W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt ustawy o zmianie ustawy o Funduszu Medycznym

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.11.2025 17:35 Agnieszka Moskaluk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Minister Zdrowia
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Projekt ustawy o zmianie ustawy o Funduszu Medycznym 2.0 20.11.2025 16:00 Agnieszka Moskaluk
Projekt ustawy o zmianie ustawy o Funduszu Medycznym 1.0 12.11.2025 17:35 Agnieszka Moskaluk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"UD331","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{"regex":"UD{#UD_1}"},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty ustaw","value":"Projekty ustaw"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"D – pozostałe projekty","value":"D – pozostałe projekty"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja dodatkowa","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Proponowane zmiany w art. 5 ust. 1 oraz w art. 14 ust. 6-8 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 889) mają na celu usprawnienie procesu ustanawiania programów inwestycyjnych dla projektów strategicznych w konkursach organizowanych ze środków subfunduszu infrastruktury strategicznej (SIS). Celem proponowanej zmiany jest jak najszybsze wsparcie finansowe (dofinansowanie) określonych obszarów ochrony zdrowia, a co za tym idzie poprawa jakości i dostępności do świadczeń zdrowotnych. Zatwierdzanie programów inwestycyjnych dla projektów strategicznych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, zamiast ustanawiania przez Radę Ministrów w drodze uchwały, zdecydowanie usprawni proces uzgodnieniowy i pozwoli niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu przystąpić do oceny projektów programów inwestycyjnych i ich zatwierdzenia, a co za tym idzie podpisania umów z realizatorami. W ustawie znajdą się również przesłanki regulujące w jakich przypadkach minister właściwy do spraw zdrowia nie zatwierdzi programu inwestycyjnego dla projektu strategicznego.\nZmiana treści pkt 1 w art. 19 w ust. 3 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym jest skutkiem rezygnacji z dofinansowania w ramach SMPL zadań dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień. Świadczenia te będą finansowane w ramach SIS. Poprawa warunków bytowych dla pacjentów została dodana, jako obszar objęty programem inwestycyjnym, na podstawie rekomendacji Rady Funduszu Medycznego z XX posiedzenia Rady.\nZmiana w art. 28 w ust. 1 w pkt 1 i 2 ww. ustawy jest odpowiedzią na zgłaszane wątpliwości interpretacyjne i ma na celu zapewnienie odpowiedniego rozdysponowania dostępnych środków w oparciu o bieżące potrzeby, które odnoszą się do świadczeń opieki zdrowotnej na rzecz profilaktyki. Wskazana modyfikacja umożliwi otrzymanie dofinansowania z subfunduszu rozwoju profilaktyki na świadczenia opieki zdrowotnej, których celem jest zachowanie zdrowia, zapobieganie chorobom i urazom oraz wczesne wykrywanie chorób. Proponowana zmiana nie wpłynie na wysokość środków koniecznych do zabezpieczenia na ten cel w planie finansowym Funduszu Medycznego. W literaturze zdrowia publicznego nie ma zdefiniowanego pojęcia profilaktyka zdrowotna. Przez modyfikację brzmienia możliwe będzie dofinansowanie działań jednostek samorządu terytorialnego w kierunku profilaktyki zarówno I jak i II fazy, co możne znacząco zwiększyć efekty zdrowotne określonej populacji.\nZ uwagi na określoną przepisem art. 8 pkt 2 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym stałą minimalną roczną wpłatę z budżetu państwa na Fundusz Medyczny, jak też mniejsze niż pierwotnie zakładano koszty Funduszu Medycznego ponoszone do tej pory na realizację jego zadań, stan środków będących na rachunku Funduszu Medycznego według stanu na dzień 12 listopada 2025 r. wynosi blisko 7 mld zł i jest niewspółmiernie duży w stosunku do jego potrzeb. Wobec powyższego jest niezbędne wprowadzenie rozwiązań umożliwiających dostosowanie rocznych wpłat do bieżących potrzeb Funduszu Medycznego, tak aby środki pozostające na koncie Funduszu Medycznego były współmierne do planowanych na dany rok kosztów realizacji zadań.\nZwiększenie środków Funduszu Medycznego przeznaczonych na finansowanie tzw. nadwykonań świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych osobom do ukończenia 18. roku życia, w zakresie jakim kwoty zobowiązania Narodowego Funduszu Zdrowia wobec świadczeniodawców z tytułu udzielania tych świadczeń zostały dostosowane zgodnie z art 136ust. 2 pkt 1c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 1461). W 2024 r. Narodowy Fundusz Zdrowia dodatkowo sfinansował, ze składek ubezpieczonych, tzw. świadczenia ponadlimitowe udzielone osobom do ukończenia 18. roku życia w kwocie 2 397 574 952,94 zł, które nie zostały zrefundowane ze środków Funduszu Medycznego, w związku z przekroczeniem limitu określonego w art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym. W 2023 r. kwota świadczeń niesfinansowanych z Funduszu Medycznego wyniosła 1 504 096,4 tys. zł, natomiast w 2022 r.: 989 017,4 tys. zł.