W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny wiadukt nad torami na linii Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

26.05.2021

26 maja 2021 r. został udostępniony nowy wiadukt w Toporze nad torami na trasie Warszawa – Białystok. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA ułatwi komunikację w regionie oraz przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wiadukt jest jednym z 11 obiektów na trasie Rail Baltica w województwie mazowieckim, przewidzianych do realizacji w ramach projektu o wartości 236 mln zł, dofinansowanego z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Wiadukt drogowy w Toporze poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego

Koszt budowy bezkolizyjnego skrzyżowania nad trasą kolejową z Warszawy do Białegostoku w Toporze to 17,5 mln zł.

- PKP Polskie Linie Kolejowe efektywnie wykorzystują środki z unijnego instrumentu Łącząc Europę. Dzięki inwestycjom m. in. na międzynarodowej trasie Rail Baltica podróże i przewozy ładunków są sprawniejsze. Budujemy kolej coraz bardziej bezpieczną, komfortową i przewidywalną – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

- Modernizacja trasy Rail Baltica, linii ważnej w ruchu regionalnym i dalekobieżnym, to rozwój kolei – atrakcyjnego i ekologicznego środka transportu. Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań – takich, jak otworzone dziś w Toporze, zwiększa również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz poprawia warunki życia mieszkańców – stwierdził członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA Arnold Bresch. 

 

Wiadukt w Toporze zwiększa bezpieczeństwo na trasie kolejowej, szczególnie istotnej dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego, przygotowanej do przejazdu pociągów z prędkością 160 km/h. Obiekt pozwala na swobodny przejazd nad torami i kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami. Usprawniony został ruch na drogach. Dzięki bezkolizyjnemu skrzyżowaniu droga krajowa nr 50 przebiega nad torami oraz drogą powiatową. Wiadukt wraz z drogami dojazdowymi ma 840 m długości. Dla kierowców przeznaczono dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę). Piesi mogą korzystać z chodników, wybudowano też ścieżkę rowerową.

Na przystanku kolejowym w Toporze planowana jest jeszcze budowa przejścia pod torami. Mieszkańcy zyskają lepszy i bezpieczniejszy dostęp do peronów, m.in. dzięki pochylniom.

11 bezkolizyjnych skrzyżowań zwiększa bezpieczeństwo na kolejowej trasie Rail Baltica

Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PKP PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Zaawansowane są budowy dwóch wiaduktów drogowych w Łochowie i jednego w Małkini. Modernizacja linii obejmie ponadto budowę tuneli drogowych w Zielonce i Kobyłce oraz wiaduktów drogowych w Ossowie, Tłuszczu i Mokrej Wsi.

11 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP PLK na tej ważnej dla europejskiej i krajowej sieci linii kolejowej. Pasażerowie korzystają już efektów prac na trasie Warszawa - Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew - Białystok. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}