W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Koleje Wielkopolskie przystąpiły do Pakietu Podróżnika

30.05.2018

Rozszerzenie Pakietu Podróżnika to dobry "trening" dla przewoźników przed wdrożeniem wspólnego biletu opartego na jednej taryfie - ocenił wiceminister A. Bittel

Już od 1 czerwca 2018 roku z Pakietu Podróżnika będą mogli korzystać także pasażerowie Kolei Wielkopolskich. Dzięki przystąpieniu samorządowej spółki do tego przedsięwzięcia Pakiet Podróżnika będzie dostępny dla podróżnych wszystkich przewoźników kolejowych działających w Wielkopolsce.

Pakiet Podróżnika pojawił się w sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku. Początkowo mogli z niego korzystać klienci PKP Intercity, Przewozów Regionalnych (POLREGIO) oraz PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. W lutym 2018 roku Pakiet Podróżnika zaczął obowiązywać także w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ŁKA była pierwszym samorządowym przewoźnikiem, który zdecydował przystąpić do Pakietu Podróżnika. Podstawową korzyścią dla pasażerów jest możliwość kupna w ramach jednej transakcji jednego biletu na całą trasą z uwzględnieniem wszystkich zniżek ustawowych (np. szkolnej i studenckiej) i ofert promocyjnych stosowanych przez poszczególne spółki kolejowe.

– Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Integracja biletowa stanowi bardzo ważny element oferty dla pasażera, zwiększa komfort przygotowań do podróży. Możliwość szybkiego i intuicyjnego zakupu biletów jest nie mniej ważna niż wygodny pociąg czy atrakcyjny rozkład jazdy. Cieszy fakt, że kolejny przewoźnik samorządowy wsłuchuje się w głosy pasażerów. Uruchomienie sprzedaży Pakietu Podróżnika i rozszerzenie tej oferty to dobry „trening” dla polskich przewoźników przed wdrożeniem wspólnego biletu kolejowego opartego na jednej taryfie – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

– Kolejny przewoźnik, który zdecydował się przystąpić do Pakietu Podróżnika, to kolejny przykład dobrej współpracy na rzecz pasażera. Wielkopolska jest trzecim regionem, w którym pasażerowie zyskali możliwość łatwego zakupu biletów na podróż pociągami wszystkich przewoźników obsługujących połączenia kolejowe. Mam nadzieję, że już wkrótce sfinalizowana zostanie akcesja pozostałych operatorów – stwierdził Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA.

 

– Konkurencyjność usług to najlepsze, co wymyślił rynek w interesie klienta. Ale czasem konkurenci powinni – właśnie dla jego wygody – działać zgodnie. Pakiet Podróżnika to świetny przykład takiej współpracy konkurentów – uważa Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego.

 

– Jest nam niezmiernie miło dołączyć do tego projektu. Projektu, który przez sporą grupę podróżnych w Wielkopolsce był długo wyczekiwany. Głęboko wierzę, że jest to dopiero początek pełnej integracji ofert kolejowych obejmujących różne regiony, a wręcz jestem przekonany, że podjęte działania dadzą zalążek jeszcze szerszej współpracy spółek kolejowych, co odbije się korzystnie na tych, którzy są tutaj najważniejsi, czyli pasażerach – powiedział Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o.

 

Wdrożenie Pakietu Podróżnika było pierwszym etapem procesu tworzenia wspólnego biletu kolejowego – usługi pożądanej przez bardzo wielu pasażerów, którym zależy na tym, aby w prosty sposób kupić jeden bilet na całą podróż, niezależnie od tego, z ilu i jakich pociągów korzystają. Obecnie trwają zaawansowane prace nad wdrożeniem wspólnego biletu (rozumianego jako jedna, wspólna taryfa), które koordynuje Ministerstwo Infrastruktury. W pracach tych uczestniczą przedstawiciele resortu, przewoźników kolejowych i innych podmiotów oraz ekspertów działających na rzecz branży transportowej.

{"register":{"columns":[]}}