W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z rozwojem usług e-zdrowia
1.0
25.11.2025 14:14 Agnieszka Kowalska
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP
{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"UPRO5","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{"regex":"UPRO{#UPRO_1}"},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty ustaw","value":"Projekty ustaw"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"PRO – projekty priorytetowe","value":"PRO – projekty priorytetowe"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja dodatkowa","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z rozwojem usług e-zdrowia, zwany dalej „projektem ustawy”, ma na celu wdrożenie kolejnych po Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (e-receptach, e-skierowaniach, e-zleceniach na wyroby medyczne), Internetowym Koncie Pacjenta, instrumentów w systemie ochrony zdrowia, które pozwolą na zapewnienie sprawnego i efektywnego działania systemu ochrony zdrowia, a z perspektywy usługobiorcy umożliwią lepszy dostęp do danych, które ich dotyczą i rozszerzą możliwości korzystania z funkcjonalności systemu informacji w ochronie zdrowia. Realizacja przyjętych rozwiązań będzie polegać na:\n- wprowadzeniu możliwości udzielania świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji, \n- rozbudowaniu systemu e-zdrowia o System e-Konsylium, System Domowej Opieki Medycznej, Hurtowni Danych e-Zdrowia oraz umożliwieniu samodzielnego wprowadzania przez usługobiorców danych o ich stanie zdrowia do systemu informacji w ochronie zdrowia, w tym przekazywania danych z elektronicznych urządzeń wielofunkcyjnych służących monitorowaniu parametrów zdrowotnych, aktywności fizycznej czy też stylu życia, \n- umożliwieniu usługobiorcom składania zamówień na recepty niezbędne do kontynuacji leczenia, \n- uproszczeniu procesu digitalizacji dokumentacji medycznej, w tym wprowadzeniu możliwości dokonywania digitalizacji z wykorzystaniem narzędzia informatycznego oferowanego przez Centrum e-Zdrowia, \n- umocowaniu Centrum e-Zdrowia jako Krajowego Punktu Kontaktowego do spraw Transgranicznej Opieki Zdrowotnej w zakresie skróconej karty zdrowia pacjenta,\n- wprowadzeniu nowego rodzaju dokumentacji medycznej – skróconej karty zdrowia pacjenta, \n- modyfikacji zasad korzystania z danych dotyczących zdrowia usługobiorców przez umożliwienie korzystania przez lekarzy w ramach koordynacji opieki zdrowotnej z przedmiotowych danych, jak również rozszerzenie katalogu podmiotów, którym przysługuje dostęp do danych osobowych lub jednostkowych danych medycznych. \nPodsumowując, projekt ustawy służy wsparciu pracowników ochrony zdrowia w procesie udzielania świadczeń zdrowotnych, a tym samym poprawie funkcjonowania podmiotów leczniczych. Dodatkowo, założenia przyjęte w ustawie zapewnią usługobiorcom lepszy dostęp do informacji na temat swojego stanu zdrowia oraz usprawnią udzielaną usługobiorcom opiekę zdrowotną.\nWejście w życie projektowanych rozwiązań jest również konieczne z uwagi na potrzebę realizacji inwestycji D1.1.2 „Przyśpieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia przez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, zwanego dalej „KPO”. KPO jest planem rozwojowym określającym cele związane z odbudową i tworzeniem odporności społeczno-gospodarczej po kryzysie wywołanym pandemią COVID-19 oraz reformy i inwestycje, służące ich realizacji. Kamienie milowe to wskazane w KPO zadania i ich założenia stanowiące wytyczne do realizacji reform. Projekt ustawy ma na celu wdrożenie kamienia milowego D6G, który przewiduje wejście w życie pakietu legislacyjnego dotyczącego uruchomienia krajowych usług e-zdrowia oraz ich integracji z istniejącymi i dostępnymi systemami e-zdrowia na poziomie krajowym i regionalnym.