W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Coraz bliżej południowej obwodnicy Ostrołęki

15.09.2025

Postępują prace mające na celu budowę południowej obwodnicy Ostrołęki wraz z budową mostu przez Narew. W uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod inwestycję wziął udział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Samorządowa inwestycja powstaje dzięki wsparciu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego
— Obwodnica Ostrołęki i nowy most na Narwi to niezwykle ważna, długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja. Obecnie ruch tranzytowy przebiega przez centrum miasta po wąskich, miejskich ulicach, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu i komfort życia. Po wybudowaniu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się na nowy odcinek drogi oraz nową przeprawę mostową — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.


Południowa obwodnica Ostrołęki stanowić będzie przedłużenie drogi wojewódzkiej nr 544 od ronda im. majora Zygmunta Szendzielarza „Łupaszki” do ronda im. Jana Radomskiego i ulicy Goworowskiej.

Przeprawa mostowa o długości ok. 600 m zlokalizowana będzie w obrębie doliny Narwi, na tarasie zalewowym. Planowana inwestycja znajduje się na terenie Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 Dolina Dolnej Narwi PLB140014.

Główne korzyści płynące z budowy obwodnicy to połączenie lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części miasta, odciążenie ronda im. Siemowita, połączenie trzech dróg wojewódzkich nr 627, 544 i 626, rozdzielenie ruchu lokalnego i regionalnego od tranzytowego, obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń oraz hałasu, rozwój gospodarczy, połączenie sześciu powiatów oraz przede wszystkim usunięcie korków w Ostrołęce.

Obwodnica Ostrołęki będzie miała około 4,5 km długości i powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544. Całkowita wartość zadania to 200 mln zł, czego 60 mln zł będzie pochodzić z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, 75 mln zł z dotacji samorządu województwa mazowieckiego i 65 mln zł ze środków budżetu Miasta Ostrołęki.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}