W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Procedura uzyskania paszportu

Chcąc ubiegać się o paszport należy postępować zgodnie z procedurą.

  1. Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego składa się osobiście w oddziale ds. paszportów w formie dokumentu wypełnionego i  utrwalonego przez organ paszportowy w postaci elektronicznej na podstawie danych podanych przez wnioskodawcę i danych zawartych w Rejestrze Dokumentów Paszportowych lub w rejestrze PESEL, podpisanego przez wnioskodawcę za pomocą urządzenia umożliwiającego elektroniczne złożenie podpisu.  
  2. Następnie należy przygotować komplet niezbędnych dokumentów, o których mowa w niniejszej zakładce.
  3. Należy uiścić opłatę paszportową. 

    Opłat można dokonać:
    • bezpośrednio na stanowiskach przyjmowania wniosków o wydanie paszportu - kartą płatniczą (we wszystkich punktach paszportowych),
    • w punkcie kasowym Poczty Polskiej przy ul. Lubomelskiej 1-3 (dotyczy Oddziału ds. paszportów w Lublinie)
      w godzinach:

      poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek                 8.00 – 15.00

                                                                   

      Opłaty za paszport można dokonać:
  • przelewem bankowym na numer konta (dla wszystkich punktów paszportowych):

    Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, Biuro Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu 
    67 1010 1339 0055 0022 3100 0000
    Tytuł przelewu: opłata paszportowa dla (imię i nazwisko osoby ubiegającej się o paszport)

Przy składaniu wniosku wymagane jest potwierdzenie takiego przelewu.


W pozostałych punktach paszportowych opłaty można dokonać w budynku starostwa lub na stanowiskach przyjmowania wniosków o wydanie paszportów - kartą płatniczą.

Informujemy, że po złożeniu wniosku o wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego wniesiona opłata za paszport lub paszport tymczasowy nie podlega zwrotowi zgodnie z art. 24 ustawy o dokumentach paszportowych z 27 stycznia 2022 r. 

  1. Wnioski o wydanie dokumentu paszportowego wraz z kompletem dokumentów można składać w oddziale ds. paszportów:
    • po wcześniejszym umówieniu wizyty w kalendarzu (kliknij tutaj, aby umówić wizytę). W przypadku składania wniosku o wydanie paszportu dla rodziny prosimy o korzystanie z opcji: „Przyjmowanie wniosków – stanowisko wieloosobowe”.
      Warunek ten dotyczy tylko Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego. W innych punktach paszportowych ten krok nie jest wymagany;
    • bezpośrednio w oddziale po pobraniu biletu z biletomatu znajdującego się przy wejściu do oddziału. Numerki wydawane są w poniedziałek, wtorek, środa, piątek od godz. 7.30, a w czwartki od 9.30 (pula numerków ograniczona);
    • w przypadkach wyjątkowych (udokumentowanych) prosimy o kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty pod numerem: 81 747 64 47 lub adresem e-mail: lub-pass@lublin.uw.gov.pl.

      Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego składa się osobiście, z wyjątkiem następujących przypadków: 
      • wniosek o wydanie dokumentu paszportowego osobie małoletniej składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie prawni, albo jeden z rodziców lub opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub ustanowionego opiekuna prawnego – zgoda musi być poświadczona za zgodność podpisu przez organ paszportowy (konsul lub pracownik wydziału/oddziału paszportowego w Polsce) lub notariusza, art. 43 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych;
      • wniosek o wydanie dokumentu paszportowego osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską (osoby niepełnoletnie) składają rodzice, a niepozostającej pod władzą rodzicielską składa opiekun prawny ustanowiony przez sąd (w przypadku opiekuna prawnego musi być zgoda sądu rodzinnego na wydanie paszportu).

        Osoba niepełnoletnia, która ukończyła 5 lat oraz osoba ubezwłasnowolniona całkowicie musi być obecna przy składaniu dla niej wniosku o wydanie dokumentu paszportowego w organie paszportowym.

        Od dnia 31 marca 2023 r. weszły w życie nowe usługi dla obywateli. Od tego dnia można składać wniosek o wydanie paszportu dla dzieci do 12 roku życia oraz składać zgody o wydanie paszportu. 
        Z tego trybu złożenia wniosku mogą skorzystać rodzice ( opiekun prawny, kurator), którzy posiadają profil zaufany, e – dowód lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Wniosek w drodze elektronicznej zostanie skutecznie złożony tylko wówczas, gdy wnioskodawca otrzyma potwierdzenie złożenia wniosku na swoją skrzynkę ePUAP i e- mail podany we wniosku.
        Złóż wniosek o wydanie paszportu elektronicznie dla dziecka do 12 roku życia: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-paszport-dla-dziecka
        Złóż zgodę na wydanie paszportu dla dziecka do 18 roku życia: https://www.gov.pl/web/gov/wyraz-zgode-na-wydanie-paszportu
  2. Stan realizacji wniosku o wydanie paszportu można sprawdzić klikając tutaj. Należy wprowadzić numer sprawy znajdujący się pod kodem kreskowym na potwierdzeniu złożenia wniosku. W zależności od statusu, zostanie wyświetlony konkretny komunikat.
  3. Paszport należy odebrać po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty przez Internet pod tym adresem lub bez umawiania wizyty, po pobraniu biletu z biletomatu znajdującego się w oddziale ds. paszportów. Dokument paszportowy odbiera się osobiście. Wyjątkiem są osoby niepełnoletnie oraz osoby ubezwłasnowolnione całkowicie. Paszport odbiera jeden z rodziców lub opiekunów prawnych (przy odbiorze paszportu trzeba  mieć ze sobą dowód osobisty i poprzednio posiadany ważny paszport). W przypadku składania wniosku przez internet dla dziecka, które ukończyło 5 rok życia obcność dziecka przy odbiorze paszportu jest obowiązkowa.
{"register":{"columns":[]}}