W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw POPRZEDNI TYTUŁ: Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"UD347","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty ustaw","value":"Projekty ustaw"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"D – pozostałe projekty","value":"D – pozostałe projekty"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie","value":"1. Wysokość obciążeń podatkowych.\n2. Brak odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne.\n3. Niezadawalająca korzyść z systemu obowiązującego od 1 stycznia 2022 r. na etapie poboru zaliczek.\n4. Wysokość wsparcia osób samotnie wychowujących dzieci w stosunku do oczekiwań społecznych.\n5. Wysokość podatku od tzw. małych umów cywilnoprawnych.\n6. Opodatkowanie zasiłku macierzyńskiego.\n7. Spadek wpływów z 1% podatku należnego dla organizacji pożytku publicznego (OPP) w skutek obniżki podatków.\n8. Przekazywanie kwot w wysokości 1% podatku należnego OPP na podstawie wniosku za poprzedni rok podatkowy w stosunku do określonej grupy podatników.\n9. Konieczność przesyłania JPK w podatkach dochodowych już od 2023 r.\n10. Nieproporcjonalna wysokość składki zdrowotnej osób współpracujących oraz wątpliwości interpretacyjne w zakresie nowych przepisów o składce zdrowotnej.","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań ujętych w projekcie","value":"Ad. 1. Wysokość obciążeń podatkowych.\nCel ten jest realizowany poprzez wprowadzenie zmian polegających na: \n1. obniżeniu z 17% do 12% stawki podatku w pierwszym przedziale skali podatkowej przy jednoczesnej rezygnacji z tzw. ulgi dla klasy średniej.\nKonsekwencją tej zmiany jest uchylenie art. 53a ustawy PIT, który normuje prolongatę poboru i przekazania przez niektórych płatników części zaliczki na podatek dochodowy (tzw. „rolowanie zaliczek”).\nAd. 2. Brak odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne.\nZgodnie z założeniami systemu obowiązującego od 1 stycznia 2022 r. prawo do odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne zostało zlikwidowane (w odniesieniu do dochodów uzyskanych od tego dnia). Brak tego odliczenia dla części podatników został zrównoważony podwyższeniem kwoty wolnej od podatku do 30 000 zł oraz progu dochodów w skali podatkowej do 120 000 zł, a także nowym odliczeniem od dochodu, tzw. ulgą dla klasy średniej. Przy czym z uwagi na odmienne zasady opodatkowania dotyczące poszczególnych źródeł przychodów oraz specyfikę niektórych grup zawodowych (np. nauczycieli, służb mundurowych, pracowników naukowych), nie w każdym przypadku brak odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne został zrównoważony w pełnym stopniu. Niniejszy projekt to zmienia. Oprócz zmian, o których mowa w pkt 1, projekt przewiduje rezygnację z tzw. ulgi dla klasy średniej i zastąpienie jej możliwością odliczenia od dochodu – na zasadach określonych w ustawie – składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób prowadzących działalność gospodarczą i rozliczających się podatkiem liniowym, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych lub kartą podatkową. Zmiany te powinny przynieść efekt w postaci zwiększenia liczby podatników, dla których rozwiązania systemu obowiązującego od 1 stycznia 2022 r. będą korzystne lub neutralne. \nAd. 3. Zwiększenie korzyści na etapie poboru zaliczek.