W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta przedstawia raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami prawa. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Rzecznika Praw Pacjenta.

Data publikacji: 26.09.2025
Data aktualizacji: 26.09.2025

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie sporządzono dnia:  26.09.2025

 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Siedziba Biura Rzecznika Praw Pacjenta przy ul. Płockiej 11/13 jest w pełni przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Wejście do budynku znajduje się na poziomie „zero”, bez schodów, z utwardzonym dojściem. Wewnątrz budynku nie występują progi, a wszystkie drzwi mają szerokość 90 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.

W obiekcie znajduje się winda o szerokości wejścia wynoszącej 90 cm. Na parterze dostępna jest toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.

Dla osób z niepełnosprawnością słuchu dostępna jest stacjonarna pętla indukcyjna w pokoju obsługi interesantów oraz przenośna pętla indukcyjna.

Siedziba Biura jest dogodnie skomunikowana środkami transportu publicznego w pobliżu znajduje się stacja II linii metra Płocka.

Adres Biura Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa

 

OZNAKOWANIE BUDYNKU

Z przodu budynku znajduje się nazwa Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Główne wejście do Biura znajduje się z boku – po prawej stronie budynku. Obok drzwi, po lewej stronie, wisi tablica z godłem Rzeczypospolitej Polskiej oraz tablica z nazwą urzędu.

Drzwi wejściowe są szerokie i pozwalają na wjazd osoby poruszającej się na wózku. Po lewej stronie drzwi znajduje się dzwonek. Drzwi nie otwierają się automatycznie, ale tuż za nimi – po lewej stronie – znajduje się recepcja. Zawsze jest tam osoba, która pomoże w wejściu do budynku.

Zaraz przy wejściu, po lewej stronie holu, znajduje się pokój obsługi interesantów – również tych z niepełnosprawnością ruchową. Obok znajduje się punkt ochrony oraz kancelaria Biura. Na tym samym piętrze dostępna jest toaleta dostosowana dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Budynek Biura jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nie ma w nim progów ani innych barier, które utrudniałyby poruszanie się.

Dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się przy ulicy Płockiej – naprzeciwko budynku Biura.


INFORMACJA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

• Każda osoba odwiedzająca Biuro Rzecznika Praw Pacjenta może przyjść do nas z wybraną osobą towarzyszącą.

 

Osoby z problemami słuchu
Zapewniamy pomoc tłumacza języka migowego on-line. Połączenie jest możliwe poprzez kliknięcie w banner zamieszczony na stronie internetowej Biura (tutaj: https://www.gov.pl/web/rpp/kontakt-dla-osob-z-trudnosciami-w-komunikowaniu-sie) lub poprzez aplikację mobilną Migam. Po kliknięciu użytkownik połączy się z tłumaczem języka migowego, który w tym samym czasie wykona połączenie na Telefoniczną Informację Pacjenta. Wystarczy, że osoba dzwoniąca posiada urządzenie mobilne z kamerą, dzięki której połączy się z Biurem. Wtedy pracownicy Biura na bieżąco odniosą się do sprawy, z którą dzwoni. 

Pętla indukcyjna

W Biurze Rzecznika Praw Pacjenta dostępna jest pętla indukcyjna, która wspiera osoby niesłyszące i niedosłyszące.

Stała pętla znajduje się w pokoju przyjęć interesantów. Dostępna jest również pętla przenośna, którą można użyć w innym pomieszczeniu – na prośbę osoby potrzebującej.

W razie potrzeby pracownicy Biura wskażą odpowiednie miejsce i pomogą w skorzystaniu z urządzenia. W budynku znajdują się też piktogramy, które informują o dostępności pętli indukcyjnej.

 

Osoby z niepełnosprawnością wzroku

Do Biura Rzecznika Praw Pacjenta można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Zaraz po wejściu do budynku, po lewej stronie, znajduje się plan Tyflograficzny – czyli wypukła mapa budynku, która pomaga osobom niewidomym i słabowidzącym zorientować się w układzie pomieszczeń.

 

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

Bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 czynny całą dobę 7 dni w tygodniu.

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta czynne jest od poniedziałku w godzinach 8:00 – 18:00 a od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 – 16:00. W tych godzinach przyjmujemy skargi i wnioski. Pisma trafiają bezpośrednio do kancelarii Biura.

Przyjęcia interesantów w Biurze odbywają się od poniedziałku w godzinach 8:00 – 18:00, a od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 – 16:00. Z takiej formy kontaktu może skorzystać każda osoba, która zgłasza się do siedziby Biura osobiście po poradę, informację na temat praw pacjenta czy też w celu przejrzenia akt w swojej sprawie. Osoby zainteresowane na taką wizytę powinny zapisać się meilowo na adres rezerwacja@rpp.gov.pl lub telefonicznie (22 532 82 43), Zostanie wtedy wyznaczony dzień i godzina spotkania. Osoby niezapisane również zostaną przyjęte. Jednak może zdarzyć się sytuacja, że będą musiały chwilę poczekać, ponieważ w pierwszej kolejności zostaną obsłużone osoby zapisane.
 

Pozostałe formy kontaktu

Wszelkie zapytania dotyczące praw pacjenta można przesłać do Biura:

 

Numer telefonu do Biura: 800 190 590
Faks (22) 506 50 64

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta iodo@rpp.gov.pl

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Klaudia Kułak k.kulak@rpp.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 532 83 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

 PROCEDURA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Może zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Materiały

Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_(2025)
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_(2025).pdf 0.14MB
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_(2021)
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_(2021).pdf 0.10MB
{"register":{"columns":[]}}