W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne kilometry S7 na Mazowszu udostępnione kierowcom

22.12.2021

22 grudnia 2021 r. w województwie mazowieckim udostępniono kierowcom 50 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S7, pomiędzy Napierkami i Płońskiem. Ruch odbywa się tam według tymczasowej organizacji, obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h oraz do 60 km/h.

Droga ekspresowa S7
- Budowana droga ekspresowa S7, alternatywna do autostrady A1, jest uzupełnieniem sieci dróg w centralnej Polsce. Każdy oddany do ruchu odcinek przybliża nas do powstania wygodnego połączenia drogowego z Trójmiasta do Warszawy. Mazowsze zasługuje na bezpieczną siódemkę. Polacy zasługują na nowoczesne i bezpieczne drogi - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.  


Od Mławy do Pieniek kierowcy mogą już podróżować dwoma jezdniami S7. Między Napierkami a Mławą ruch odbywa się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Na części odcinka Pieńki - Płońsk ruch odbywa po dwóch jezdniach, a w okolicy Płońska po jednej. W rezultacie kierowcy mają do dyspozycji około 50 km drogi S7 w układzie dwujezdniowym. 
Terminy zakończenia prac i oddania drogi do użytku w pełnym zakresie zaplanowane są przed wakacjami w 2022 roku. 

Zakres inwestycji

Inwestycja realizowana w systemie Projektuj i buduj, obejmująca budowę 71 km drogi ekspresowej S7, jest podzielona na cztery odcinki realizacyjne: 

  • Napierki - Mława (ok. 14 km), 
  • Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), 
  • Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km), 
  • oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). 

Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla całego zadania. Prace budowlane od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 r., natomiast od Napierek do Mławy wiosną 2020 r.
 
Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś. 
W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. 
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków: Strzegowo - Pieńki, Pieńki - Płońsk i Napierki - Mława jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau.
 
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi ponad 1 mld zł.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}