\nUchylenie w art. 28 ww. ustawy ust. 5 umożliwi dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego – Subfunduszu rozwoju profilaktyki. Budżety jednostek samorządu terytorialnego (JST) przewidziane na działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej są niewielkie lub nie są wyodrębniane, co często stanowi realną barierę w prowadzeniu programów profilaktycznych przez brak możliwości sfinansowania 20 % kosztów programu.\nW projektowanym art. 32c, w celu umożliwienia wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej (RP) procedur medycznych, realizowanych obecnie poza granicami kraju, których istotnym elementem kosztowym jest personel medyczny, proponuje się wprowadzenie finansowania zwiększonych kosztów realizacji świadczeń opieki zdrowotnej, związanych z udziałem osób wykonujących zawód medyczny poza granicami RP, ze względu na brak możliwości udzielenia tego świadczenia przez osoby udzielające świadczeń na obszarze RP, w zakresie, w jakim koszt tego świadczenia przekracza normalny koszt takiego świadczenia, pokrywany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Powyższe ma na celu zapewnienie finansowania kosztownych świadczeń opieki zdrowotnej wymagających zaawansowanych umiejętności lub doświadczenia osób udzielających świadczenia, w zakresie zwiększonych kosztów ich realizacji. Włączenie do finansowania ze środków subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego nowego zadania wiąże się z pozyskaniem personelu medycznego z zagranicy, jednakże realizacja nowego zadania nie będzie powodowała konieczności zwiększenia środków zabezpieczonych w planie finansowym Funduszu Medycznego, ponieważ koszty te będą finansowane z subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego, w ramach środków zabezpieczonych na zadanie wynikające z art. 32 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (leczenie zagraniczne).\n","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji","value":"1.\tProgramy inwestycyjne dla projektów strategicznych będą zatwierdzane przez ministra właściwego do spraw zdrowia, zamiast, jak dotychczasowo, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zmiana ma na celu usprawnienie procesu zmierzającego do wsparcia finansowego projektów strategicznych w konkursach organizowanych ze środków SIS. Przeprowadzenie procesu ustanowienia programów inwestycyjnych w dotychczasowej formule, tj. w drodze uchwał Rady Ministrów doprowadziłoby do paraliżu procesu legislacyjnego przy szacowanej znacznej liczbie podmiotów leczniczych, które mogłyby uzyskać dofinansowanie w ramach planowanych konkursów.\n2.\tZapewnienie odpowiedniego rozdysponowania dostępnych środków w oparciu o bieżące potrzeby, które odnoszą się do świadczeń opieki zdrowotnej na rzecz profilaktyki. Po zmianie możliwe będzie dofinansowanie działań jednostek samorządu terytorialnego w kierunku profilaktyki zarówno I jak i II fazy, co możne znacząco zwiększyć efekty zdrowotne określonej populacji.\n3.\tUmożliwienie dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego – Subfunduszu rozwoju profilaktyki. Dotychczas, konieczność sfinansowania 20% kosztów programu z budżetu JST często stanowi realną barierę w prowadzeniu programów profilaktycznych.\n4.\tUmożliwienie wykonywania w RP procedur medycznych, realizowanych obecnie poza granicami kraju, których istotnym elementem kosztowym jest personel medyczny. Wprowadzenie finansowania zwiększonych kosztów realizacji świadczeń opieki zdrowotnej, związanych z udziałem osób wykonujących zawód medyczny poza granicami RP, ze względu na brak możliwości udzielenia tego świadczenia przez osoby udzielające świadczeń na terytorium RP, w zakresie, w jakim koszt tego świadczenia przekracza normalny koszt takiego świadczenia, pokrywany przez Narodowy Fundusz Zdrowia.\n5.\tDostosowanie planowanych rocznych wpłat na Fundusz Medyczny dokonywanych przez Ministra Zdrowia, do realnych potrzeb niezbędnych w danym roku do realizacji zadań zaplanowanych zgodnie z ustawą z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym.\n6.\tZniesienie limitu określonego na 2025 r. i tym samym zwiększenie puli środków Funduszu Medycznego na finansowanie tzw. nadwykonań świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych osobom do ukończenia 18. roku życia, w zakresie jakim kwoty zobowiązania Narodowego Funduszu Zdrowia wobec świadczeniodawców z tytułu udzielania tych świadczeń zostały dostosowane zgodnie z art. 136 ust. 2 pkt 1c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.\n","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MZ","value":"MZ"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ współpracujący przy opracowaniu projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Katarzyna Kacperczyk Podsekretarz Stanu ","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MZ","value":"MZ"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"IV kwartał 2025 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 19 listopada 2025 r.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Zrealizowany","value":"Zrealizowany"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
