Pociągi wróciły na trasę z Lublina do Kraśnika

Modernizacja i elektryfikacja linii Lublin - Stalowa Wola Rozwadów

13 września 2018 r. pociągi wróciły na odcinek linii kolejowej z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z wygodnych peronów m.in. w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Pułankowicach i Kraśniku. Prace przeniosły się teraz na odcinek Kraśnik - Zaklików. Efektem inwestycji wartej 367 mln zł będą krótsze przejazdy i większe bezpieczeństwo.

Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce. Przebudowa pozytywnie wpłynie na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk, i na usprawnienie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu.

- Elektryfikacja głównej linii łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie zwiększy konkurencyjność ekonomiczną regionów i wpłynie na lepsze warunki życia mieszkańców. Realizacja projektu w ramach Krajowego Programu Kolejowego poprawi sieć kolejową w Polsce Wschodniej, zapewni lepsze połączenia miedzy miastami wojewódzkimi – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Dodatkowo PKP PLK zamierzają zbudować łącznicę między liniami nr 7 Lublin – Warszawa i nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Takie rozwiązanie usprawni komunikację kolejową w aglomeracji lubelskiej.

- Na 36 km odcinku z Lublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy, postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Efekty robót widać także na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK SA.

Na odcinku Kraśnik – Zaklików wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczania tłucznia specjalistyczną maszyną. Roboty obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej. Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą.

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Większy poziom bezpieczeństwa na trasie zapewni przebudowa 70 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana 56 rozjazdów oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowity koszt projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł. Więcej informacji na temat projektu na stronie PKP PLK.

Od rana kursują pociągi na trasie z Lublina do Kraśnika
Zobacz więcej

Navigation Menu

Metrics