\nProjekt przewiduje zmianę zasad, na jakich płatnicy uwzględniają kwotę zmniejszającą podatek w trakcie roku. Chodzi o kwotę zmniejszającą podatek, która występuje w skali podatkowej (obecnie 5 100 zł, po zmianie 3 600 zł), i która w praktyce generuje kwotę wolną od podatku (30 000 zł). Dzięki tej kwocie roczne dochody podatnika (na skali) nieprzekraczające kwoty 30 000 zł nie rodzą obowiązku zapłaty podatku (30 000 zł x 12% – 3 600zł = 0 zł). Aktualnie, wybrani płatnicy (np. organy rentowe, zakłady pracy), którzy obliczają i pobierają zaliczki na podatek od dokonywanych wypłat, mogą zmniejszać obliczoną zaliczkę o 1/12 kwoty zmniejszającej podatek, czyli o 425 zł (1/12 z 5 100 zł), po zmianie będzie to 300 zł (1/12 z 3 600 zł). Zmniejszenie to płatnicy stosują z mocy ustawy (np. organy rentowe) lub na wniosek podatnika (np. zakłady pracy). Przy czym, zmniejszenie to może stosować tylko jeden płatnik albo bezpośrednio podatnik, który sam oblicza zaliczki na podatek. Zasada ta obowiązuje niezależnie od wysokości przychodów uzyskiwanych od danego płatnika, liczby płatników, czy łączenia pracy zarobkowej z pobieraniem emerytury lub renty. \nProjekt zmienia tę zasadę w taki sposób, aby podatnik miał prawo upoważnić maksymalnie 3 płatników (w tym zleceniodawców) do stosowania odliczenia w wysokości 1/12 kwoty zmniejszającej podatek, wskazując jednocześnie kwotę do odliczenia, tj. odpowiadającą 1/12, 1/24 lub 1/36 kwoty zmniejszającej podatek. Zmiana ta spowoduje wzrost dochodów otrzymywanych „na rękę”.\nAd. 4. Wysokość wsparcia osób samotnie wychowujących dzieci w stosunku do oczekiwań społecznych.\nWychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, projekt przywraca preferencyjne opodatkowanie dochodów osób samotnych wychowujących dzieci polegające na tym, że osoba samotnie wychowująca dzieci, na wniosek, płaci podatek w podwójnej wysokości podatku obliczonego od połowy swoich rocznych dochodów. Zgodnie z projektem do dochodów tej osoby nie będą doliczane dochody małoletniego dziecka z tytułu renty. Efektywnie oznacza to również przywrócenie możliwości korzystania z podwójnej kwoty wolnej.\nDodatkowo projekt podwyższa kwotę rocznych dochodów, które może uzyskać pełnoletnie (do ukończenia 25. roku życia), uczące się dziecko, bez zagrożenia, że rodzic traci prawo do omawianej preferencji. W stosunku do roku 2021 kwota ta wzrasta z 3 089 zł do równowartość dwunastokrotności renty socjalnej według stanu na grudzień roku podatkowego (nieco ponad 16 tys. zł).\nKonsekwencją przywrócenia preferencyjnego opodatkowania dochodów osoby samotnie wychowującej dzieci jest rezygnacja z tzw. ulgi 1500, o której mowa w art. 27ea ustawy PIT. \nAd. 5. Wysokość podatku od tzw. małych umów cywilnoprawnych.\nObecnie, należności z tzw. małych umów (do 200 zł) są opodatkowane podatkiem w formie ryczałtu w wysokości 17%. W związku z obniżeniem niższej stawki podatku w skali podatkowej (z 17% do 12%), projekt dodatkowo przewiduje obniżenie zryczałtowanej stawki podatku, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy PIT. Po zmianie, od przychodów z działalności wykonywanej osobiście (art. 13 pkt 2 i 5–9 ustawy PIT), które nie przekraczają 200 zł, podatek będzie pobierany w wysokości 12%. \nAd. 6. Opodatkowanie zasiłku macierzyńskiego.\nProjekt przewiduje rozszerzenie tzw. zerowych ulg (PIT-0) o zasiłki macierzyńskie. Wdrożenie tej regulacji pozwoli, aby zasiłki macierzyńskie otrzymywane przez podatników (do których dziś adresowana jest ulga dla młodych, ulga dla pracujących seniorów, ulga dla rodzin 4+ oraz ulga na powrót), nie rodziły obowiązku zapłaty podatku, jeżeli wraz z pozostałymi przychodami objętymi w/w ulgami nie przekroczą w skali roku kwoty 85 528 zł. \nAd. 7. Spadek wpływów z 1% podatku należnego dla OPP.\nW celu zabezpieczenia wysokości środków przekazywanych OPP projekt wprowadza mechanizm, zgodnie z którym w sytuacji, gdy łączna kwota środków przekazanych w ramach 1% podatku należnego w danym roku będzie kwotowo niższa niż łączna kwota środków przekazana z tego tytułu w 2022 r., nastąpi wyrównanie na rzecz OPP. Dodatkowo wartość środków przekazanych w 2022 roku, przed porównaniem z wartością środków przekazanych w danym roku, od 2024 roku podlegać będzie corocznej indeksacji o wskaźnik średniookresowej dynamiki produktu krajowego brutto w cenach bieżących, ustalany jako średnia geometryczna za ostatnie osiem lat, liczonych do roku poprzedzającego o dwa lata rok budżetowy. Wprowadzenie indeksacji ma na celu zapewnienie wiarygodnego porównania. Kwota wyrównania dla poszczególnych OPP jest wyznaczana na podstawie proporcji w jakiej pozostaje kwota przekazana określonej OPP do łącznej kwoty przekazanej OPP w ramach 1% podatku należnego, wynikającego z rozliczenia za dany rok.