W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kanał Żeglugowy przez Mierzeję i Zalew Wiślany: rusza III etap

06.05.2022

6 maja 2022 r. podpisano umowę na III etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Odcinek toru objęty umową to 8,2 km dna Zalewu Wiślanego. Wartość zadania to blisko 129,5 mln zł.

Wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski uczestniczył w konferencji zorganizowanej z okazji podpisania umowy na III etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statku morskiego o długości 100 m (zestaw barek do 180 m), szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

– Przekop Mierzei Wiślanej będzie gotowy we wrześniu tego roku. Powstanie toru wodnego na Zalewie Wiślanym jest kolejnym etapem strategicznej inwestycji, jaką jest budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.


W ramach prac podczyszczeniowych i refulacyjnych wykonane zostaną m.in. roboty czerpalne, transport i odkład urobku z wbudowaniem w wyspę refulacyjną na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego. Nowe oznakowania nawigacyjne obejmuje 35 pław, w tym 18 pław czerwonych po stronie lewej i 17 pław zielonych po stronie prawej nowego toru wodnego.

Wykonawca ma czas na wykonanie 50 proc. prac czerpalnych do 30 września 2022 roku, a całości prac do 30 kwietnia 2023 roku.

Wykonawcą jest konsorcjum fimr: NDI SA (lider), NDI Sopot SA (partner), Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. (partner).

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}