W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uchwała w sprawie powołania Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii

17.05.2022

Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie powołania Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii, przedłożoną przez ministra rozwoju i technologii.

Rząd powołał Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii. Wystawa EXPO odbędzie się pod hasłem „Projektowanie przyszłego społeczeństwa dla naszego życia”. Udział naszego kraju w wystawie będzie okazją do promocji Polski na arenie międzynarodowej oraz zwiększenia udziału w atrakcyjnym rynku azjatyckim.

Najważniejsze założenia EXPO 2025

  • Organizatorzy przewidują udział 175 uczestników, w tym 150 krajów i 25 organizacji międzynarodowych.
  • Oczekuje się, że odbędzie się ok. 28 mln wizyt na terenie wystawy, w tym 3,5 mln złożonych przez gości zagranicznych.
  • EXPO ma stanowić platformę do osiągnięcia 17 celów zrównoważonego rozwoju, które określone są w Agendzie ONZ 2030. Działania będą koncentrować się na 3 obszarach: Saving Lives (ochrona życia), Empowering Lives (wzmacnianie życia) oraz Connecting Lives (łączenie życia).
  • Przestrzeń EXPO 2025 ma uwzględniać ideę Społeczeństwa 5.0. Celem jest stworzenie społeczeństwa, w którym globalne wyzwania są rozwiązywane przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii, w tym Internetu rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI), robotyki i dużych zbiorów danych.
  • Wystawa zostanie zorganizowana na terenie o pow. 155 ha, zlokalizowanym na sztucznej wyspie Yumeshima w Osaka Bay Area.

Cele Polski na EXPO 2025

  • Zapewnienie szerokiej promocji Polski na arenie międzynarodowej, w tym promocji wizerunkowej, gospodarczej, turystycznej i kulturalnej.  
  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku Polski, jako kraju zaawansowanego technologicznie, dbającego o środowisko i atrakcyjnego turystycznie. Zakłada się, że polski pawilon odwiedzi ok. 10% osób odwiedzających EXPO 2025. 
  • Zwiększenie kontaktów z Japonią, która jest ważnym partnerem gospodarczym w regionie i jednym z kluczowych inwestorów bezpośrednich w Polsce. Chodzi także o zniwelowanie  negatywnego bilansu wymiany handlowej poprzez wzrost eksportu polskich towarów do Japonii oraz wzrost napływu japońskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski.
  • Wzrost napływu turystów japońskich do Polski.

 

 

{"register":{"columns":[]}}