\nWdrożenie rozwiązań prawno-organizacyjnych w sposób kompleksowy i skoordynowany będzie realizowało priorytety polityki zdrowotnej w obszarze ochrony zdrowia. ","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji","value":"Projekt ustawy ma na celu wprowadzenie kolejnych po Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (e-receptach, e-skierowaniach, e-zleceniach na wyroby medyczne), Internetowym Koncie Pacjenta, instrumentów prawnych w zakresie ochrony zdrowia, które pozwolą na zapewnienie sprawnego i efektywnego działania systemu ochrony zdrowia. Z uwagi na powyższe, projekt ustawy zakłada dokonanie zmian, które będą polegać m.in. na:\n- uregulowaniu procesu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej narzędziami sztucznej inteligencji, przez wskazanie na możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie leczniczo-diagnostycznym. Wprowadzane regulacje mają na celu unormowanie wykorzystania nowoczesnych technologii jako jednego z wielu elementów procesu decyzyjnego przy wykonywaniu zawodu lekarza. Przy czym odpowiedzialność za prowadzony proces udzielania świadczeń opieki zdrowotnej pozostaje po stronie lekarza udzielającego świadczeń zdrowotnych,\n- wprowadzeniu możliwości składania przez usługobiorców lub ich przedstawicieli ustawowych zamówień na wystawienie recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia, \n- uregulowaniu procesu generowania zindywidualizowanych, jednostkowych danych medycznych, analiz i raportów służących lekarzom do oceny stanu zdrowia usługobiorcy oraz stosowanych u usługobiorcy terapii i udostępniania wygenerowanych informacji, o których mowa powyżej, \n- wprowadzeniu nowego typu dokumentu elektronicznego: skróconej karty zdrowia pacjenta, która jest zbiorem danych zawierającym dane osobowe i jednostkowe dane medyczne i jest prowadzona w postaci elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2025 r. poz. 302, z późn. zm.), zwanego dalej „Systemem P1”. Wprowadzenie skróconej karty zdrowia pacjenta ma na celu udostępnianie najważniejszych informacji o zdrowiu usługobiorcy tak, aby możliwe było udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej usługobiorcy na wysokim poziomie,\n- umocowaniu prawnym Centrum e-Zdrowia jako Krajowego Punktu Kontaktowego do spraw Transgranicznej Opieki Zdrowotnej w zakresie skróconej karty zdrowia pacjenta,\n- wprowadzeniu nowego systemu teleinformatycznego, zwanego dalej „Systemem e-Konsylium”. Zgodnie z projektowanymi przepisami do ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, zwanej dalej „ustawą o SIOZ”, dodawany zostanie art. 11c, który będzie dotyczył utworzenia i wprowadzenia do systemu informacji w ochronie zdrowia Systemu e-Konsylium, umożliwiającego przeprowadzanie zdalnych konsultacji medycznych. System e-Konsylium będzie systemem teleinformatycznym, w którym będą przetwarzane dane, w tym dane osobowe, umożliwiające podejmowanie działań zwiększających efektywność świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych usługobiorcy. System e-Konsylium będzie wykorzystywać zaawansowane i innowacyjne rozwiązania teleinformatyczne, mające służyć przede wszystkim usługobiorcom. Wprowadzane narzędzie informatyczne zapewni usługobiorcom równy i sprawny dostęp do porad specjalistów bez potrzeby przemieszczania się, co w szczególności w przypadku ewentualnego wystąpienia kolejnych stanów epidemii czy innych okoliczności ograniczających mobilność usługobiorców lub lekarzy będzie stanowiło niezbędne i pożądane narzędzie,\n- utworzeniu Hurtowni Danych e-Zdrowia stanowiącej systemem teleinformatyczny umożliwiający dokonywanie analiz danych przetwarzanych w systemie informacji w ochronie zdrowia, \n- przyznaniu usługobiorcy możliwości samodzielnego wprowadzania do systemu informacji w ochronie zdrowia danych o stanie zdrowia oraz przekazywania danych z elektronicznych urządzeń wielofunkcyjnych służących monitorowaniu parametrów zdrowotnych, aktywności fizycznej czy też stylu życia,\n- rozwoju