W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skandaliczne zachowanie lekarza w słupskim szpitalu, RPP stwierdził naruszenie praw pacjenta

Rzecznik Praw Pacjenta po zapoznaniu się z artykułem "Lekarz w słupskim szpitalu: wypier... za szklane drzwi z tym małym skur... z mutacją. Matka dziecka wstrząśnięta" z uwagi na skandaliczne zachowanie lekarza szpitala, podjął z urzędu, postępowanie wyjaśniające, w kierunku sprawdzenia, czy doszło do naruszenia praw pacjenta.

 

Postępowanie wyjaśniające wobec Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku

Po przeanalizowaniu sprawy, Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził, że bezdyskusyjnie prawo pacjenta zostało naruszone, w dniu 19 kwietnia 2021 r. wydał stwierdzenie naruszenia prawa pacjenta do godności małoletniego Kevina przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku.

W dniu 14 marca 2021 r. lekarz szpitala na zapytanie czy matka z chorym dzieckiem może wejść do poczekalni powiedział: „wypierd… za szklane drzwi z tym małym skur...nem z mutacją… Ty myślisz, że szczepionka mnie uchroni? Takie małe skur…syny są najgorsze”.

Należy pamiętać, że pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu świadczeń zdrowotnych. Tymczasem lekarz godność pacjenta naruszył. Wyjątkowo niestosowne, wulgarne słowa nigdy nie powinny zostać wypowiedziane w stosunku do żadnego pacjenta. Niezwykle bulwersującym jest fakt, że wypowiedziane zostały w stosunku do wyjątkowego pacjenta, jakim jest dziecko.

Dodatkowe informacje

Na obecnym etapie sprawy Rzecznik Praw Pacjenta wniósł o:

1. Pisemne przeproszenie matki dziecka, zaś kopię przeprosin szpital ma przesłać do wiadomości Rzecznika.

2. Przeprowadzenie szkolenia podległego personelu z zakresu praw pacjenta do godności. Poproszono, aby listę osób obecnych na szkoleniu przesłać do wiadomości Rzecznika.

 

Szpital ma 30 dni na poinformowanie Rzecznika Praw Pacjenta o podjętych działaniach lub zajętym stanowisku w tej sprawie. W przypadku, gdy Rzecznik nie będzie podzielał stanowiska   szpitala, zwróci się z wnioskiem do właściwego organu nadrzędnego o zastosowanie środków przewidzianych w przepisach prawa

{"register":{"columns":[]}}