\nAd. 8. Przekazywanie kwot w wysokości 1% podatku należnego OPP na podstawie wniosku za poprzedni rok podatkowy w stosunku do określonej grupy podatników.\nProjekt przewiduje umieszczenie na stałe w ustawie PIT rozwiązania dotyczącego sposobu postępowania w sytuacji, gdy podatnik, któremu organ rentowy przekazał roczne obliczenie podatku, z którego wynika podatek należny na podstawie art. 34 ust. 9 ustawy PIT, nie złożył wniosku w postaci wskazania przez niego, w oświadczeniu sporządzonym według określonego wzoru jednej OPP poprzez podanie jej numeru wpisu do KRS. Proponuje się, aby w takiej sytuacji przekazanie 1% podatku należnego następowało na rzecz OPP, wskazanej przez podatnika we wniosku zawartym w złożonym zeznaniu, złożonej korekcie tego zeznania albo w złożonym oświadczeniu, za ubiegły rok podatkowy.\nAd. 9. Konieczność przesyłania JPK w podatkach dochodowych.\nProjekt przewiduje przesunięcie terminu wejścia w życie tych obowiązków, tak by umożliwić podatnikom przygotowanie się do nowych obowiązków.\nAd. 10 Składki zdrowotne osób współpracujących oraz wątpliwości interpretacyjne w zakresie nowych przepisów o składce zdrowotnej\n1. Obniżenie ze 100% na 75% podstawy składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób współpracujących z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą,\n2. Doprecyzowanie przepisów budzących wątpliwości interpretacyjne.","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"MF","value":"MF"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Artur Soboń Sekretarz Stanu ","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"MF","value":"MF"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"II kwartał 2022 r. - ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 22 kwietnia 2022 r.","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20476989,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20476989,"dictionaryValues":[{"id":"Zrealizowany","value":"Zrealizowany"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
UD347
Rodzaj dokumentu:
Projekty ustaw
Typ dokumentu:
D – pozostałe projekty
Informacje o przyczynach i potrzebie wprowadzenia rozwiązań planowanych w projekcie:
1. Wysokość obciążeń podatkowych.
2. Brak odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne.
3. Niezadawalająca korzyść z systemu obowiązującego od 1 stycznia 2022 r. na etapie poboru zaliczek.
4. Wysokość wsparcia osób samotnie wychowujących dzieci w stosunku do oczekiwań społecznych.
5. Wysokość podatku od tzw. małych umów cywilnoprawnych.
6. Opodatkowanie zasiłku macierzyńskiego.
7. Spadek wpływów z 1% podatku należnego dla organizacji pożytku publicznego (OPP) w skutek obniżki podatków.
8. Przekazywanie kwot w wysokości 1% podatku należnego OPP na podstawie wniosku za poprzedni rok podatkowy w stosunku do określonej grupy podatników.
9. Konieczność przesyłania JPK w podatkach dochodowych już od 2023 r.
10. Nieproporcjonalna wysokość składki zdrowotnej osób współpracujących oraz wątpliwości interpretacyjne w zakresie nowych przepisów o składce zdrowotnej.
Istota rozwiązań ujętych w projekcie:
Ad. 1. Wysokość obciążeń podatkowych.
Cel ten jest realizowany poprzez wprowadzenie zmian polegających na:
1. obniżeniu z 17% do 12% stawki podatku w pierwszym przedziale skali podatkowej przy jednoczesnej rezygnacji z tzw. ulgi dla klasy średniej.
Konsekwencją tej zmiany jest uchylenie art. 53a ustawy PIT, który normuje prolongatę poboru i przekazania przez niektórych płatników części zaliczki na podatek dochodowy (tzw. „rolowanie zaliczek”).
