W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dodatkowe tory usprawnią podróże w aglomeracji warszawskiej oraz na trasie do Białegostoku

21.11.2019

21 listopada 2019 r. PKP PLK SA podpisały umowę z wykonawcą opracowania dokumentacji przedprojektowej, która umożliwi dobudowę torów na linii Warszawa – Czyżew.

Infrastruktura kolejowa

Dwa dodatkowe tory od stacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza zwiększą możliwości kolei w aglomeracji i ułatwią podróże w kierunku Białegostoku. PKP PLK SA zleciły opracowanie dokumentacji do połowy 2021 r. Wartość zadania to ponad 3 mln zł. Efektem prac będą krótsze podróże, większe bezpieczeństwo i sprawniejszy przewóz towarów.

- Zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w istotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i podróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. W aglomeracji warszawskiej powstaje wygodna i szybka kolej. Trzeba także planować jej dalszy rozwój, aby gwarantowała sprawne dojazdy przez wiele lat - podkreślił Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

 

- Zgodnie z dokumentem „Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym  Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej” przyjętym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w 2019 r. planujemy, że każda linia do stolicy będzie czterotorowa. Osobne tory dla pociągów aglomeracyjnych i dla pociągów dalekobieżnych usprawnią dojazdy i zwiększa atrakcyjność kolei w warszawskim węźle kolejowym – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA. 

 

Studium wykonalności dla zadania Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia – Czyżew” odpowie na pytania, jaki będzie najlepszy wariant dla poprowadzenia dwóch nowych torów od stacji Warszawa Wschodnia do Tłuszcza. Kolejnym elementami opracowania będzie analiza dostosowania stacji i przystanków Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód i Tłuszcz do zwiększonej liczby podróżnych. W studium zawarte będą także analizy dotyczące budowy nowych przystanków: Warszawa Targówek 2 (na linii Warszawa Wileńska – Zielonka), Warszawa Targówek Fabryczny, Warszawa/Ząbki Łodygowa.

Projekt nowych torów dla pociągów dalekobieżnych zakłada budowę około 55 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną. W miejscu około 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych przewidziano budowę nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Dzięki nowemu systemowi i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym najszybsze pociągi pojadą miedzy Warszawą a Czyżewem z prędkością 200 km/h.

Cztery tory od Warszawy do Tłuszcza to także większe bezpieczeństwo w podróży oraz skrócenie czasu przejazdu na trasie Warszawa – Białystok, która jest częścią międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica.

 

{"register":{"columns":[]}}