procesu digitalizacji dokumentacji medycznej przez umożliwienie podpisania zdigitalizowanego dokumentu narzędziem identyfikującym usługodawcę (tj. pieczęcią elektroniczną), a nie konkretnego pracownika oraz możliwości oferowania przez Centrum e-Zdrowia bezpłatnego narzędzia informatycznego do dokonania procesu digitalizacji przez usługodawców. Powyższe zwalnia podmioty lecznicze z konieczności zapewnienia elektronicznych podpisów każdemu pracownikowi upoważnionemu do digitalizacji dokumentacji medycznej oraz znacznie obniża koszty wprowadzenia procesu digitalizacji dokumentacji medycznej, \n- drobnych zmianach porządkujących zasady przetwarzania danych w ramach Centralnego Wykazu Pracowników Medycznych,\n- zmianie administratora danych i administratora systemu w odniesieniu do Systemu Monitorowania Dostępności do Świadczeń Opieki Zdrowotnej,\n- uregulowaniu funkcjonowania Systemu Domowej Opieki Medycznej służącego do udzielania usługobiorcom świadczeń opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, \n- wprowadzeniu zmian do ustawy SIOZ o charakterze porządkowym i redakcyjnym,\n- modyfikacji zasad korzystania z danych dotyczących zdrowia usługobiorcy udostępnianych przez System P1, polegającej na dodaniu możliwości korzystania przez lekarzy w ramach koordynacji opieki zdrowotnej z danych dotyczących zdrowia usługobiorcy udostępnianych przez System P1 w ramach orzekania o stanie zdrowia świadczeniobiorcy oraz ordynacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych,\n- rozszerzeniu katalogu podmiotów, którym przysługuje dostęp do danych osobowych lub jednostkowych danych przetwarzanych w systemie teleinformatycznym usługodawcy lub w Systemie Informacji Medycznej, o pracowników medycznych, którzy zlecili wytworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej oraz wykonujących zawód u usługodawcy, na którego zlecenie zostało udzielone świadczenie opieki zdrowotnej lub została zrealizowana procedura medyczna.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MZ","value":"MZ"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ współpracujący przy opracowaniu projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Tomasz Maciejewski Podsekretarz Stanu ","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MZ","value":"MZ"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"IV kwartał 2025 r.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
UPRO5
Rodzaj dokumentu:
Projekty ustaw
Typ dokumentu:
PRO – projekty priorytetowe
Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie:
Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z rozwojem usług e-zdrowia, zwany dalej „projektem ustawy”, ma na celu wdrożenie kolejnych po Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (e-receptach, e-skierowaniach, e-zleceniach na wyroby medyczne), Internetowym Koncie Pacjenta, instrumentów w systemie ochrony zdrowia, które pozwolą na zapewnienie sprawnego i efektywnego działania systemu ochrony zdrowia, a z perspektywy usługobiorcy umożliwią lepszy dostęp do danych, które ich dotyczą i rozszerzą możliwości korzystania z funkcjonalności systemu informacji w ochronie zdrowia. Realizacja przyjętych rozwiązań będzie polegać na: - wprowadzeniu możliwości udzielania świadczeń zdrowotnych z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji, - rozbudowaniu systemu e-zdrowia o System e-Konsylium, System Domowej Opieki Medycznej, Hurtowni Danych e-Zdrowia oraz umożliwieniu samodzielnego wprowadzania przez usługobiorców danych o ich stanie zdrowia do systemu informacji w ochronie zdrowia, w tym przekazywania danych z elektronicznych urządzeń wielofunkcyjnych służących monitorowaniu parametrów zdrowotnych, aktywności fizycznej czy też stylu życia, - umożliwieniu usługobiorcom składania zamówień na recepty niezbędne do kontynuacji leczenia, - uproszczeniu procesu digitalizacji dokumentacji medycznej, w tym