W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

A2 wydłuży się o 32 km

01.04.2021

1 kwietnia 2021 r. zostały zwarte umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch z czterech odcinków autostrady A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. Rozpoczyna się realizacja odcinków Malinowiec - Łukowisko o długości prawie 18 km oraz Swory - Biała Podlaska o długości 14 km. Kierowcy pojadą nową trasą pod koniec 2024 r.

Etapy realizacji autostrady A2 Siedlce - Biała Podlaska
- Budowa autostrady A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej nie była przewidziana w Programie Budowy Dróg Krajowych aż do jego nowelizacji w 2017 r. Wówczas zapewniliśmy finansowanie dla tej realizacji. Ma ona ogromne znaczenie dla polskiej gospodarki.  Dzięki autostradzie poprawi się ponadto dostępność komunikacyjna Polski Wschodniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

A2 Malinowiec - Łukowisko

Wykonawcą tej inwestycji jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Umowa o wartości ok. 530 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 33 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane zostało na grudzień 2021 r. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2024 r.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 18 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonową lub bitumiczną, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.

A2 Swory - węzeł Biała Podlaska (Cicibór)

Wykonawcą tego zadania jest POLAQUA. Umowa o wartości prawie 470 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 33 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o decyzję ZRID przewidziane zostało na grudzień 2021 r. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na koniec 2024 r.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni, betonową lub bitumiczną, określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.

A2 od węzła Lubelska do granicy państwa

W sierpniu 2020 r. do ruchu oddano ponad 15 km odcinek autostrady A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego.
Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na realizację dwóch kolejnych odcinków tej autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r.
Pod koniec stycznia 2021 roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia prac to lato 2024 r.
Na kolejne fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się dwa postępowania przetargowe.
Dla 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią trwa wybór wykonawcy, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na budowę tego odcinka autostrady.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}