UD331
Rodzaj dokumentu:
Projekty ustaw
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie:
Proponowane zmiany w art. 5 ust. 1 oraz w art. 14 ust. 6-8 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 889) mają na celu usprawnienie procesu ustanawiania programów inwestycyjnych dla projektów strategicznych w konkursach organizowanych ze środków subfunduszu infrastruktury strategicznej (SIS). Celem proponowanej zmiany jest jak najszybsze wsparcie finansowe (dofinansowanie) określonych obszarów ochrony zdrowia, a co za tym idzie poprawa jakości i dostępności do świadczeń zdrowotnych. Zatwierdzanie programów inwestycyjnych dla projektów strategicznych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, zamiast ustanawiania przez Radę Ministrów w drodze uchwały, zdecydowanie usprawni proces uzgodnieniowy i pozwoli niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu przystąpić do oceny projektów programów inwestycyjnych i ich zatwierdzenia, a co za tym idzie podpisania umów z realizatorami. W ustawie znajdą się również przesłanki regulujące w jakich przypadkach minister właściwy do spraw zdrowia nie zatwierdzi programu inwestycyjnego dla projektu strategicznego.
Zmiana treści pkt 1 w art. 19 w ust. 3 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym jest skutkiem rezygnacji z dofinansowania w ramach SMPL zadań dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień. Świadczenia te będą finansowane w ramach SIS. Poprawa warunków bytowych dla pacjentów została dodana, jako obszar objęty programem inwestycyjnym, na podstawie rekomendacji Rady Funduszu Medycznego z XX posiedzenia Rady.
Zmiana w art. 28 w ust. 1 w pkt 1 i 2 ww. ustawy jest odpowiedzią na zgłaszane wątpliwości interpretacyjne i ma na celu zapewnienie odpowiedniego rozdysponowania dostępnych środków w oparciu o bieżące potrzeby, które odnoszą się do świadczeń opieki zdrowotnej na rzecz profilaktyki. Wskazana modyfikacja umożliwi otrzymanie dofinansowania z subfunduszu rozwoju profilaktyki na świadczenia opieki zdrowotnej, których celem jest zachowanie zdrowia, zapobieganie chorobom i urazom oraz wczesne wykrywanie chorób. Proponowana zmiana nie wpłynie na wysokość środków koniecznych do zabezpieczenia na ten cel w planie finansowym Funduszu Medycznego. W literaturze zdrowia publicznego nie ma zdefiniowanego pojęcia profilaktyka zdrowotna. Przez modyfikację brzmienia możliwe będzie dofinansowanie działań jednostek samorządu terytorialnego w kierunku profilaktyki zarówno I jak i II fazy, co możne znacząco zwiększyć efekty zdrowotne określonej populacji.
Z uwagi na określoną przepisem art. 8 pkt 2 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym stałą minimalną roczną wpłatę z budżetu państwa na Fundusz Medyczny, jak też mniejsze niż pierwotnie zakładano koszty Funduszu Medycznego ponoszone do tej pory na realizację jego zadań, stan środków będących na rachunku Funduszu Medycznego według stanu na dzień 12 listopada 2025 r. wynosi blisko 7 mld zł i jest niewspółmiernie duży w stosunku do jego potrzeb. Wobec powyższego jest niezbędne wprowadzenie rozwiązań umożliwiających dostosowanie rocznych wpłat do bieżących potrzeb Funduszu Medycznego, tak aby środki pozostające na koncie Funduszu Medycznego były współmierne do planowanych na dany rok kosztów realizacji zadań.
Zwiększenie środków Funduszu Medycznego przeznaczonych na finansowanie tzw. nadwykonań świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych osobom do ukończenia 18. roku życia, w zakresie jakim kwoty zobowiązania Narodowego Funduszu Zdrowia wobec świadczeniodawców z tytułu udzielania tych świadczeń zostały dostosowane zgodnie z art 136ust. 2 pkt 1c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 1461). W 2024 r. Narodowy Fundusz Zdrowia dodatkowo sfinansował, ze składek ubezpieczonych, tzw. świadczenia ponadlimitowe udzielone osobom do ukończenia 18. roku życia w kwocie 2 397 574 952,94 zł, które nie zostały zrefundowane ze środków Funduszu Medycznego, w związku z przekroczeniem limitu określonego w art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym. W 2023 r. kwota świadczeń niesfinansowanych z Funduszu Medycznego wyniosła 1 504 096,4 tys. zł, natomiast w 2022 r.: 989 017,4 tys. zł.