wprowadzeniu możliwości dokonywania digitalizacji z wykorzystaniem narzędzia informatycznego oferowanego przez Centrum e-Zdrowia, - umocowaniu Centrum e-Zdrowia jako Krajowego Punktu Kontaktowego do spraw Transgranicznej Opieki Zdrowotnej w zakresie skróconej karty zdrowia pacjenta, - wprowadzeniu nowego rodzaju dokumentacji medycznej – skróconej karty zdrowia pacjenta, - modyfikacji zasad korzystania z danych dotyczących zdrowia usługobiorców przez umożliwienie korzystania przez lekarzy w ramach koordynacji opieki zdrowotnej z przedmiotowych danych, jak również rozszerzenie katalogu podmiotów, którym przysługuje dostęp do danych osobowych lub jednostkowych danych medycznych. Podsumowując, projekt ustawy służy wsparciu pracowników ochrony zdrowia w procesie udzielania świadczeń zdrowotnych, a tym samym poprawie funkcjonowania podmiotów leczniczych. Dodatkowo, założenia przyjęte w ustawie zapewnią usługobiorcom lepszy dostęp do informacji na temat swojego stanu zdrowia oraz usprawnią udzielaną usługobiorcom opiekę zdrowotną. Wejście w życie projektowanych rozwiązań jest również konieczne z uwagi na potrzebę realizacji inwestycji D1.1.2 „Przyśpieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia przez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, zwanego dalej „KPO”. KPO jest planem rozwojowym określającym cele związane z odbudową i tworzeniem odporności społeczno-gospodarczej po kryzysie wywołanym pandemią COVID-19 oraz reformy i inwestycje, służące ich realizacji. Kamienie milowe to wskazane w KPO zadania i ich założenia stanowiące wytyczne do realizacji reform. Projekt ustawy ma na celu wdrożenie kamienia milowego D6G, który przewiduje wejście w życie pakietu legislacyjnego dotyczącego uruchomienia krajowych usług e-zdrowia oraz ich integracji z istniejącymi i dostępnymi systemami e-zdrowia na poziomie krajowym i regionalnym. Wdrożenie rozwiązań prawno-organizacyjnych w sposób kompleksowy i skoordynowany będzie realizowało priorytety polityki zdrowotnej w obszarze ochrony zdrowia.
Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji:
Projekt ustawy ma na celu wprowadzenie kolejnych po Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (e-receptach, e-skierowaniach, e-zleceniach na wyroby medyczne), Internetowym Koncie Pacjenta, instrumentów prawnych w zakresie ochrony zdrowia, które pozwolą na zapewnienie sprawnego i efektywnego działania systemu ochrony zdrowia. Z uwagi na powyższe, projekt ustawy zakłada dokonanie zmian, które będą polegać m.in. na: - uregulowaniu procesu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej narzędziami sztucznej inteligencji, przez wskazanie na możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie leczniczo-diagnostycznym. Wprowadzane regulacje mają na celu unormowanie wykorzystania nowoczesnych technologii jako jednego z wielu elementów procesu decyzyjnego przy wykonywaniu zawodu lekarza. Przy czym odpowiedzialność za prowadzony proces udzielania świadczeń opieki zdrowotnej pozostaje po stronie lekarza udzielającego świadczeń zdrowotnych, - wprowadzeniu możliwości składania przez usługobiorców lub ich przedstawicieli ustawowych zamówień na wystawienie recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia, - uregulowaniu procesu generowania zindywidualizowanych, jednostkowych danych medycznych, analiz i raportów służących lekarzom do oceny stanu zdrowia usługobiorcy oraz stosowanych u usługobiorcy terapii i udostępniania wygenerowanych informacji, o których mowa powyżej, - wprowadzeniu nowego typu dokumentu elektronicznego: skróconej karty zdrowia pacjenta, która jest zbiorem danych zawierającym dane osobowe i jednostkowe dane medyczne i jest prowadzona w postaci elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2025 r. poz. 302, z późn. zm.), zwanego dalej „Systemem P1”. Wprowadzenie skróconej karty zdrowia pacjenta ma na celu udostępnianie najważniejszych