W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

2022 r.

2022Hasłem ETM 2022 były: „Lepsze połączenia”, a sloganem promującym kampanię: ”Przesiadaj się i jedź”. Zgodnie z hasłem, kampania miała cztery filary:

  • Miejsca
  • Przesyłki
  • Polityka i Planowanie
  • Ludzie

Lepsze połączenia obejmują każdy aspekt zrównoważonego transportu w środowisku miejskim, co można podsumować pięcioma słowami: ludzie, miejsca, przesyłki, polityka i planowanie. Co więcej, transport publiczny stanowi kluczowy element decydujący o budowaniu relacji, bezpiecznych podróżach i ochronie środowiska, podobnie jak aktywne sposoby podróżowania, mobilność współdzielona oraz inne powiązane, dostępne na żądanie i zrównoważone opcje transportu. Jednym z najważniejszych kierunków na przyszłość nadal będzie łączenie „tradycyjnych” sposobów podróżowania z nowymi rozwiązaniami cyfrowymi. Każdemu z czterech tematów poświęcono w wytycznych tematycznych osobny rozdział.

2022

Przez ponad 20 lat trzonem ETM i siłą napędową kampanii byli ludzie. Pomiędzy 16 a 22 września na stronę internetową kampanii mobilityweek.eu trafia co roku kilka tysięcy przykładów wydarzeń, projektów i najlepszych praktyk, a rocznie zgłaszanych jest około 600 działań na rzecz mobilności (mobilityaction), co świadczy o sukcesie Europejskiego Tygodnia Mobilności w budowaniu relacji między ludźmi.

2022

Miejsca, w tym przestrzeń miejska i tereny zielone, muszą być przyjemne i funkcjonalne. Tylko wtedy mieszkańcy będą się tam spotykać i nawiązywać relacje. Więcej zieleni w miastach Europy było głównym postulatem 82% uczestników zeszłorocznej kampanii na rzecz czystych miast – Clean Cities Campaign.

2022

Przesyłki mają podwójne znaczenie. Mogą oznaczać fizyczne paczki i coraz większe wyzwania logistyczne związane z ich dostarczaniem w ekologiczny sposób, a także cyfrowe pakiety informacji. Te drugie mają duże znaczenie dla sprawnego funkcjonowania mobilności miejskiej i wymagają „lepszych połączeń” między dostawcami danych a użytkownikami.

Polityka i planowanie są niezbędne w każdym mieście i każdej miejscowości. Bez nich nie sposób reagować na wspólne wyzwania w dziedzinie mobilności miejskiej w sposób kompleksowy i sprzyjający budowaniu odporności. Europejski Tydzień Mobilności stanowi dla urbanistów doskonałą okazję, by czerpać inspirację z koncepcji planowania mobilności ukierunkowanej na mieszkańców. Kluczowym elementem koncepcji Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP), opracowanej przez Komisję Europejską, jest zaangażowanie obywateli, natomiast konsultacje publiczne przeprowadzane podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności mogą prowadzić do tworzenia nowatorskich rozwiązań w dziedzinie transportu, przyjaznych dla mieszkańców i środowiska w okolicy.

W Polsce Europejski Tydzień Mobilności w nowej odsłonie cieszył się dużą   popularnością. Udział zarejestrowały aż 242 podmioty samorządowe, które podjęły się organizacji kampanii na obszarze gmin miejskich, wiejskich, a także na szczeblu powiatowym.

2022

{"register":{"columns":[]}}