Uchylenie w art. 28 ww. ustawy ust. 5 umożliwi dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego – Subfunduszu rozwoju profilaktyki. Budżety jednostek samorządu terytorialnego (JST) przewidziane na działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej są niewielkie lub nie są wyodrębniane, co często stanowi realną barierę w prowadzeniu programów profilaktycznych przez brak możliwości sfinansowania 20 % kosztów programu.
W projektowanym art. 32c, w celu umożliwienia wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej (RP) procedur medycznych, realizowanych obecnie poza granicami kraju, których istotnym elementem kosztowym jest personel medyczny, proponuje się wprowadzenie finansowania zwiększonych kosztów realizacji świadczeń opieki zdrowotnej, związanych z udziałem osób wykonujących zawód medyczny poza granicami RP, ze względu na brak możliwości udzielenia tego świadczenia przez osoby udzielające świadczeń na obszarze RP, w zakresie, w jakim koszt tego świadczenia przekracza normalny koszt takiego świadczenia, pokrywany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Powyższe ma na celu zapewnienie finansowania kosztownych świadczeń opieki zdrowotnej wymagających zaawansowanych umiejętności lub doświadczenia osób udzielających świadczenia, w zakresie zwiększonych kosztów ich realizacji. Włączenie do finansowania ze środków subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego nowego zadania wiąże się z pozyskaniem personelu medycznego z zagranicy, jednakże realizacja nowego zadania nie będzie powodowała konieczności zwiększenia środków zabezpieczonych w planie finansowym Funduszu Medycznego, ponieważ koszty te będą finansowane z subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego, w ramach środków zabezpieczonych na zadanie wynikające z art. 32 ustawy z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym (leczenie zagraniczne).
Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji:
1. Programy inwestycyjne dla projektów strategicznych będą zatwierdzane przez ministra właściwego do spraw zdrowia, zamiast, jak dotychczasowo, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zmiana ma na celu usprawnienie procesu zmierzającego do wsparcia finansowego projektów strategicznych w konkursach organizowanych ze środków SIS. Przeprowadzenie procesu ustanowienia programów inwestycyjnych w dotychczasowej formule, tj. w drodze uchwał Rady Ministrów doprowadziłoby do paraliżu procesu legislacyjnego przy szacowanej znacznej liczbie podmiotów leczniczych, które mogłyby uzyskać dofinansowanie w ramach planowanych konkursów.
2. Zapewnienie odpowiedniego rozdysponowania dostępnych środków w oparciu o bieżące potrzeby, które odnoszą się do świadczeń opieki zdrowotnej na rzecz profilaktyki. Po zmianie możliwe będzie dofinansowanie działań jednostek samorządu terytorialnego w kierunku profilaktyki zarówno I jak i II fazy, co możne znacząco zwiększyć efekty zdrowotne określonej populacji.
3. Umożliwienie dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego – Subfunduszu rozwoju profilaktyki. Dotychczas, konieczność sfinansowania 20% kosztów programu z budżetu JST często stanowi realną barierę w prowadzeniu programów profilaktycznych.
4. Umożliwienie wykonywania w RP procedur medycznych, realizowanych obecnie poza granicami kraju, których istotnym elementem kosztowym jest personel medyczny. Wprowadzenie finansowania zwiększonych kosztów realizacji świadczeń opieki zdrowotnej, związanych z udziałem osób wykonujących zawód medyczny poza granicami RP, ze względu na brak możliwości udzielenia tego świadczenia przez osoby udzielające świadczeń na terytorium RP, w zakresie, w jakim koszt tego świadczenia przekracza normalny koszt takiego świadczenia, pokrywany przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
5. Dostosowanie planowanych rocznych wpłat na Fundusz Medyczny dokonywanych przez Ministra Zdrowia, do realnych potrzeb niezbędnych w danym roku do realizacji zadań zaplanowanych zgodnie z ustawą z dnia 7 października 2020 r. o Funduszu Medycznym.
6. Zniesienie limitu określonego na 2025 r. i tym samym zwiększenie puli środków Funduszu Medycznego na finansowanie tzw. nadwykonań świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych osobom do ukończenia 18. roku życia, w zakresie jakim kwoty zobowiązania Narodowego Funduszu Zdrowia wobec świadczeniodawców z tytułu udzielania tych świadczeń zostały dostosowane zgodnie z art. 136 ust. 2 pkt 1c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MZ
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Katarzyna Kacperczyk Podsekretarz Stanu
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MZ
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
IV kwartał 2025 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 19 listopada 2025 r.
Status realizacji:
Zrealizowany