Ad. 2. Brak odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Zgodnie z założeniami systemu obowiązującego od 1 stycznia 2022 r. prawo do odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne zostało zlikwidowane (w odniesieniu do dochodów uzyskanych od tego dnia). Brak tego odliczenia dla części podatników został zrównoważony podwyższeniem kwoty wolnej od podatku do 30 000 zł oraz progu dochodów w skali podatkowej do 120 000 zł, a także nowym odliczeniem od dochodu, tzw. ulgą dla klasy średniej. Przy czym z uwagi na odmienne zasady opodatkowania dotyczące poszczególnych źródeł przychodów oraz specyfikę niektórych grup zawodowych (np. nauczycieli, służb mundurowych, pracowników naukowych), nie w każdym przypadku brak odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne został zrównoważony w pełnym stopniu. Niniejszy projekt to zmienia. Oprócz zmian, o których mowa w pkt 1, projekt przewiduje rezygnację z tzw. ulgi dla klasy średniej i zastąpienie jej możliwością odliczenia od dochodu – na zasadach określonych w ustawie – składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób prowadzących działalność gospodarczą i rozliczających się podatkiem liniowym, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych lub kartą podatkową. Zmiany te powinny przynieść efekt w postaci zwiększenia liczby podatników, dla których rozwiązania systemu obowiązującego od 1 stycznia 2022 r. będą korzystne lub neutralne.
Ad. 3. Zwiększenie korzyści na etapie poboru zaliczek.
Projekt przewiduje zmianę zasad, na jakich płatnicy uwzględniają kwotę zmniejszającą podatek w trakcie roku. Chodzi o kwotę zmniejszającą podatek, która występuje w skali podatkowej (obecnie 5 100 zł, po zmianie 3 600 zł), i która w praktyce generuje kwotę wolną od podatku (30 000 zł). Dzięki tej kwocie roczne dochody podatnika (na skali) nieprzekraczające kwoty 30 000 zł nie rodzą obowiązku zapłaty podatku (30 000 zł x 12% – 3 600zł = 0 zł). Aktualnie, wybrani płatnicy (np. organy rentowe, zakłady pracy), którzy obliczają i pobierają zaliczki na podatek od dokonywanych wypłat, mogą zmniejszać obliczoną zaliczkę o 1/12 kwoty zmniejszającej podatek, czyli o 425 zł (1/12 z 5 100 zł), po zmianie będzie to 300 zł (1/12 z 3 600 zł). Zmniejszenie to płatnicy stosują z mocy ustawy (np. organy rentowe) lub na wniosek podatnika (np. zakłady pracy). Przy czym, zmniejszenie to może stosować tylko jeden płatnik albo bezpośrednio podatnik, który sam oblicza zaliczki na podatek. Zasada ta obowiązuje niezależnie od wysokości przychodów uzyskiwanych od danego płatnika, liczby płatników, czy łączenia pracy zarobkowej z pobieraniem emerytury lub renty.
Projekt zmienia tę zasadę w taki sposób, aby podatnik miał prawo upoważnić maksymalnie 3 płatników (w tym zleceniodawców) do stosowania odliczenia w wysokości 1/12 kwoty zmniejszającej podatek, wskazując jednocześnie kwotę do odliczenia, tj. odpowiadającą 1/12, 1/24 lub 1/36 kwoty zmniejszającej podatek. Zmiana ta spowoduje wzrost dochodów otrzymywanych „na rękę”.
Ad. 4. Wysokość wsparcia osób samotnie wychowujących dzieci w stosunku do oczekiwań społecznych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, projekt przywraca preferencyjne opodatkowanie dochodów osób samotnych wychowujących dzieci polegające na tym, że osoba samotnie wychowująca dzieci, na wniosek, płaci podatek w podwójnej wysokości podatku obliczonego od połowy swoich rocznych dochodów. Zgodnie z projektem do dochodów tej osoby nie będą doliczane dochody małoletniego dziecka z tytułu renty. Efektywnie oznacza to również przywrócenie możliwości korzystania z podwójnej kwoty wolnej.
Dodatkowo projekt podwyższa kwotę rocznych dochodów, które może uzyskać pełnoletnie (do ukończenia 25. roku życia), uczące się dziecko, bez zagrożenia, że rodzic traci prawo do omawianej preferencji. W stosunku do roku 2021 kwota ta wzrasta z 3 089 zł do równowartość dwunastokrotności renty socjalnej według stanu na grudzień roku podatkowego (nieco ponad 16 tys. zł).
Konsekwencją przywrócenia preferencyjnego opodatkowania dochodów osoby samotnie wychowującej dzieci jest rezygnacja z tzw. ulgi 1500, o której mowa w art. 27ea ustawy PIT.