informacji o zdrowiu usługobiorcy tak, aby możliwe było udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej usługobiorcy na wysokim poziomie, - umocowaniu prawnym Centrum e-Zdrowia jako Krajowego Punktu Kontaktowego do spraw Transgranicznej Opieki Zdrowotnej w zakresie skróconej karty zdrowia pacjenta, - wprowadzeniu nowego systemu teleinformatycznego, zwanego dalej „Systemem e-Konsylium”. Zgodnie z projektowanymi przepisami do ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, zwanej dalej „ustawą o SIOZ”, dodawany zostanie art. 11c, który będzie dotyczył utworzenia i wprowadzenia do systemu informacji w ochronie zdrowia Systemu e-Konsylium, umożliwiającego przeprowadzanie zdalnych konsultacji medycznych. System e-Konsylium będzie systemem teleinformatycznym, w którym będą przetwarzane dane, w tym dane osobowe, umożliwiające podejmowanie działań zwiększających efektywność świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych usługobiorcy. System e-Konsylium będzie wykorzystywać zaawansowane i innowacyjne rozwiązania teleinformatyczne, mające służyć przede wszystkim usługobiorcom. Wprowadzane narzędzie informatyczne zapewni usługobiorcom równy i sprawny dostęp do porad specjalistów bez potrzeby przemieszczania się, co w szczególności w przypadku ewentualnego wystąpienia kolejnych stanów epidemii czy innych okoliczności ograniczających mobilność usługobiorców lub lekarzy będzie stanowiło niezbędne i pożądane narzędzie, - utworzeniu Hurtowni Danych e-Zdrowia stanowiącej systemem teleinformatyczny umożliwiający dokonywanie analiz danych przetwarzanych w systemie informacji w ochronie zdrowia, - przyznaniu usługobiorcy możliwości samodzielnego wprowadzania do systemu informacji w ochronie zdrowia danych o stanie zdrowia oraz przekazywania danych z elektronicznych urządzeń wielofunkcyjnych służących monitorowaniu parametrów zdrowotnych, aktywności fizycznej czy też stylu życia, - rozwoju procesu digitalizacji dokumentacji medycznej przez umożliwienie podpisania zdigitalizowanego dokumentu narzędziem identyfikującym usługodawcę (tj. pieczęcią elektroniczną), a nie konkretnego pracownika oraz możliwości oferowania przez Centrum e-Zdrowia bezpłatnego narzędzia informatycznego do dokonania procesu digitalizacji przez usługodawców. Powyższe zwalnia podmioty lecznicze z konieczności zapewnienia elektronicznych podpisów każdemu pracownikowi upoważnionemu do digitalizacji dokumentacji medycznej oraz znacznie obniża koszty wprowadzenia procesu digitalizacji dokumentacji medycznej, - drobnych zmianach porządkujących zasady przetwarzania danych w ramach Centralnego Wykazu Pracowników Medycznych, - zmianie administratora danych i administratora systemu w odniesieniu do Systemu Monitorowania Dostępności do Świadczeń Opieki Zdrowotnej, - uregulowaniu funkcjonowania Systemu Domowej Opieki Medycznej służącego do udzielania usługobiorcom świadczeń opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, - wprowadzeniu zmian do ustawy SIOZ o charakterze porządkowym i redakcyjnym, - modyfikacji zasad korzystania z danych dotyczących zdrowia usługobiorcy udostępnianych przez System P1, polegającej na dodaniu możliwości korzystania przez lekarzy w ramach koordynacji opieki zdrowotnej z danych dotyczących zdrowia usługobiorcy udostępnianych przez System P1 w ramach orzekania o stanie zdrowia świadczeniobiorcy oraz ordynacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, - rozszerzeniu katalogu podmiotów, którym przysługuje dostęp do danych osobowych lub jednostkowych danych przetwarzanych w systemie teleinformatycznym usługodawcy lub w Systemie Informacji Medycznej, o pracowników medycznych, którzy zlecili wytworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej oraz wykonujących zawód u usługodawcy, na którego zlecenie zostało udzielone świadczenie opieki zdrowotnej lub została zrealizowana procedura medyczna.