W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne inwestycje w komfort pasażerów

13.05.2021

12 maja 2021 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za ponad 14 mln zł z wykonawcą przebudowy peronów na przystanku Kraków Business Park. Inwestycja realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Katowice – Kraków jest współfinansowana z instrumentu CEF Łącząc Europę.

Podpisano umowę na przebudowę peronów na stacji Kraków Business Park

Inwestycja poprawi funkcjonalność i estetykę „biznesowego” przystanku. Pasażerowie, a zwłaszcza pracownicy dojeżdżający m.in. z Krakowa, Krzeszowic, Katowic, Oświęcimia, zyskają lepsze warunki podróży. Na przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów dziennie.

– Przystanek Kraków Business Park zapewni mieszkańcom lepsze warunki podróży w obszarze aglomeracji krakowskiej. Budowa nowych przystanków oraz ułatwianie  dostępności na wykorzystywanych już stacjach i przystankach w całej Polsce sprzyja rozwojowi kolei, jako atrakcyjnego i przyjaznego środowisku środka transportu. Każda inwestycja w obszarze przystanków, to budowa bardziej dostępnej, bezpiecznej i przewidywalnej kolei – powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

 

– PKP Polskie Linie Kolejowe SA konsekwentnie zwiększają rolę kolei jako przyjaznego i atrakcyjnego środka transportu w obszarze aglomeracji i regionu. Przebudowa przystanku Kraków Business Park jest przykładem takich działań. Efektywnie wykorzystujemy środki unijne m.in. instrumentu CEF Łącząc Europę, aby w centrum Małopolski, na odcinku Katowice – Kraków na międzynarodowej trasie, kolej mogła być częściej wybieranym środkiem transportu publicznego – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA. 

 

Na przystanku Kraków Business Park zostaną przebudowane i podwyższone dwa perony, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przewidziano nowe wiaty i czytelne oznakowanie. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się łatwiej skorzystają z kolei dzięki budowie pochylni. Z myślą o potrzebach osób niedowidzących i niewidomych zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające m.in. w przejściu podziemnym. Na przystanku przewidziano możliwość łączenia podróży pociągiem i rowerem. Dla cyklistów będą stojaki rowerowe.

Prace przewidziano do wykonania w ciągu 12 miesięcy.

{"register":{"columns":[]}}