W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dwa kolejne odcinki szlaku Via Carpatia w realizacji

15.09.2022

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem o łącznej długości ok. 34 km. Dzięki temu w realizacji jest już cała droga ekspresowa S19 między Lublinem a granicą województw lubelskiego i mazowieckiego o długości ok. 100 km. Oznacza to także, że podpisania umów doczekały się wszystkie odcinki między Białymstokiem a Lublinem w województwach podlaskim i lubelskim.

Dwa kolejne odcinki szlaku Via Carpatia w realizacji
– Dzisiejsze umowy to kolejny krok do realizacji zapowiedzi obecnego rządu, że Polska Wschodnia uzyska wygodny i bezpieczny korytarz transportowy w postaci drogi ekspresowej S19. Inwestycja ta jest częścią wielkiego projektu budowy połączenia drogowego łączącego Kraje Bałtyckie z południem Europy, czyli trasy Va Carpatia. W Polsce kierowcy korzystają już z fragmentu tego szlaku na trasie od Lublina do Rzeszowa – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.


Zadaniem wykonawców jest zaprojektowanie każdego z odcinków, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie trasy i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie. Ukończenie obu zadań zaplanowano na 2026 rok.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, która będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zbudowane zostaną m.in. mosty, wiadukty, drogi do obsługi ruchu lokalnego, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych oraz urządzenia chroniące środowisko.

Radzyń Podlaski - Kock

Odcinek o długości ponad 18 km zrealizuje firma Polaqua za ok. 626,5 mln zł. Dwujezdniowa trasa ekspresowa powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego. Zaplanowano także dwa węzły drogowe: Radzyń Podlaski Południe na skrzyżowaniu z DK63 oraz Borki na skrzyżowaniu z droga powiatową. Planowane są też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Sitno oraz MOP Paszki), dwa mosty oraz siedem wiaduktów, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne. 

Kock - Lubartów

Odcinek o długości ok. 15,8 km między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ zrealizuje konsorcjum firm Rubau Polska i Poltores. Umowa na budowę tego odcinka opiewa na ok. 390 mln zł. S19 będzie przebiegać w większości nowym śladem. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem DK19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej DK19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.

W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.

W województwie lubelskim w realizacji jest sześć odcinków S19:

· granica woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski (ok. 13,7 km),

· Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (ok. 22,3 km),

· Radzyń Podlaski - Kock (ok. 18,1 km),

· obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni – ok. 7,8 km),

· Kock - Lubartów (ok. 15,8 km),

· Lubartów - Lublin (ok. 23 km).

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}