W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dzisiaj rusza budowa dodatkowego peronu na stacji Warszawa Gdańska

07.08.2023

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczyna budowę dodatkowego peronu na stacji Warszawa Gdańska. Skorzystają z niego osoby podróżujące pociągami dalekobieżnymi. Obiekt pozwoli także na lepsze zarządzanie ruchem kolejowym w Warszawie na czas modernizacji linii średnicowej.

Stacja Warszawa Gdańska - widok na peron

Dodatkowy peron nr 5 powstanie po północnej stronie stacji. Będzie miał minimum 200 metrów długości i 5 metrów szerokości oraz pozwoli na obsługę pociągów dalekobieżnych zmierzających m.in. w kierunku Krakowa i Katowic.

— Stacja Warszawa Gdańska to ważny punkt na kolejowej mapie Warszawy, która pozwala na czas dużych inwestycji dojechać sprawnie pociągiem do stolicy. Wychodząc naprzeciw potrzebom podróżnych, dodatkowo poprawiamy funkcjonalność stacji, tak bardzo potrzebnej w czasie przebudowy linii średnicowej — powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

— PKP Polskie Linie Kolejowe SA stale analizują obecną sytuację na stacji Warszawa Gdańska. Dodatkowy peron pozwoli na rozłożenie potoków podróżnych, a tym samym uprawnieni obsługę pasażerów oraz zwiększy przepustowość ruchu pociągów. Analizowane są także inne rozwiązania, które zwiększą komfort korzystania ze stacji — stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.


Peron będzie miał 0,76 m wysokości, dzięki czemu podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Obiekt zostanie wyposażony w ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.

Zaplanowano dwa dojścia do nowego peronu. Dostęp zapewnią schody oraz pochylnia od ul. Indrzejczyka w bliskim sąsiedztwie przejścia dla pieszych i wejścia do tunelu. Drugie dojście – również w postaci schodów i pochylni – będzie zapewnione od strony zachodniej kładki pieszej, która łączy perony z ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Między nowym peronem a zachodnią kładką powstanie chodnik. W ramach zadania wybudowany zostanie drugi chodnik po południowej stronie stacji i połączy zachodnią kładkę z wejściem do tunelu prowadzącym do stacji metra przy budynku dworca.

{"register":{"columns":[]}}