Ad. 5. Wysokość podatku od tzw. małych umów cywilnoprawnych.
Obecnie, należności z tzw. małych umów (do 200 zł) są opodatkowane podatkiem w formie ryczałtu w wysokości 17%. W związku z obniżeniem niższej stawki podatku w skali podatkowej (z 17% do 12%), projekt dodatkowo przewiduje obniżenie zryczałtowanej stawki podatku, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy PIT. Po zmianie, od przychodów z działalności wykonywanej osobiście (art. 13 pkt 2 i 5–9 ustawy PIT), które nie przekraczają 200 zł, podatek będzie pobierany w wysokości 12%.
Ad. 6. Opodatkowanie zasiłku macierzyńskiego.
Projekt przewiduje rozszerzenie tzw. zerowych ulg (PIT-0) o zasiłki macierzyńskie. Wdrożenie tej regulacji pozwoli, aby zasiłki macierzyńskie otrzymywane przez podatników (do których dziś adresowana jest ulga dla młodych, ulga dla pracujących seniorów, ulga dla rodzin 4+ oraz ulga na powrót), nie rodziły obowiązku zapłaty podatku, jeżeli wraz z pozostałymi przychodami objętymi w/w ulgami nie przekroczą w skali roku kwoty 85 528 zł.
Ad. 7. Spadek wpływów z 1% podatku należnego dla OPP.
W celu zabezpieczenia wysokości środków przekazywanych OPP projekt wprowadza mechanizm, zgodnie z którym w sytuacji, gdy łączna kwota środków przekazanych w ramach 1% podatku należnego w danym roku będzie kwotowo niższa niż łączna kwota środków przekazana z tego tytułu w 2022 r., nastąpi wyrównanie na rzecz OPP. Dodatkowo wartość środków przekazanych w 2022 roku, przed porównaniem z wartością środków przekazanych w danym roku, od 2024 roku podlegać będzie corocznej indeksacji o wskaźnik średniookresowej dynamiki produktu krajowego brutto w cenach bieżących, ustalany jako średnia geometryczna za ostatnie osiem lat, liczonych do roku poprzedzającego o dwa lata rok budżetowy. Wprowadzenie indeksacji ma na celu zapewnienie wiarygodnego porównania. Kwota wyrównania dla poszczególnych OPP jest wyznaczana na podstawie proporcji w jakiej pozostaje kwota przekazana określonej OPP do łącznej kwoty przekazanej OPP w ramach 1% podatku należnego, wynikającego z rozliczenia za dany rok.
Ad. 8. Przekazywanie kwot w wysokości 1% podatku należnego OPP na podstawie wniosku za poprzedni rok podatkowy w stosunku do określonej grupy podatników.
Projekt przewiduje umieszczenie na stałe w ustawie PIT rozwiązania dotyczącego sposobu postępowania w sytuacji, gdy podatnik, któremu organ rentowy przekazał roczne obliczenie podatku, z którego wynika podatek należny na podstawie art. 34 ust. 9 ustawy PIT, nie złożył wniosku w postaci wskazania przez niego, w oświadczeniu sporządzonym według określonego wzoru jednej OPP poprzez podanie jej numeru wpisu do KRS. Proponuje się, aby w takiej sytuacji przekazanie 1% podatku należnego następowało na rzecz OPP, wskazanej przez podatnika we wniosku zawartym w złożonym zeznaniu, złożonej korekcie tego zeznania albo w złożonym oświadczeniu, za ubiegły rok podatkowy.
Ad. 9. Konieczność przesyłania JPK w podatkach dochodowych.
Projekt przewiduje przesunięcie terminu wejścia w życie tych obowiązków, tak by umożliwić podatnikom przygotowanie się do nowych obowiązków.
Ad. 10 Składki zdrowotne osób współpracujących oraz wątpliwości interpretacyjne w zakresie nowych przepisów o składce zdrowotnej
1. Obniżenie ze 100% na 75% podstawy składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób współpracujących z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą,
2. Doprecyzowanie przepisów budzących wątpliwości interpretacyjne.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MF
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Artur Soboń Sekretarz Stanu
Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MF
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
II kwartał 2022 r. - ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 22 kwietnia 2022 r.
Informacja o rezygnacji z prac nad projektem:
Status realizacji:
Zrealizowany