzonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 686) i braku kompatybilności jej przepisów z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu. \nZgodnie z art. 70 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu, armator jest uprawniony do nabywania produktów leczniczych i wyrobów medycznych na statek na podstawie zapotrzebowania, o którym mowa w art. 96 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne. Natomiast zapotrzebowanie na leki, zgodnie z przywołanym art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, mogą wystawiać wyłącznie podmioty wykonujące działalność leczniczą. Ponadto, zgodnie z art. 86a ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 9 października 2015 r. o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1991), zapotrzebowanie na leki mogą wystawiać wyłącznie podmioty wykonujące działalność leczniczą. Zatem w wyniku zmian w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, armatorzy, jako podmioty nie wykonujące działalności leczniczej, nie są uprawnieni do wystawiania i realizowania zapotrzebowania w aptece. Ponadto, apteki ogólnodostępne uprawnione są do zaopatrywania w leki podmiotów innych niż indywidualni pacjenci i podmioty wykonujące działalność leczniczą, tylko w takim zakresie, w jakim zaopatrywanie to dotyczy leków wydawanych bez przepisu lekarza (OTC), z wyłączeniem leków zawierających w składzie substancje o działaniu psychoaktywnym, a leki takie są wymagane jako obowiązkowe wyposażenie apteczki okrętowej. Armatorzy są więc obecnie praktycznie pozbawieni możliwości zaopatrywania na rynku krajowym w medykamenty wymagane na statku zgodnie z prawem polskim i międzynarodowym.\n","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji","value":"Projektowana regulacja przewiduje nowelizację ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym celem zapewnienia przedsiębiorcom żeglugowym możliwości wyboru opodatkowania podatkiem tonażowym, co będzie miało pozytywny wpływ na konkurencyjność polskiego rynku żeglugowego. Na uwadze należy mieć, że konieczne jest dostosowanie ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym do aktualnej praktyki decyzyjnej Komisji Europejskiej w zakresie środków pomocy publicznej oraz postulatów armatorów. W związku z tym przewiduje się rozszerzenie możliwości stosowania podatku tonażowego do statków pływających pod banderą państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a nie jak dotychczas tylko do statków pod banderą polską oraz objęcie podatkiem tonażowym nie tylko armatorów, ale i zarządców statków. Należy jednak podkreślić, że wejście w życie projektowanych regulacji wymaga wydania przez Komisję Europejską pozytywnej decyzji o zgodności pomocy publicznej z rynkiem wewnętrznym. W związku z tym stosowna klauzula zostanie umieszczona w projektowanych przepisach. \n\nProjekt nowelizacji ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu przewiduje przede wszystkim wdrożenie do prawa krajowego Poprawek z 2022 r. do Konwencji o pracy na morzu z 2006 r., które przewidują m.in. nowe obowiązki dla armatorów w zakresie zapewnienia dostępu do Internetu, odpowiedniej odzieży i obuwia roboczego w odpowiednim rozmiarze, bezpłatnego wyżywienia o odpowiedniej wartości odżywczej, jakości, różnorodności i ilości i bezpłatnej wody pitnej o odpowiedniej jakości i ilości, i dla agencji zatrudnienia w zakresie informowania marynarzy o ich prawach wynikających z ubezpieczenia lub innego zabezpieczania finansowego odpowiedzialności za szkody poniesione przez marynarzy z tytułu nieskuteczności pośrednictwa pracy lub niewypełnienia przez armatora zobowiązań wynikających z marynarskiej umowy o pracę, oraz rozwiązanie problemu armatorów, związanego z wyposażaniem statków w leki wymagane prawem krajowym i międzynarodowym, który wynikł ze zmiany ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne. Proponuje się zatem umożliwienie armatorom, których statki zawijają do polskich portów morskich, lub którzy posiadają statki pod polską banderą lub siedzibą w Rzeczypospolitej Polskiej, zakup produktów leczniczych i wyrobów medycznych wymaganych jako obowiązkowe wyposażenie apteczki okrętowej przez ustanowienie zapotrzebowania, określonego w przedmiotowym projekcie ustawy, innego od zapotrzebowania, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. \n– Prawo farmaceutyczne, dedykowanego wyłącznie podmiotom wykonującym działalność leczniczą. W celu zapewnienia funkcjonowania tak zaproponowanej zmiany, proponuje się jednocześnie zmianę w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, w której proponuje się dodanie odesłania do zapotrzebowania dedykowanego armatorom, ustanawianego w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu.\nOprócz ustanowienia nowego rodzaju zapotrzebowania na leki, które będzie wykorzystywanie przez armatorów w celu zaopatrzenia statków w produkty lecznicze i wyroby medyczne, w projekcie ustawy proponuje się zmiany w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu, wypracowane przez Trójstronny Zespół do spraw Żeglugi i Rybołówstwa Morskiego. Zmiany te obejmą w szczególności wprowadzenie definicji wyrażenia „organizacja armatorów i organizacja marynarzy” oraz zastąpienie nim w treści ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu wyrażeń odnoszących się do organizacji pracodawców, organizacji pracowników, związków marynarzy oraz organizacji zrzeszających marynarzy i pracodawców oraz nałożenia na armatora obowiązku przedkładania wraz z ofertą pracy dowodu posiadania zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności z tytułu ponoszenia kosztów związanych z chorobą lub uszkodzeniem ciała marynarza w okresie zatrudnienia, w tym kosztów opieki medycznej oraz wypłaty wynagrodzenia z tytułu niezdolności marynarza do pracy, a także w tym doprecyzowanie zasad zgłaszania się lekarzy do dyrektora urzędu morskiego właściwego dla portu Szczecin oraz zasad prowadzenia listy lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań marynarzy i wydawania im świadectw zdrowia. ","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MI","value":"MI"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ współpracujący przy opracowaniu projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Arkadiusz Marchewka Sekretarz Stanu ","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MI","value":"MI"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"III/IV kwartał 2025 r.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
UD79
Rodzaj dokumentu:
Projekty ustaw
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie:
Projektowana regulacja przewiduje nowelizację ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 985). U przyczyn tej nowelizacji leży potrzeba zapewnienia przedsiębiorcom żeglugowym możliwości wyboru opodatkowania podatkiem tonażowym, zamiast opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, co będzie miało pozytywny wpływ na konkurencyjność polskiego rynku żeglugowego. Należy bowiem wskazać, że decyzja Komisji Europejskiej z dnia 18 grudnia 2009 r. w sprawie Pomocy Państwa nr C 34/2007 (ex N 93/2006) w sprawie wprowadzenia systemu podatku tonażowego w międzynarodowym transporcie morskim w Polsce ograniczała czas stosowania systemu podatku tonażowego do 10 lat. Obecnie istnieje konieczność wprowadzenia zmian w ustawie z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym, uwzględniających najnowszą praktykę decyzyjną Komisji Europejskiej, co pozwoli na uzyskanie akceptacji kontynuacji stosowania podatku tonażowego w Rzeczypospolitej Polskiej. Podatek tonażowy jest to zryczałtowana forma opodatkowania podatkiem dochodowym w zakresie działalności polegającej na eksploatacji morskich statków handlowych w żegludze międzynarodowej. Jest on alternatywą dla podatku dochodowego od osób prawnych. Możliwość stosowania podatku tonażowego przez państwa członkowskie Unii Europejskiej wynika z komunikatu Komisji C(2004) 43 Wytyczne Wspólnoty w sprawie pomocy publicznej dla transportu morskiego (2004/C 13/03). Podatek tonażowy wpłynie na obniżenie kosztów działalności prowadzonej przez przedsiębiorców żeglugowych i ich konkurencyjność na arenie międzynarodowej. Podatek tonażowy funkcjonuje w takich państwach członkowskich Unii Europejskiej, jak Malta, Cypr, Belgia, Niemcy, Dania, Francja, Estonia, Szwecja.

Ponadto, projekt ustawy zawiera propozycje zmian do ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (Dz. U. z 2023 r. poz. 2257), będących wynikiem prac Trójstronnego Zespołu do spraw Żeglugi i Rybołówstwa Morskiego, przygotowane w oparciu o doświadczenia kilkuletniego funkcjonowania jej przepisów w praktyce.
Celem projektu ustawy w zakresie nowelizacji ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu jest przede wszystkim wdrożenie do prawa krajowego Poprawek z 2022 r. do Konwencji o pracy na morzu z 2006 r., które mają wejść w życie w dniu 23 grudnia 2024 r., oraz wyeliminowanie problemów, które armatorzy mają z zakupem produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, stanowiących obowiązkowe wyposażenie apteczek okrętowych. Problemy armatorów z zakupem leków na statki wynikają ze zmian wprowadzonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 686) i braku kompatybilności jej przepisów z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu.
Zgodnie z art. 70 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu, armator jest uprawniony do nabywania produktów leczniczych i wyrobów medycznych na statek na podstawie zapotrzebowania, o którym mowa w art. 96 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne. Natomiast zapotrzebowanie na leki, zgodnie z przywołanym art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, mogą wystawiać wyłącznie podmioty wykonujące działalność leczniczą. Ponadto, zgodnie z art. 86a ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 9 października 2015 r. o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1991), zapotrzebowanie na leki mogą wystawiać wyłącznie podmioty wykonujące działalność leczniczą. Zatem w wyniku zmian w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, armatorzy, jako podmioty nie wykonujące działalności leczniczej, nie są uprawnieni do wystawiania i realizowania zapotrzebowania w aptece. Ponadto, apteki ogólnodostępne uprawnione są do zaopatrywania w leki podmiotów innych niż indywidualni pacjenci i podmioty wykonujące działalność leczniczą, tylko w takim zakresie, w jakim zaopatrywanie to dotyczy leków wydawanych bez przepisu lekarza (OTC), z wyłączeniem leków zawierających w składzie substancje o działaniu psychoaktywnym, a leki takie są wymagane jako obowiązkowe wyposażenie apteczki okrętowej. Armatorzy są więc obecnie praktycznie pozbawieni możliwości zaopatrywania na rynku krajowym w medykamenty wymagane na statku zgodnie z prawem polskim i międzynarodowym.
Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji:
Projektowana regulacja przewiduje nowelizację ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym celem zapewnienia przedsiębiorcom żeglugowym możliwości wyboru opodatkowania podatkiem tonażowym, co będzie miało pozytywny wpływ na konkurencyjność polskiego rynku żeglugowego. Na uwadze należy mieć, że konieczne jest dostosowanie ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym do aktualnej praktyki decyzyjnej Komisji Europejskiej w zakresie środków pomocy publicznej oraz postulatów armatorów. W związku z tym przewiduje się rozszerzenie możliwości stosowania podatku tonażowego do statków pływających pod banderą państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a nie jak dotychczas tylko do statków pod banderą polską oraz objęcie podatkiem tonażowym nie tylko armatorów, ale i zarządców statków. Należy jednak podkreślić, że wejście w życie projektowanych regulacji wymaga wydania przez Komisję Europejską pozytywnej decyzji o zgodności pomocy publicznej z rynkiem wewnętrznym. W związku z tym stosowna klauzula zostanie umieszczona w projektowanych przepisach.

Projekt nowelizacji ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu przewiduje przede wszystkim wdrożenie do prawa krajowego Poprawek z 2022 r. do Konwencji o pracy na morzu z 2006 r., które przewidują m.in. nowe obowiązki dla armatorów w zakresie zapewnienia dostępu do Internetu, odpowiedniej odzieży i obuwia roboczego w odpowiednim rozmiarze, bezpłatnego wyżywienia o odpowiedniej wartości odżywczej, jakości, różnorodności i ilości i bezpłatnej wody pitnej o odpowiedniej jakości i ilości, i dla agencji zatrudnienia w zakresie informowania marynarzy o ich prawach wynikających z ubezpieczenia lub innego zabezpieczania finansowego odpowiedzialności za szkody poniesione przez marynarzy z tytułu nieskuteczności pośrednictwa pracy lub niewypełnienia przez armatora zobowiązań wynikających z marynarskiej umowy o pracę, oraz rozwiązanie problemu armatorów, związanego z wyposażaniem statków w leki wymagane prawem krajowym i międzynarodowym, który wynikł ze zmiany ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne. Proponuje się zatem umożliwienie armatorom, których statki zawijają do polskich portów morskich, lub którzy posiadają statki pod polską banderą lub siedzibą w Rzeczypospolitej Polskiej, zakup produktów leczniczych i wyrobów medycznych wymaganych jako obowiązkowe wyposażenie apteczki okrętowej przez ustanowienie zapotrzebowania, określonego w przedmiotowym projekcie ustawy, innego od zapotrzebowania, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r.
– Prawo farmaceutyczne, dedykowanego wyłącznie podmiotom wykonującym działalność leczniczą. W celu zapewnienia funkcjonowania tak zaproponowanej zmiany, proponuje się jednocześnie zmianę w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne, w której proponuje się dodanie odesłania do zapotrzebowania dedykowanego armatorom, ustanawianego w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu.
Oprócz ustanowienia nowego rodzaju zapotrzebowania na leki, które będzie wykorzystywanie przez armatorów w celu zaopatrzenia statków w produkty lecznicze i wyroby medyczne, w projekcie ustawy proponuje się zmiany w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu, wypracowane przez Trójstronny Zespół do spraw Żeglugi i Rybołówstwa Morskiego. Zmiany te obejmą w szczególności wprowadzenie definicji wyrażenia „organizacja armatorów i organizacja marynarzy” oraz zastąpienie nim w treści ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu wyrażeń odnoszących się do organizacji pracodawców, organizacji pracowników, związków marynarzy oraz organizacji zrzeszających marynarzy i pracodawców oraz nałożenia na armatora obowiązku przedkładania wraz z ofertą pracy dowodu posiadania zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności z tytułu ponoszenia kosztów związanych z chorobą lub uszkodzeniem ciała marynarza w okresie zatrudnienia, w tym kosztów opieki medycznej oraz wypłaty wynagrodzenia z tytułu niezdolności marynarza do pracy, a także w tym doprecyzowanie zasad zgłaszania się lekarzy do dyrektora urzędu morskiego właściwego dla portu Szczecin oraz zasad prowadzenia listy lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań marynarzy i wydawania im świadectw zdrowia.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MI
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Arkadiusz Marchewka Sekretarz Stanu
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MI
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
III/IV kwartał 2025 r.
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji: