W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bliżej budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina

19.03.2020

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneksy do programów inwestycji dla prac przygotowawczych do budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 oraz rozbudowy drogi S3/A6 na odcinku w. Kijewo – w. Rzęśnica.

Bliżej budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina - mapa

Aneks do programu inwestycji dotyczącego rozbudowy drogi S3/A6 wynikał przede wszystkim z ponownego oszacowania kosztów realizacji tej inwestycji na potrzeby rozpoczęcia procedur przetargowych, mających na celu wyłonienie nowego wykonawcy robót. Przetarg na dokończenie tego zadania  został ogłoszony w związku z odstąpieniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od umowy z firmą Energopol-Szczecin S.A., który był dotychczasowym wykonawcą inwestycji.

Rozbudowa drogi S3/A6 została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: obejmujący budowę węzła Kijewo i odcinka Kijewo-Dąbie - Rzęśnica o łącznej długości 5,2 km. Inwestycja polega na przebudowie istniejącej drogi, podwyższeniu jej parametrów technicznych i eksploatacyjnych oraz dostosowaniu do klasy technicznej A.

Po zakończeniu robót budowlanych i oddaniu drogi do eksploatacji skróci się czas podróży, zwiększy komfort jazdy, poprawi bezpieczeństwo ruchu, a także powstanie wysokoprzepustowy odcinek infrastruktury drogowej wykorzystywany do dalekobieżnego ruchu tranzytowego.  

Zmiany w programie inwestycji dla zachodniego drogowego obejścia Szczecina obejmowały szereg uwarunkowań w zakresie optymalnych rozwiązań technicznych tunelu pod Odrą, co jest uwarunkowane zapewnieniem bezpieczeństwa użytkowania terenu wokół Zakładów Chemicznych „Police” i ciągłości pracy podczas realizacji inwestycji.

Obejście o łącznej długości ok. 52 km będzie stanowić przedłużenie drogi ekspresowej S6 od węzła Goleniów w kierunku zachodnim do Kołbaskowa przy autostradzie A6. Swoim zakresem obejmuje m.in. budowę  dwujezdniowej drogi o parametrach drogi ekspresowej, budowę tunelu o długości ok. 5 km oraz budowę siedmiu węzłów drogowych.

Zachodnia obwodnica Szczecina odciąży istniejący układ drogowy od ruchu tranzytowego, stworzy nową przeprawę (tunel) przez Odrę, a także zwiększy bezpieczeństwo ruchu na istniejącej sieci drogowej.

Zachodnia obwodnica Szczecina jest przewidywana do realizacji w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego, zgodnie z decyzją Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów.

{"register":{"columns":[]}}